سرمربی تیم فوتبال استقلال با ابراز رضایت از روند آماده‌سازی این تیم گفت، با حضور در جمع آبی‌پوشان انتظاراتش به خوبی برآورده شده است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با ابراز رضایت از روند آماده‌سازی این تیم گفت، با حضور در جمع آبی‌پوشان انتظاراتش به خوبی برآورده شده است. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، ریکاردو ساپینتو در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال استقلال مقابل سپاهان اصفهان در هفته اول لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: خیلی خوشحالم که به ایران آمدم و سرمربی تیم بزرگی به نام استقلال شدم. فردا بازی اول‌مان خواهد بود و مقابل یک تیم خیلی قوی به میدان می‌رویم. آشنایی کامل با مورایس دارم و قبلاً هم با او بودم. باید بگویم بازی سختی است و ان‌شاءالله با قدرت ظاهر شویم.

سپاهان رقیب خوبی است وی ادامه داد: دوست دارم که فقط برای ما کار خوب پیش برود و برای آنها هم آرزوی موفقیت دارم. سپاهان رقیب خوبی است و دوست داریم فردا مقابل آنها به خوبی ظاهر شویم و بازی را ببریم.

متأسفم که بازی فردا بدون تماشاگر است سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سؤال که می‌داند بازی با سپاهان ال‌کلاسیکو ایران است، تصریح کرد: باعث تأسف است که این بازی بدون تماشاگر است. تماشاگران یار دوازدهم هر تیمی هستند و دوست داشتیم در بازی فردا حضور داشتند و به ما روحیه و انرژی می‌دادند. ما این شرایط را قبول می‌کنیم و امیدواریم که بازی برگشت ما با سپاهان هم بدون تماشاگر برگزار شود.

سپاهان هم مثل ما هنوز به سطح عالی آماده‌سازی نرسیده است ساپینتو در پاسخ به این سؤال که «با توجه به شناخت و آنالیزی که از سپاهان دارید قول پیروزی در بازی فردا را می‌دهید؟»، گفت: درست است نقاط قوت و ضعف سپاهان را آنالیز کردیم و این تیم هم مثل ما هنوز به سطح عالی آماده‌سازی نرسیده است. ما قطعاً تمام تمرکزمان را روی بازی می‌گذاریم تا ببریم و ان‌شاءالله گام به گام و بعد از اینکه شناخت بیشتری از سایر تیم‌ها پیدا کردیم، بازی‌های خوبی از ما خواهید دید. مطمئناً بازی برگشت ما با سپاهان بهتر از بازی اول خواهد بود و از این بابت ناراحتیم که فردا تماشاگران را کنارمان نداریم.

بعد از حضور در استقلال انتظاراتم به خوبی برآورده شد وی در پاسخ به این سؤال که حضور در استقلال توقعاتش را برآورده کرده است، تصریح کرد: من به باشگاه بزرگی آمدم که فصل گذشته قهرمان شده است. درست است که با لیگ برتر ایران خیلی آشنایی نداشتم، اما امیدوارم که در لیگ برتر هم خوب ظاهر شویم. رزومه من بالا بود و بعد از حضور در استقلال هم انتظارات من به خوبی برآورده شده است و با یک محیطی روبه‌رو هستم که همه اعضای تیم تمرکز بالایی دارند و حمایت می‌کنند و همه در کنار هم متعهد هستیم.

بهترین اردوی تدارکاتی را در ترکیه داشتیم سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد برپایی اردوی تیمش در ترکیه هم گفت: بهترین اردوی تدارکاتی را با استقلال در ترکیه برگزار و با تیم‌های خوبی بازی کردیم. ۱۰ روز خیلی پرفشار را پشت سر گذاشتیم و بازیکنان هنوز خیلی خوب ریکاوری نشده‌اند، ولی برای بازی فردا آماده هستند و تمرکز بالایی دارند.

به محبی گفتم تیمی بزرگ‌تر از استقلال نمی‌تواند پیدا کند ساپینتو در واکنش به جذب محمد محبی و همچنین دیر اضافه شدن بازیکنان جدید به تمرینات، عنوان کرد: از آن هفته که به تهران آمدیم من به دنبال این بازیکن بودم و به طور موازی با باشگاه استقلال، خودمان هم با باشگاه سانتاکلارا در تماس بودیم. محبی بازیکن آزاد نبود و پروسه سختی بود. من هم با این بازیکن صحبت کردم. در جریان مذاکرات، به یک باره مدیریت باشگاه پرتغالی تغییر کرد و یکباره این اتفاق منتفی شد. محبی رؤیای حضور در اروپا را داشت و من هم با او خیلی صحبت کردم و گفتم تیمی بزرگ‌تر از استقلال نمی‌تواند پیدا کند و با حضور در استقلال به تیم ملی می‌رسد و آینده بهتری برایش رقم خواهد خورد. بعد از تلاش زیاد توانستیم این بازیکن را جذب کنیم و او می‌تواند توقعات ما را در زمین برآورده کند.

شاید بعضی از بازیکنان بروند و بازیکنان دیگری جذب شوند وی درباره تعداد زیاد مهاجم در ترکیب تیمش خاطر نشان کرد: زمانی که به استقلال آمدم بازی‌های زیادی از این تیم دیدم و دفاع خیلی خوبی داشتیم و فصل خیلی خوبی را سال گذشته پشت سر گذاشته بودند، ولی در خط حمله خیلی خوب نبودیم و اولویت من این بود که بازیکنان را نگه دارم. رفتن دانشگر هم تصمیم خودش بود و من نقشی در این موضوع نداشتم. ان‌شاءالله تا پایان فصل نقل‌وانتقالات هم زمان زیادی داریم و شاید بعضی از بازیکنان بروند و بازیکنان دیگری جذب شوند. بابت حضور تعداد زیاد مهاجم هم باید بگویم که من دوست دارم همیشه راه‌حل‌های زیادی برای گل زدن داشته باشم، قبلاً هم که گفته‌ام باید چهار قهرمانی بیاوریم. برای رسیدن به اهداف‌مان باید همیشه قوی ظاهر شویم.

اعتمادبه‌نفس زیادی نسبت به خودم و کادر فنی‌ام دارم سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به صحبت یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه در ابتدا مخالف حضور او به‌عنوان سرمربی استقلال بوده، ولی اخبار خوبی از اردوی ترکیه شنیده مبنی بر اینکه استقلال اردوی خوبی در ترکیه برگزار کرده است، گفت: ابتدا باید بگویم من از صداقت شما ممنونم. من آدم مثبتی هستم و اعتمادبه‌نفس زیادی نسبت به خودم و کادر فنی‌ام دارم و البته احساسات خوبی نسبت به استقلال. لیگ برتر ایران مثل یک ماراتن می‌ماند و چون بازیکنان خوبی دارم ان‌شاءالله بتوانیم به آن چیزهایی که می‌خواهیم در طول لیگ به آن برسیم.

به نظر من VAR نقشی مهم و اساسی را در مسابقات دارد ساپینتو در مورد اینکه در فوتبال ایران سیستم کمک داور ویدئویی VAR وجود ندارد، خاطرنشان کرد: به نظر من VAR نقشی مهم و اساسی را در مسابقات دارد و ای‌کاش از این سیستم بهره‌مند بودیم و می‌توانستیم از آن استفاده کنیم، چون در نتایجی که ما به دست می‌آوریم خیلی تأثیرگذار است. امیدوارم در آینده، در لیگ برتر ایران هم از آن استفاده کنیم.

در زندگی‌ فوتبالی‌ام زیاد با شایعات مواجه شدم وی درباره شایعاتی که برای تغییر پست برخی بازیکنان مطرح شده است، تصریح کرد: شایعات همیشه است، من هم در زندگی‌ فوتبالی‌ام زیاد با این شایعات مواجه شدم و این‌طور مسائل تاثیر مثبتی ندارند چه روی بازیکن و چه روی سرمربی. دوست داشته‌ام همیشه یک رابطه صادقانه و محترمانه با رسانه‌ها داشته باشم. بعضی وقت‌ها رسانه‌ها می‌توانند اخبار نادرستی بدهند، بیشتر اخباری هم که رسانه‌های مجازی می‌نویسند، غلط است و هواداران هم قبول ندارند. اگر چیزی یا شک و شبهه‌ای دارید از من بپرسید. هیچ وقت من ۱۱ بازیکن اصلی بازی را نمی‌گویم ولی درباره شایعات می‌توانیم صحبت کنیم و من دوست دارم با شما صحبت کنم و س<الات شفاف و نرمال را پاسخگو باشم. برای همین هم یک روز را اختصاص می‌دهیم تا با خبرنگاران صحبت کنیم و بازیکنان هم حضور داشته باشند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۰ )