تیم ملی فوتبال ایران در هفتمین دیدار خود در گروه A مقدماتی در قاره آسیا، روز پنجشنبه ۲۷ ژانویه (۷ بهمن) در تهران یک بر صفر مقابل تیم عراق پیروز شد و زودهنگام به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر راه یافت.

‌پس از گذشت بیش از ۲ سال، استادیوم آزادی تهران روز پنجشنبه ۲۷ ژانویه (۷ بهمن) چارچوب یک رویداد تاریخی و مهم برای فوتبال ایران، دوباره با حضور تماشاگر در ورزشگاه، میزبان دیدار تیم ملی فوتبال ایران بود.

تیم ملی فوتبال ایران در حضور حدود ۱۰ هزار تماشاگر زن و مرد موفق شد با پیروزی یک بر صفر بر ملی‌پوشان عراق، برای ششمین بار پس از سال‌های ۱۹۷۸، ۱۹۹۸، ۲۰۰۶، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ میلادی جواز شرکت در رقابت‌های جام جهانی را کسب کند.

تک گل ملی‌پوشان ایران را مهدی طارمی، مهاجم این تیم از باشگاه اف. ث. پورتو پرتغال در دقیقه ۴۸ به ثمر رساند.

دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، شاگردان خود را با این ترکیب اولیه به میدان فرستاد:

امیر عابدزاده، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، امید نورافکن، صادق محرمی، سعید عزت اللهی، وحید امیری، علی قلی‌زاده، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی

رویارویی تیم‌های ملی ایران و عراق با حملات ملی‌پوشان عراق شروع شد. این تیم با پرس کردن از زمین تیم ایران، به دنبال به خطر انداختن دروازه امیر عابدزاده، سنگربان تیم ملی فوتبال ایران، بود. اما از دقیقه دهم بازی به بعد، بازیکنان ایران رفته رفته با تسلط بر روند بازی و مالکیت توپ، نبض بازی را در اختیار گرفتند. در دقیقه ۱۰ این دیدار شوت کاپیتان تیم ایران، علیرضا جهانبخش، به تیر دروازه تیم عراق برخورد کرد. شلیک این بازیکن در دقیقه ۲۵ نیز توسط فهد طالب، دروازه‌بان عراقی‌ها، مهار شد. در دقیقه ۳۸ هم برای بار سوم علیرضا جهانبخش در یک‌قدمی بازکردن دروازه تیم حریف قرار گرفت. اما شوت او بار دیگر توسط دروازه‌بان تیم ملی عراق دفع شد.

تیم ملی فوتبال ایران به این ترتیب سه دیدار پیش از پایان دیدارهای مرحله گروهی انتخابی جام جهانی، با کسب ۱۹ امتیاز، صعود خود را به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر زودهنگام مسجل کرد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۲ )