پیشکسوت فوتبال می‌گوید که فوتبال ایران سرشار از استعداد است اما کسی نیست که توجه کرده و آنها را پرورش دهد.

پیشکسوت فوتبال می‌گوید که فوتبال ایران سرشار از استعداد است اما کسی نیست که توجه کرده و آنها را پرورش دهد. مهدی مناجاتی در گفت‌‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت: حضور تیم ملی در جام جهانی به خودی خود یک موفقیت به حساب می‌آید. اینکه ما توانستیم به جام جهانی برویم، امتیازی ویژه و مهم برای ما است.

وی درباره عملکرد تیم ملی در این مسابقات عنوان کرد: در دو بازی شکست خوردیم و یک بازی را بردیم اما این تنها یک روی سکه است. روی دیگر این است که یک ماه مانده به مسابقات تازه یادمان می‌افتد که خودمان را آماده کنیم. برای حضور در جام جهانی باید از سال‌ها قبل و از پایه شروع کنیم و برنامه داشته باشیم. باید در تیم‌های پایه از افرادی که استعدادیاب هستند و ستاره‌‌های بزرگی را به فوتبال ایران معرفی کرده‌اند، استفاده کنیم. فرق این افراد با مربیان خارجی این است که از عِرق ملی‌شان استفاده کنند. آنها حاضرند برای کشور‌شان جان‌ بدهند و باید از آنها استفاده کنیم.

پیشکسوت فوتبال ایران افزود: فدراسیون فوتبال نباید به فکر خودش باشد و باید برای به فوتبال کشور کار کند. الان وضعیت باشگاه‌های ما چطور است؟ کسی به فکر گریه‌هایی که برای تیم ملی می‌شود نیست. ما مربیان و بازیکنان باهوشی داریم. در کوچه‌های ما پُر است از بچه‌هایی که می‌توانند رونالدو شوند ولی کسی نیست که آنها را تربیت کند و آموزش دهد.

مناجاتی درباره اینکه هنوز فدراسیون برای جام ملت‌های آسیا تصمیمی نگرفته عنوان کرد: کسانی که در رأس فدراسیون هستند باید بدانند چه کاری باید برای این جوان‌ها و مردم انجام دهند. زمانی سوچ یا رایکوف به ایران آمدند و خیلی هم به فوتبال ما کمک کردند، در آن زمان تلویزیون در هفته یک روز فوتبال خارجی نشان می‌داد و فردای آن روز تمام ستاره‌های تیم ملی از همان بازی الگو می‌گرفتند و کار می‌کردند. الان رسانه‌ها بزرگترین بازی‌ها در سطح جهان لحظه به لحظه پوشش می‌دهند و همه کشور‌ها به راحتی می‌توانند الگوبرداری کنند.

وی با بیان اینکه «در داخل کشورمان بزرگانی داریم که زحمات زیادی کشیده‌اند و می‌توانیم از آنها در تصمیم‌گیری‌ها استفاده کنیم» یادآور شد: باید کار را به مربی داخلی بسپاریم. در این شرایط ارتباط بین بازیکن و کادر فنی راحت‌تر برقرار می‌شود. داخل کشور‌ مربیان بزرگی داریم، از قدیمی‌ها تا نسل‌ جدید، همگی در سطح‌های بالایی قرار دارند. چه لزومی دارد از خارج مربی بیاوریم؟ در کشورمان بهترین مربیان را داریم و باید از وجود همین افراد استفاده کنیم. باید بیشتر به دنبال این باشیم که از کار‌هایی که مربیان خارجی در ایران انجام داده‌اند الگوبرداری کنیم و از اشتباهات پند بگیریم، نه اینکه مدام آدم جدید بیاوریم و پول بدهیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۶ )