مدافع ایرانی سابق هامبورگ به بیان روزهای خوب در این تیم و بازی کنار ستاره های بزرگ پرداخت.

به گزارش ایسنا و به نقل از ترانفرمارکت، مهدی مهدوی کیا یکی از اسطوره های باشگاه هامبورگ محسوب می شود. با ۲۶۳ بازی در طو ۸ سال حضور، او توانست به چهره محبوبی بین هواداران این تیم تبدیل شود. هوادارانی که او را "میدی" صدا می زنند.

بعضی اوقات هواداران فوتبال فقط به چند جمله از گزارشگران احتیاج دارد تا خاطرات گذشته را زنده کند. در مورد مهدی مهدوی کیا ، یک سکانس احتمالاً کافی است. "مارسل کتلایر در جناح چپ پیروز می شود ، توپ را با سرعت به سمت پرچم کرنر می برد، و سپس پاس برای بازیکن بال راست: "یک گل کاملا عالی ، فولکسپارک پس از آن پر از شور و شوق می شود »

این وینگر ایرانی در تساوی ۴ بر ۴ برابر تیم برتر ایتالیا یوونتوس یک گل و دو پاس گل داد.

مهدوی کیا گفت: تا چند هفته اول پس از آن بازی ، هر شخص در خیابان به من نزدیک می شد ، درخواست امضا یا عکس می کرد. وقتی به آن فکر می کنم و به خصوص جو موجود در استادیوم ، بازهم دچار افتخار می شوم. در حین صحبت ها ، من همیشه برای مردم این موضوع را روشن می کردم که من فقط مسئول این بازی خوب نبودم ، بلکه ما به عنوان یک تیم برای این تساوی جنگیدیم. به عنوان یک تیم: منظور من بازیکنان و هواداران هستند.

او در ادامه گفت: بازی در آن زمان با یوونتوس اولین بازی پس از بازگشت تیم هامبورگ به جمع تیم های برتر اروپا بود. هواداران سالها باید منتظر چنین بازی‌های بودند. من فکر می کنم جلسات تمرینی قبل از بازی خیلی خوب برگزار شد. همه ما کاملاً آماده بودیم. وقتی سرود لیگ قهرمانان پخش شد، من آنقدر پر از آدرنالین بودم که می خواستم شروع کنم. باید صادقانه بگویم: من واقعاً نمی توانستم پس از سوت پایان بازی چکار کنم زیرا پیروزی مقابل یوونتوس قدرتمند بسیار نزدیک بود. باید تصور کنید: ما با بازیکنان معمولی ، با ستارگانی مانند زیدان ، فان در سار ، دل پیرو و اینزاگی روبرو می شویم - که بسیار شگفت انگیز بود.

بازیکن سابق هامبورگ در پاسخ به این سوال که بعد از بازی پیراهن خود را با چه کسی عوض کرد گفت: من پیراهن را عوض نکرده ام. خیلی عصبانی شده بودم ، دلم می خواست ساکت باشم. یادم می آید که زیدان از کنارم رد می شد ، اما من روی زمین نشسته بودم.

۵۷ پاس گل و ۳۴ گل در ۲۶۳ بازی نشان ثبات مهدوی کیا بود. بازیکن ملی پوش وقت ایران همیشه عملکرد خوبی داشت و عمدتا زیر نظر مربیان مختلف ثابت بود ، اگرچه مراحل حساس نیز وجود داشت.

او در تیم فرانک پاگلزدورف و کورت یارا فیکس بود. اوضاع زیر نظر توماس دال تغییر کرد: مهدویکیا مورد علاقه تماشاگران در بعضی مواقع خودش را روی نیمکت می دید. گفته می شود برخی از رسانه ها در هامبورگ سعی داشتند رابطه بین دال و مهدوی کیا را حل و فصل کند. بازیکن ایرانی گفت: روزهای ابتدایی با توماس دال کار ساده ای نبود. مطبوعات سپس سعی کردند مرا در مصاحبه هایی متقاعد کنند که نظر خودم را بدهم. من شخصی هستم که اگر با کسی مشکلی داشته باشم ، این را مستقیم و شخصاً روشن می کنم. علاوه بر این ، بهترین پاسخ پاسخی است که در زمین نشان می دهید و نه از طریق مطبوعات.

او درباره شرایط این روزهای هامبورگ گفت: هامبورگ تیم بزرگ با هواداران جاه طلبی است و اگر بازیکنان بزرگی نداشته باشید نمی توانند با این فشار کنار بیایند. من امیدوارم تیم بتواند در آینده به بوندسلیگا صعود کند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۸ )