رئیس سابق فدراسیون فوتبال با انتقاد از وزیر ورزش و رئیس کمیته المپیک از آنها بعنوان کسانی یاد کرد که به ضرر ورزش کار می‌کنند و گفت: سلطانی فر و صالحی امیری گوشه رینگ بوده و دنبال شریک هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دادکان در واکنش به انتشار بیانیه کمیته ملی المپیک در پی صحبت هایش طی روزهای گذشته و تعلیق ورزش ایران گفت: هیچ وقت حرفی را بدون سند نزده ام. تلاش کرده ام صادقانه با مردم صحبت کنم. دو ساعت پیش تمام مدارک داخلی و خارجی را برای بچه های شما فرستاده ام. ببینید آقای باخ (رئیس کمیته بین المللی المپیک) درباره ورزش ما چه گفته است.

باخ نوشته است ایران را محروم نمی‌کنیم

وی در واکنش به اینکه این اسناد بیشتر جنبه بیانیه و مقاله داشته است، به قرائت نامه باخ مشغول شد و به نقل از باخ گفت: "ایران قول داده است که در تبعیض های خودش نسبت به منشور المپیک وقفه ایجاد کند". این نوشته آقای باخ است. در ادامه این نامه آمده است "ما دیگر ایران را محروم نمی کنیم چون این کشور نامه ای رسمی نوشته و گفته است از تبعیض های سیاسی اجتناب می کنیم."

من دروغگو هستم یا کمیته المپیک؟

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال که با رادیو ایران گفتگو می کرد، درباره اینکه از سوی کمیته المپیک متهم به دروغگویی شده بود، خاطرنشان کرد: باخ در نامه خود نوشته است رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش ایران هر دو تعهد دادند که مراتب منشور المپیک که ایجاد مسابقه بین همه است را رعایت کنند. می خواهم بگویم آیا من دروغگو هستم یا مسئولان کمیته ملی المپیک و آن رسانه ای که این حرفها را می زند؟

شما در زمین بیگانه هستید

وی در واکنش به اینکه کمیته المپیک اعلام کرده بود دادکان در زمین بیگانه و به ضرر ورزش قدم بر می دارد، اظهار کرد: این اطلاعیه کمیته بین المللی المپیک است. شما در زمین بیگانه بازی می کنید یا من؟ مرا تهدید امنیتی می کنید؟ مرا از چه می ترسانید؟

مگر من به ضرر ورزش کار کرده ام؟

دادکان درباره اینکه گفته شده است اقدامات و مصاحبه هایش به ضرر ورزش است، تاکید کرد: مگر من این کار را کرده ام؟ این نامه ای که برای ژانویه ۲۰۲۰ است یعنی پنج، شش ماه پیش نه الان.

سلطانی فر و صالحی امیری گوشه رینگ هستند

وی در ادامه در خصوص اینکه مهدی محمدنبی دبیر کل فدراسیون فوتبال اعلام کرده در نامه فیفا به این فدراسیون اشاره ای به تعلیق نشده است، گفت: یک بحث ما فوتبال است و یک بحث کمیته ملی المپیک. این نامه (نامه کمیته المپیک به باخ) را مگر من نوشته ام؟ این نامه را صالحی امیری و سلطانی فر ارسال کرده اند. آنها الان گوشه رینگ هستند و دنبال یک شریک می گردند! اگر من این حرفها را می گویم یعنی در زمین حریف هستم و یا دارم تشویش اذهان عمومی می کنم؟

اینها یک عمر است در زمین حریف بازی می‌کنند

دادکان سپس با کنایه گفت: بله در دوران بازیگری ام در زمین حریف هم بازی می کردم! مثلا وقتی کره جنوبی اینجا می آمد، ما هم به این کشور می رفتیم و در زمین آنها هم بازی می کردیم ولی اینها یک عمر است در زمین حریف بازی می کنند!

من دین ترس‌تر از آنها هستم

به گزارش خبرنگار مهر، وی در ادامه درباره اینکه کمیته المپیک اعلام کرده است نامه ای نگرفته است، گفت: من برای شما این نامه را خواندم. در این نامه نوشته مسئول ورزش ایران و کمیته المپیک به باخ نامه کتبی زده اند. مگر من از خودم در می آورم و بدون سند به کسی تهمت می زنم؟ من دین ترس‌تر از آنها هستم. اگر آنها در روز یک دروغ بگویند من نیم دروغ می گویم!

مگر قرارداد ویلموتس را دیده بودید؟

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در ادامه مجددا در واکنش به اینکه آیا نامه شما و نامه ای که کمیته المپیک در اختیار دارد یکی نیست؟ گفت: این نامه یکی است. خیلی ساده بگویم. مگر شما تا حالا قرارداد ویلموتس را دیده بودید؟ الان همه چیز رو شده است. شنیده بودید بگویند ۸ میلیون فرانک درآمد ایران در جام جهانی کجا است؟ فیفا خودش نامه منتشر کرد. ولی ما چه می گفتیم؟ می گفتیم ۸ میلیون فرانک طلب داریم. اگر من این حرف را می زدم، می گفتند دادکان در زمین حریف است. الان هم ویلموتس قراردادش بیرون آمد. حالا اینها در زمین حریف بودن است؛ اینکه می گویم به ورزش کشور برسید و اگر رعایت نکنید تعلیق می شویم؟

اگر من نفر آخر لیست ۴۳ نفره بودم شما جزو ۴ میلیون نفر هم نیستید

دادکان درباره اینکه کمیته المپیک مدعی شده است نام وی در لیست ۴۳ نفره گزینه های وزارت ورزش بوده و در انتهای این لیست قرار داشته است، یادآور شد: بنده گفته بودم از من هم دعوت شد و به عنوان یکی از گزینه ها برای وزارت ورزش حرف زدم. حالا من سئوال می کنم. اگر من در لیست ۴۳ نفره وزارت ورزش نفر آخر بودم، آیا این آقایان جزو ۴ میلیون نفر برای کمیته المپیک و وزارت هستند؟ چیزهایی که در دنیا برای انتخاب یک مدیر بها می دهند دانش، تخصص، مقبولیت است. آیا اینها دارند؟

معیار انتخاب وزیر ورزش مقام اول اجرایی کشور بود

«اگر وزیر ورزش این ویژگی ها را ندارند پس با کدام معیار انتخاب شده اند؟» وی در پاسخ به این سئوال اظهار کرد: با معیار مقام اول اجرایی کشور. آیا اگر آنها کار را بلد بودند کار به اینجا می رسید؟ ما در سال ۱۳۹۸ نزدیک به ۳۰ پناهنده ورزشی داشتیم. آیا همه آدم بدی بودند؟ شما مدیر ورزش کشور هستید. زبان ورزش کشور با زبان اقتصاد یا آموزش پرورش فرق می کند. کسی که می آید باید زبان ورزش را بلد باشد.

از هیچکس جز خدا نمی ترسم

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال تصریح کرد: گفته بودند یک هفته مهلت دارم تا اسنادم را منتشر کنم. من واهمه ای از هیچکس جز خدا ندارم. من این نامه را به شما دادم و شما هم باید منتشر کنید. شما مصاحبه آقای هاشمی طبا را در ۲۴ اردیبهشت یا عزیزی در ۲۵ اردیبهشت ۹۹ را بخوانید. مصاحبه آقای مطهری را هم بخوانید. همه درباره تعلیق ورزش صحبت کرده اند.

کسی که مثل شما دنبال شهرت، ثروت و قدرت بود فوتبال را تعلیق کرد

بخش دیگری از صحبت های دادکان به آن قسمت از بیانیه کمیته المپیک اختصاص داشت که وی را مقصر تعلیق فوتبال ایران در زمان ریاستش می دانست. رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در واکنش به این بخش گفت: سئوال خیلی خوبی بود. من تعلیق کردم یا مسئول وقتی ورزش کشور که مثل شما که دنبال شهرت، ثروت و قدرتش بود؟ ایشان (مهدی علی آبادی رئیس وقت سازمان تربیت بدنی) مرا کنار گذاشت. من آلمان بودم. من استعفای رسمی کردم ولی فیفا می گفت رئیس قانونی از نظر ما دادکان است.

به من نگفتند استعفا بده

دادکان درباره اینکه بین دو نیمه بازی ایران و آنگولا در جام جهانی آلمان حکم برکناری اش صادر شد و اگر آنجا استعفا می کرد فوتبال تعلیق نمی شد، یادآور شد: من رئیس فدراسیون هستم و چرا باید قبل از نامه استعفا بدهم؟ به قرآن قسم قبل از آن هم به من نگفتند استعفا بده. بین دو نیمه متوجه شدم برکنار شده ام. فیفا هم از من حمایت کرد و گفت رئیس قانونی دادکان است. به ایران برگشتم و استعفا دادم. فوتبال ما ۱۲ روز تعلیق و سپس کمیته انتقالی تشکیل شد.

به امیر قطر وابستگی پیدا کردند تا از تعلیق خارج شویم

وی همچنین در خصوص اینکه چرا اساسنامه وقت فدراسیون را تغییر نداد تا رئیس سازمان تربیت بدنی حق تغییر رئیس فدراسیون را نداشته باشد، گفت: این بند در اساسنامه وجود نداشت و آقای مهرعلیزاده می خواست آنرا اضافه کند. رئیس سازمان تربیت بدنی حق تغییر رئیس فدراسیون را ندارد. آیا من باید خلاف کار کنم؟ بعد تعهد دادند و به امیر قطر وابستگی پیدا کردند تا کمیته انتقالی تشکیل شد. حق نداشتند مرا برکنار کنند. در این هشت سال ۱۰ بار خواستند رئیس فدراسیون را برکنار کنند؛ آیا توانستند؟ مقررات فوتبال با بدمینتون یکی نیست. فیفا مقررات خاص خودش را دارد.

جودو، کشتی و فوتبال روی مرز است

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال افزود: الان چه کسی می خواهد ورزش و فوتبال را تعلیق کند؟ فوتبال، کشتی و جودو در مرز هستند. چرا دوست دارند مرا تهدید کنند؟ به پیغمبر اگر بتوانید کاری کنید!

درخواست از رئیس جمهوری

دادکان ادامه داد: از رئیس جمهور می خواهم ببیند چیزی که گفتم دروغ است یا خیر. در رسانه ها پول خرج می کنند تا کسی حرف نزند ولی من حرف می زنم چون مدیون مردم هستم. راهی که شما می روید به «ترکستان» است.

ورزش در خطر است باید آوانس بدهید

وی گفت: بازهم می گویم ورزش ما در خطر است و شما باید آوانس بدهید. حالا دوباره فردا صبح بگویند من تشویش اذهان عمومی می کنم. شما که قبل از انقلاب نمی دانستید دین و انقلاب اسلامی چیست ولی من می دانستم و جورش را کشیدم و زندان رفتم. آن زمان شما در کوچه «الک دُلک» بازی می کردید. حالا شما برای من خط و نشان می کشید که آن موقع نمی دانستید معنویت و دین چیست؟ من به عنوان یک ورزشکار این کشور ایستادم و حرفم را زدم و صدمه اش را قبل از انقلاب دیدم. تشویش و امنیت چیست که می گویید؟ شما اگر شفاف هستی در یک برنامه تلویزیونی بگو چه کسی بودی و چطور رشد کردی!

دعوت به مناظره در تلویزیون

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال گفت: نوشته اند شما از ورزش دور هستید و نمی دانید چه خبر است. بیایید با هم در یک برنامه تلویزیونی صحبت کنیم و ببینیم کدام یک در ورزش هستیم. استغفار کنند و بیایند صحبت کنیم. می گویند دادکان نفر چهل و سوم وزارت ورزش بوده است؛ شما نفر چندم بودید؟

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳ )