مزایده چهارم واگذاری باشگاه پرسپولیس در شرایطی قرار است روز ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار شود که این روزها دوئل غیرمستقیم وزارت ورزش با حسین هدایتی برای گرفتن این باشگاه به اوج خود رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اختلافات وزارت ورزش با حسین هدایتی این روزها دیگر بر هیچکس پوشیده نیست. طولانی شدن زمان بازداشت حمیدرضا سیاسی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که مورد حمایت وزارت ورزش هم قرار داشت، آنقدر مشکلات مالی برای این باشگاه ایجاد کرده بود که وزارتخانه از طریق محمدحسین نژادفلاح به هدایتی برای حضور در باشگاه چراغ سبز نشان داد.

هدایتی حتی مدتی کمک‌های مالی به باشگاه انجام داد و تا آستانه حضور در هیات مدیره هم پیش رفت ولی آزادی سیاسی از زندان، ورق را به یکباره برگرداند و وزارت ورزش را امیدوار کرد که با حضور سیاسی، اختیارات هدایتی را در پرسپولیس بگیرد. اتفاقی که با دلخوری هدایتی همراه بود و وی همان موقع اعلام کرد که تا حضورش در مزایده پرسپولیس و برنده شدن در این مزایده، کمکی به پرسپولیس نخواهد کرد.

مزایده سوم پرسپولیس هم دو طرف داشت؛ بهنام پیشرو کیش که گفته می‌شود از حمایت وزارت ورزش و معاون حقوقی این وزارتخانه برخوردار است و استیل آذین ایرانیان، وابسته به حسین هدایتی و امیر عابدینی. شرکت اول که به خاطر واریز نشدن به موقع پول شانس برنده شدن در مزایده را از دست داد و شرکت دوم هم به بهانه نداشتن اهلیت و بدهکاری بانکی فاقد صلاحیت تشخیص داده شد تا کار به مزایده چهارم کشیده شود.

با وجود این، حسین هدایتی و امیر عابدینی در صدد هستند پیش از برگزاری مزایده چهارم کار را تمام کنند. آنها که از ارائه مدارک و مستندات به سازمان خصوصی ناامیدشده‌اند، به دنبال تشکیل جلسه با مسئولان بانک مرکزی هستند تا با رفع ابهام بدهی‌های بانکی خود را برنده مزایده سوم کنند!

نکته جالب در تقابل وزارت ورزش و حسین هدایتی، شائبات دخالت وزارتخانه برای نرسیدن باشگاه به هدایتی است. یک منبع آگاه در این خصوص به خبرنگار مهر، گفت: وزارت ورزش به دنبال این است که پرسپولیس از طریق مزایده یا به یک شرکت خودی واگذار شود و یا در غیر اینصورت به یک فرد آشنا اجاره داده شود.

شائبه‌ای که با انتشار مصاحبه رئیس سازمان خصوصی‌سازی در سایت وزارت ورزش قوت می‌گیرد. میرعلی اشرف پوری‌حسینی که در روزهای گذشته کمتر پیش آمده بود با سایت وزارت ورزش مصاحبه کند امروز چهارشنبه و درست در حین تلاش عابدینی و هدایتی برای رفع ابهامات در گفتگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان گفت: قرار شد بعد از تسویه این بدهی‌ها آقای هدایتی بتواند در مزایده چهارم شرکت کند.

به نظر می‌رسد پرسپولیس در روزهایی که به بیشترین توجه نیاز دارد و باید زمینه تحقق برنامه‌هایش را برای فصل آینده محقق کند، به بهانه‌ و جایگاهی برای قدرتنمایی تبدیل شده است.

درحالی است که همه هواداران و بازیکنان نگران فصل آینده و تکرار نشدن اتفاقات امسال هستند، طرف‌های قدرت فعلا تمام تلاششان را برای در اختیار گرفتن مالکیت باشگاه به کار می‌برند. اتفاقی که ابهاماتی را در سلامت واگذاری باشگاه پرسپولیس به بخش خصوصی ایجاد می کند و بعید است این اتفاق سرانجام خوشی برای سرخپوشان داشته باشد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )