رئیس فدراسیون کره جنوبی گفت: سرمربی آلمانی تیم ملی خیلی خوب به تفاوت فرهنگ‌ها آگاهی دارد و حتما تا الان انتقادها را شنیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، چونگ مونگ گیو رئیس فدراسیون کره جنوبی در نشست خبری امروز خود از همه مردم و هواداران درخواست کرد تا تحت هر شرایطی حامی تیم ملی کشورشان و سرمربی این تیم باشند.

چونگ با بیان اینکه هیچ وقت صعود به جام جهانی کار راحتی نبوده است، افزود: تا الان فقط ۴ بازی از ۱۰ بازی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی را انجام دادیم و راه طولانی باقی مانده است. بنابراین خیلی زود است برای ناامیدی. هر چند که بازی بعدی ما مقابل ازبکستان بسیار مهم است و از رسانه‌ها و مردم کره جنوبی می‌خواهم تحت هر شرایطی حامی تیم ملی این کشور باشند. مهم است در آستانه بازی حساس با ازبکستان حامی تیم ملی و کادر فنی این تیم باشیم.

وی در واکنش به برخی سؤال‌ها مبنی بر اینکه سرمربی آلمانی پس از باخت به ایران اظهاراتی داشته که نشان می‌دهد او علاقه‌ای به بازیکنان کره ندارد و از سوی دیگر سباستین سوریا را به عنوان مهاجم مورد علاقه‌اش معرفی کرده است، گفت: باید متوجه شویم که فرهنگ غربی با فرهنگ ما متفاوت است. در غرب مربیان چنین اظهارنظراتی انجام می‌دهند و بر حسب شرایط مسابقه چنین صحبت‌هایی می‌کنند. اما در کشور ما فرهنگ ما چنین چیزی را قبول نمی‌کند و به همین دلیل است که این حرف اشتیلیکه اسباب ناراحتی بازیکنان و ستاره‌ها شده است. با همه این تفاسیر نباید این بحث را امروز به موضوع اصلی تبدیل کرد و به واسطه آن حواشی به وجود آورد چون اشتیلیکه با چنین فرهنگی خو گرفته است. به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال کره جنوبی می‌دانم او قصد خاصی از نام بردن از سوریا نداشته است و این موضوع با یک توضیح و عذرخواهی حل و فصل خواهد شد.

رئیس فدراسیون کره جنوبی گفت: ما در تیم ملی می‌خواهیم سرمربی کشورمان مثل یک پدر باشد و باید بپذیریم این نوع اظهار نظرها فقط در کشورهای غربی به عنوان یک رفتار حرفه‌ای قابل پذیرش است. البته اشتیلیکه خیلی خوب به تفاوت فرهنگ‌ها آگاهی دارد و حتما تا الان انتقادها را شنیده است.

وی افزود: مطمئنم در آینده روند بهتری خواهیم داشت و در مسابقه با ازبکستان به مراتب بهتر از بازی با ایران خواهیم بود. الان بهترین رفتار این است که همه جوره حامی تیم ملی باشیم به جای اینکه بخواهیم این قایقی که در حال حرکت است را غرق کنیم. باز هم تاکید می‌کنم که بازی بعدی ما مهمترین موضوع برای فدراسیون فوتبال است که باید از آن سربلند بیرون بیاییم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۶ )