تیم فوتبال پرسپولیس با برتری پرگل در آخرین دیدار نیم‌فصل نخست لیگ برتر موقتاً به رده دوم جدول رده‌بندی این رقابت‌ها صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم ، تیم‌های پرسپولیس و پارس جنوبی جم در چارچوب هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از ساعت ۱۶:۱۵ امروز (جمعه) در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۳ بر یک شاگردان برانکو ایوانکوویچ به پایان رسید.

علی علیپور در دقایق ۳۱ و ۵۰ و امید عالیشاه در دقیقه ۵۶ برای پرسپولیس گلزنی کردند و تنها گل تیم پارس جنوبی توسط روح‌الله سیف‌اللهی در دقیقه ۴+ ۹۰ از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. پرسپولیس با این پیروزی در پایان هفته پایانی نیم‌فصل نخست لیگ برتر ۳۱ امتیازی شد تا موقتاً به رده دوم جدول صعود کند و در انتظار دیدار فردا (شنبه) سپاهان و استقلال خوزستان بماند.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده،‌ سیدجلال حسینی،‌ امید عالیشاه (سیداحسان حسینی - ۸۹)، احمد نوراللهی،‌ آدام همتی، سعید حسین‌پور (حمیدرضا طاهرخانی - ۴۶)، شایان مصلح، علی علیپور، سیامک نعمتی و گادوین منشا (محمدامین اسدی - ۷۹).

ترکیب پارس جنوبی جم: رحمان احمدی، حامد نورمحمدی، محسن بنگر (امیر شبانی - ۶۷)،‌ ابراهیم صالحی (روح‌الله سیف‌اللهی - ۴۶)، حسین پورامینی، محمد نوری (محمد شادکام - ۷۵)، مجید علیاری، نیما انتظاری، سیدمحمد ستاری، شهرام گودرزی و سعید محمدفرد.

دقیقه ۱۰: توپ تا این لحظه بیشتر در میانه زمین جریان داشت و دو تیم در حال محک زدن یکدیگر بودند. تا این لحظه موقعیت خاصی روی دروازه‌ها خلق نشد.

دقیقه ۱۸: داور یک ضربه آزاد به سود پرسپولیس به دلیل خطای بازیکنان پارس روی امید عالیشاه اعلام کرد.

دقیقه ۲۲: پرتاب اوت بلند بازیکنان پارس جنوبی را سیدجلال حسینی از داخل محوطه شش قدم دور کرد.

دقیقه ۳۱: امید عالیشاه با یک فرار زیبا توپ را به داخل محوطه شش قدم پارسی‌ها فرستاد و علی علیپور در میان مدافعان حریف با کنترل توپ و ضربه با پای چپ اولین گل بازی را وارد دروازه پارس جنوبی کرد تا شاگردان برانکو با یک گل از حریف خود پیشی بگیرند.

دقیقه ۳۳: سعید حسین‌پور، هافبک جوان پرسپولیس در یک موقعیت تک به تک توپ را به بدن رحمان احمدی کوبید.

دقیقه ۴۱: ضربه آزاد محمد نوری به دیوار دفاعی بازیکنان پرسپولیس برخورد کرد.

دقیقه ۴۴: تیم پارس جنوبی در دقایق پایانی فشار سنگینی روی دروازه بیرانوند آورد، اما ارسال‌های پیاپی این تیم را مدافعان سرخپوش دور کردند و اجازه ندادند دروازه این تیم تهدید شود.

نیمه دوم

دقیقه ۴۷: نفوذ شایان مصلح به محوطه جریمه با برخورد این بازیکن با مدافع پارس جنوبی همراه شد، اما داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

دقیقه ۵۰: پاس بلند احمد نوراللهی با دفع توپ مدافعان پارس جنوبی همراه شد که در ریباند گادوین منشا قصد شوت‌زنی از پشت محوطه جریمه را داشت، اما با دخالت مدافعان پارس جنوبی توپ در داخل محوطه به علی علیپور رسید و ضربه زمین این بازیکن از زیر دستان رحمان احمدی تبدیل به گل دوم سرخپوشان شد.

دقیقه ۵۲: در این دقیقه حمیدرضا طاهرخانی نخستین کارت زرد بازی را دریافت کرد.

دقیقه ۵۵: یک و دو امید عالیشاه و گادوین منشا در پشت محوطه جریمه پارس جنوبی باعث شد تا هافبک سرخپوشان در موقعیت بسیار خوب در سمت چپ محوطه جریمه جمی‌ها صاحب موقعیت گلزنی شود. عالیشاه نیز با فرصت‌طلبی توپ را با ضربه نوک پا روانه دروازه کرد که از میان پاهای رحمان احمدی برای سومین بار تبدیل به گل شد.

دقیقه ۵۸: سانتر بسیار خوب امید عالیشاه از داخل محوطه جریمه پارس جنوبی در محوطه شش قدم به گادین منشا رسید، اما ضربه مهاجم نیجریه‌ای سرخپوشان با مهار خوب رحمان احمدی همراه شد تا یک فرصت بسیار خوب برای گل چهارم پرسپولیس از دست برود و همچنان منشا در حسرت گلزنی باقی بماند.

دقیقه ۶۳: سیامک نعمتی به دلیل اعتراض به رضا کرمانشاهی دومین کارت زرد بازی را دریافت کرد.

دقیقه ۷۱: نیما انتظاری به دلیل خطا روی شجاع خلیل‌زاده اولین کارت زرد بازیکنان پارس جنوبی را دریافت کرد.

دقیقه ۷۴: پاس در عرض امید عالیشاه، علی علیپور را با رحمان احمدی تک به تک کرد، اما ضربه علیپور با برخورد به رحمان احمدی به کرنر رفت.

دقیقه ۷۸: سانتر احمد نوراللهی با ضربه آکروباتیک شجاع خلیل‌زاده از بالای دروازه رحمان احمدی به بیرون رفت.

دقیقه ۸۱: پاس در عرض شایان مصلح در داخل محوطه جریمه به علی علیپور تا این بازیکن با کنترل توپ و چرخش گل چهارم پرسپولیس را به ثمر برساند، اما داور مسابقه به دلیل خطای مهاجم سرخپوشان این گل را مردود اعلام کرد.

دقیقه ۴+۹۰: خطای سیامک نعمتی روی روح‌الله سیف‌اللهی با اعلام خطای پنالتی داور مسابقه همراه شد. ضربه پنالتی پارس جنوبی را روح‌الله‌ سیف‌اللهی بر خلاف جهت حرکت بیرانوند تبدیل به گل کرد.

حاشیه بازی پرسپولیس - پارس جنوبی جم|خوشحالی هواداران پرسپولیس از شکست تراکتورسازی/ تشویق برانکو در حضور مربی تیم ملی

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )