تیم استقلال در سال ۹۷ بهتر از همه تیم‌ها گرفت و می‌توان این تیم را بهترین تیم سال ۹۷ فوتبال ایران دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، انتهای فصل ۹۷-۹۶ و ابتدای فصل ۹۸-۹۷، دو فصلی بودند که بخشی از آن در سال ۹۷ برگزار شد و مجموعاً ۱۸ تیم در سال ۹۷ در مسابقات لیگ برتر حضور پیدا کردند.

هرچند استقلال تهران فصل گذشته قهرمان نشد، اما مجموع عملکرد این تیم در پنج هفته پایانی فصل گذشته و ۲۲ هفته گذشته از فصل جاری آنقدر خوب بوده که بدون گرفتن جام قهرمانی، بهترین تیم سال ۹۷ باشد.

آبی پوشان تهران در مجموع ۲۷ باری که در چارچوب لیگ برتر در سال ۹۷ به میدان رفتند، ۱۶ پیروزی، ۸ مساوی و تنها ۳ شکست در کارنامه شأن ثبت شد. آنها ۴۳ گل زده و ۱۳ گل خورده در سال ۹۷ دارند و با ۵۶ امتیازی که در مجموع این مسابقات گرفتند، بالاتر از دیگر تیم‌ها دارای بهترین عملکرد در سال ۹۷ شدند.

بعد از استقلال، پرسپولیس با ۲۷ بازی، ۱۴ پیروزی، ۱۰ مساوی، ۳ شکست، ۳۴ گل زده، ۱۵ گل خورده و ۵۲ امتیاز دومین تیم برتر سال ۹۷ می‌باشد.

تراکتورسازی با ۲۷ بازی، ۱۳ پیروزی، ۹ مسای، ۵ شکست، ۳۶ گل زده، ۲۱ گل خورده و ۴۸ امتیاز سومین تیم برتر در سال ۹۷ است.

در سال گذشته (۹۷) جمعاً ۱۸ تیم در لیگ برتر بازی کردند که شامل: استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی، پدیده، سایپا، سپاهان، ذوب آهن، پارس جنوبی، ماشین سازی، فولاد، پیکان، صنعت نفت، استقلال خوزستان، نساجی، سپیدرو، نفت مسجد سلیمان، نفت تهران و سیاه جامگان ۱۸ تیمی هستند که در سال ۹۷ بازی کردن در لیگ برتر را تجربه کردند.

سیاه جامگان و نفت تهران در سال ۹۷ تنها ۵ بار در لیگ برتر به میدان رفتند و نفت مسجد سلیمان به همراه نساجی ۲۲ بار در این مسابقات بازی کردند. سایپا و ذوب آهن ۲۵ بازی در لیگ برتر انجام دادند و سپاهان به همراه پیکان ۲۶ بازی. سایر تیم‌ها هر کدام ۲۷ بار در سال ۹۷ در مسابقات لیگ برتر بازی کرده اند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۱ )