برزیل قاطعانه به مرحله ۱/۴ نهایی جام جهانی راه یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ برزیل در دو بازی نخست دور گروهی خود مطمئن ظاهر شد و با دو پیروزی مقابل صربستان و سوئیس صعودش را قطعی کرد و تیته در بازی آخر مقابل کامرون از تیم دومش استفاده کرد و مقابل کامرون شکست خورد. سلسائو در دور گروهی با مصدومیت‌های زیادی رو به رو شد و از همین رو الکس تلس و گابریل ژسوس، دو ستاره این تیم جام‌جهانی را از دست دادند.

کره اما با یک معجزه لحظه آخری به یک هشتم نهایی جام‌جهانی رسید. کره‌ای‌ها تا دقیقه ۹۳ بازی با پرتغال در رده آخر گروه قرار داشتند اما ضد حمله برق آسایی که سون پی‌ریزی کرد منجر به گل پیروزی بخش آن‌ها شد و اروگوئه بخاطر گل زده کمتر نسبت به کره‌ای‌ها از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در نهایت بازی با نتیجه ۴-۱ به سود سلسائو به پایان رسید و برزیل در مرجله ۱/۴ نهایی حریف کرواسی شد.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر - مرحله یک هشتم نهایی ورزشگاه: استادیوم ۹۷۴ - ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران

داور: کلمنت تورپین / کمک داور اول: نیکولاس دانوس / کمک داور دوم: سیریل گرینگور

تیم ملی برزیل:

الیسون بکر (۸۱- وورتون)، ادر میلیتائو (۶۲- دنی آلوز)، مارکینیوش، تیاگو سیلوا، دنیلو (۷۱- گلسون برمر)، کاسمیرو، لوکاس پاکتا، نیمار (۸۱- رودریگو)، رافینیا، وینیسیوس جونیور (۷۱- گابریل مارتینلی) و ریچارلیسون

سرمربی: تیته

تیم ملی کره‌ جنوبی:

کیم سئونگ‌یو، کیم مین‌جائه، کیم یونگ‌وون، کیم مون‌وان، کیم جین‌سو (۴۶- سون جون هو)، هوامگ این‌بئوم (۶۴- پایک سئونگ هو)، جانگ وو یونگ (۴۶- هونگ چول)، سون هیونگ‌مین، هوانگ هی چان، لی جائه‌سونگ (۷۴- لی کانگ این) و چو جوئه‌سونگ (۸۱- هوانگ اوی جو)

سرمربی: پائولو بنتو

اخطار: کره جنوبی: جانگ وو یونگ ۴۴

شرح گل‌ها برزیل یک - کره جنوبی صفر (۷- وینیسیوس جونیور): نفوذ رافینیا از سمت راست و پاس رو به بیرون عالی ستاره بارسلونا به وینیسیوس رسید و او هم با یک ضربه دقیق به کنج دروازه کره، توانست گل اول سلسائو را به ثمر برساند.

برزیل دو - کره جنوبی صفر (۱۲- نیمار): نیمار از روی نقطه پنالتی توانست پس از فریب دادن سنگربان کره برای دومین بار دروازه این تیم را باز کند.

برزیل سه - کره جنوبی صفر (۲۸- ریچارلیسون): همکاری عالی مارکینیوش و کاسمیرو پشت محوطه جریمه و پاس عمقی کاسمیرو به ریچارلیسون رسید و او هم با پای چپ در موقعیتی تک به تک دروازه کیم را گشود.

برزیل چهار - کره جنوبی صفر (۳۶- لوکاس پاکتا): ضد حمله ویرانگر برزیلی‌ها با نیمار شروع شد و پاس او به عمق دفاع کره در سمت چپ به وینیسیوس رسید و او هم با یک پاس چیپ توپ را به پاکتا در سمت راست رساند و شلیک پاکتا کار کره را در نیمه نخست تمام کرد.

برزیل چهار - کره جنوبی یک (۷۶- پایک سئونگ هو): ارسال بلند بازیکنان کره از سمت راست را برزیلی‌ها دور کردند اما توپ پشت محوطه جریه به بازیکن کره رسید و شلیک سنگین پایک پس از برخورد به مدافعان برزیل به زیر طاق دروازه آلیسون رفت و اولین گل کره‌ای‌ها به ثمر رسید.

لحظات حساس:

دقیقه ۱۶: هوانگ هی چان از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی با پای راست کرد که ضربه این بازیکن را آلیسون از زیر طاق دروازه بیرون کشید.

دقیقه ۲۵: هوآنگ باز هم از پشت محوطه جریمه دروازه برزیل را تهدید کرد اما آلیسون در دو ضرب توانست توپ را مهار کند.

دقیقه ۳۲: هوانگ هی چان از سمت چپ نفوذ کرد و پس از ورود به محوطه جریمه از زاویه‌ای بسته دروازه برزیل را هدف قرار داد اما باز هم آلیسون مانع گلزنی کره‌ای‌ها شد.

دقیقه ۳۳: پاس رو به بیرون رافینیا به کاسمیرو رسید و شوت این بازیکن از پشت محوطه جریمه با اختلافی ناچیز از کنار دروازه کیم بیرون رفت.

دقیقه ۳+۴۵: ضد حمله سریع برزیلی‌ها با ریچارلیسون شروع شد و این بازیکن از میانه میدان به عمق دفاع کره زد و در موقعیتی تک به تک با کیم قرار گرفت اما شوت او را سنگربان کره با پا مهار کرد.

دقیقه ۴۶: پاس عمقی مدافع کره با اشتباه مارکینیوش به سون رسید اما شلیک او در موقعیت تک به تک را آلیسون به کرنر فرستاد.

دقیقه ۵۴: یک و دوی عالی رافینیا و پاکتا در سمت راست محوطه جریمه نتیجه بخش بود اما ضربه نهایی رافینیا را باز هم کیم با کف دست راست خود دور کرد.

دقیقه ۶۲: پاس عمقی زیبای نیمار به سمت راست به رافینیا رسید اما باز هم کیم او را در امر گلزنی ناکام گذاشت.

دقیقه ۶۷: ارسال بلند بازیکنان کره از سمت چپ را دنیلو نتوانست به خوبی دور کند و توپ مقابل پای کره‌ای‌ها افتاد اما آلیسون این شوت را هم مهار کرد.

دقیقه ۸۸: ارسال زیبای مارتینلی از سمت چپ به دنی آلوز رسید و او هم با ضربه‌ای آکروباتیک دروازه کره‌ای‌ها را تهدید کرد اما توپ پس از برخورد به مدافعین این تیم به کرنر رفت.

حاشیه:

* ورزشگاه راس ابو عبود دوحه که به خاطر ساخته شدن با ۹۷۴ کانتینر بازیافتی با این عدد نیز شناخته می‌شود، امشب پس از برگزاری بازی برزیل و کره‌جنوبی جمع شده و احتمالا در مکانی دیگر برپا خواهد شد.

* ورزشگاه ۹۷۴ که برای برگزاری جام عرب ۲۰۲۱ افتتاح شد، برای هفتمین و آخرین بار از یک بازی جام جهانی ۲۰۲۲ میزبانی می‌کند.

* در دقیقه ۲۷، نیمار در میانه زمین با حرکتی زیبا ابتدا داور را دریبل کرد و پس از آن به سبک زیدان بازیکن کره را جا گذاشت و ورزشگاه را به وجد آورد.

* برزیلی‌ها پس از هر ۴ گل خود شادی گل مشابهی را به نمایش گذاشتند و رقص دسته جمعی را در استادیوم ۹۷۴ به نمایش گذاشتند.

* نیمار پس از گلزنی به سمت سکوها رفت و الکس تلس، مدافع مصدوم تیمش را در آغوش گرفت.

* ریچارلیسون پس از گلزنی همراه با دیگر بازیکنان به سمت تیته رفت تا سرمربی سلسائو هم در رقص دسته جمعی آن‌ها شرکت کند.

* کافو، رونالدو، ریوالدو و روبرتو کارلوس اسطوره‌های برزیل در آخرین قهرمانی این تیم در جام‌جهانی در ورزشگاه ۹۷۴ حضور دارند و هنرنمایی شاگردان تیته را از نزدیک تماشا می‌کنند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )