سرمربی تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۹ سال آسیا گفت: برای بازیکنان تیم هم معلم، هم مربی و هم دوست هستم، بازیکنان را نیز به‌صورت تیمی تشویق و تنبیه می‌کنم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کتایون خسرویار در جمع خبرنگاران درباره آماده‌سازی تیم فوتبال دختران اظهار داشت: پنجمین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۹ سال را پشت سر می‌گذاریم. این تیم درشرایطی خود را برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا آماده می‌کند که دو تورنمنت روسیه و ایتالیا را پشت سر گذاشت.

وی افزود: برای تشکیل تیم دختران می‌توانستیم از بازیکنان زیر ۱۹ سال تیم بزرگسالان استفاده کنیم اما ترجیح دادیم بازیکنان کم‌سن‌وسال‌تر را در اختیار داشته باشیم و آنها را برای قهرمانی آسیا آماده کنیم. دراین مدت نیز تلاش کردیم تا اعتماد به نفس بازیکنان را بالا ببریم.

سرمربی تیم فوتبال دختران ادامه داد: در تورنمنت ایتالیا بازیکنان جوان بازی‌های خوبی را ارائه دادند. در این تورنمنت باختیم اما برابر تیم‌هایی بازی کردیم که سال‌هاست در فوتبال بانوان سرمایه گذاری کرده‌اند و در رنکینگ فیفا جایگاه بالایی دارند. بازیکنان ایران با وجود تجربه پایینی که نسبت به حریفان خود داشتند اما پابه‌پای آنها دویدند.

خسرویار خاطرنشان کرد: تیم جوان و باانگیزه‌ای در اختیار داریم، تیمی که بسیار منظم است. به‌نظرم تاکنون چنین تیمی نداشتیم. کادر فنی عالی، سرپرست بسیار خوب، حمایت‌هایی که از تیم جوانان می‌شود نیز بسیار دلگرم کننده است. فدراسیون فوتبال تمرکز خود را روی جوانان گذاشته است چون ما آینده فوتبال بانوان هستیم، پس حالا زمان آن رسیده که به این تیم توجه کنند، تیمی که امید می‌رود روزی در جام جهانی و المپیک نیز حضور پیدا کند.

وی عنوان کرد: برنامه‌ام را برای آماده‌سازی تیم بر مبنای بدنسازی و فوتبال قرار داده‌ام. بازیکنان باید حرفه‌ای تمرین کنند، به همین دلیل توجه ویژه‌ای به بدنسازی بازیکنان داشتیم. روزی که تیم جوانان با تیم بزرگسالان بازی داشتند متوجه شدم که بدنسازی بازیکنان خوب بوده است و ازاین‌لحاظ آرامش پیدا کردم.

سرمربی تیم دختران زیر ۱۹ آسیا تصریح کرد: بازیکنان ما کم‌تجربه هستند و به حضور در رقابت‌های بین المللی نیاز دارند. با وجود این، ترجیح می‌دهم با تیم‌های لیگ برتر و تیم ملی بزرگسالان بازی کنیم. البته تیم اردن و امارات درخواست داده‌اند اگر بتوانیم با اوکراین و تایلند نیز بازی کنیم بسیار خوب است.

خسرویار اظهار داشت: در ایتالیا تیم جدیدی ساختیم. در مصاف با تیم‌های دیگر نقاط ضعف و قوت خودمان را شناسایی می‌کنیم. از زمانی که هدایت تیم دختران زیر ۱۹ سال را به‌عهده گرفتم تاکنون احساس می‌کنم واقعاً داریم فوتبال بازی می‌کنیم، پله پله جلو آمده‌ایم، از بازیکنانم راضی هستم.

سرمربی تیم فوتبال دختران که جایزه الهام‌بخش‌ترین مربی جهان را چندی پیش دریافت کرد، درباره ارتباطش با بازیکنان تیم ملی گفت: برای بازیکنانم در زمین معلم و مربی هستم و در خارج از زمین دوست و رفیق. به‌هنگام تمرین بسیار جدی می‌شوم. اگر بازیکنی اشتباه کند تمام تیم تنبیه می‌شود. معتقدم ما یک تیم هستیم پس تنبیه و تشویق نیز باید تیمی صورت بگیرد.

کتایون خسرویار یادآورشد: معتقدم این تیمی که دراختیار داریم دو تا ۵ سال دیگر جزو بهترین‌های آسیا شود. بازیکنان تیم ایران انگیزه بسیار بالایی برای موفقیت دارند. دیگر نمی‌خواهیم یکجا باشیم، میل به رشد و پیشرفت داریم.

وی اشاره‌ای نیز به رقبای تیم ایران در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا داشت و دراین‌باره گفت: در مرحله مقدماتی با تیم‌های میانمار، لائوس و فلسطین همگروه هستیم. میانمار تیم فوق‌العاده قوی است. بازیکنان این تیم در کمپ زندگی می‌کنند، مربی هلندی دارند که سیستم فنی تیم میانمار را بالا برده است. لائوس هم در رده سنی زیر ۱۶ سال جزو ۸ تیم برتر آسیاست. فلسطینی‌ها از بازیکنان خود که در سراسر دنیا حضور دارند استفاده می‌کنند. اما سخت‌ترین حریف ما تیم میانمار است. منتظر فیلم بازی‌های این تیم هستیم تا آنالیزشان کنیم.

سرمربی تیم فوتبال دختران زیر ۱۹ سال آسیا اضافه کرد: در این مدت سعی کردیم به‌لحاظ روانشناسی بازیکنان را برای مسابقات آماده کنیم، اعتماد به نفس آنها را بالا ببریم. شاید در ابتدای اردوها به بازیکنان تذکری می‌دادم گریه می‌کردند اما حالا متوجه اشتباهات خودشان می‌شوند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.