رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد از قضاوت داوران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ بسیار راضی بوده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، شیخ سلمان بن ابراهیم الخلیفه به چهار تیمی که به مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ راه یافتند، تبریک گفت.

وی در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها نظراتش را در موضوعات مختلف فاش کرد و به تمجید از عملکرد کشور میزبان، عراق، امارات و کره‌جنوبی برای رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی پرداخت و اظهار داشت: به چهار تیمی که به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات راه یافتند، تبریک می‌گویم. برخی مردم تصور می‌کنند نتایج مسابقات روز جمعه غافلگیرانه بود اما هیچ چیزی در فوتبال تضمین شده نیست و فدراسیون فوتبال امارات زمان و تلاش زیادی برای حمایت از تیم ملی کشورش به کار بسته است. عراق بازی بسیار جالبی را مقابل ایران به نمایش گذاشت و آن مسابقه سال‌ها به عنوان یک مسابقه هیجان‌انگیز در یادها خواهد ماند.

وی ادامه داد: همیشه روی جنبه‌های مثبت تمرکز می‌کنم و از صحبت در خصوص مسائل منفی با رسانه‌ها اجتناب می‌کنم زیرا ما می‌خواهیم بهترین پوشش را برای فینال داشته باشیم. AFC از برخی رسانه‌ها برای این مسابقات دعوت کرد، به خصوص از برخی کشورهایی که نمی‌توانستند برای پوشش این مسابقات نماینده بفرستند.

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا خاطرنشان کرد: حقوق‌ و توافقات تجاری با کانال‌های تلویزیونی وجود دارد اما در عین حال ما هر کاری که بتوانیم برای جذب بهترین پوشش تلویزیونی برای مسابقات جام ملت‌های آسیا انجام خواهیم داد.

وی اضافه کرد: احساس می‌کنیم برگزاری هر دو سال یک بار مسابقات جام ملت‌های آسیا کار سختی است. به هر حال اگر در آینده احساس کنیم که نیاز است این کار را انجام دهیم، آن را بررسی خواهیم کرد.

شیخ سلمان در خصوص عملکرد داوری در این مسابقات گفت: از عملکرد داوری در این مسابقات بسیار راضی هستم. همچنین باید اشاره کنم که تمام داوران آسیا از میان داوران برگزیده آسیا انتخاب شدند. در دوره بعدی مسابقات این مسئله را که از تکنولوژی خط دروازه استفاده کنیم یا نه را بررسی می‌کنیم. از نظر من استفاده از این تکنولوژی در مسابقات باشگاهی و لیگ‌های محلی کار سختی است زیرا پیچیده و پرهزینه است.

وی تأکید کرد: علاوه بر این با صحبت‌هایی که در خصوص سفر تیم‌ها مطرح می‌شود، موافق نیستم، فاصله بین شهرها در استرالیا کوتاه است. در رقابت‌های بین‌المللی زیادی بوده‌ام که مجبور بودیم مسافت‌های زیادی را طی کنیم و اختلاف زمانی بین شهرها وجود داشت.

شیخ سلمان اشاره کرد: با برادرانمان در عراق همدردی می‌کنیم و از آنها که تلاش می‌کنند بر محبوبیت فوتبال در کشورشان بیفزایند حمایت می‌کنیم. همچنین از حق فلسطین برای فوتبال بازی کردن بدون محدودیت و سفر به بین شهرهای فلسطین و به خارج از این کشور دفاع می‌کنیم. فیفا در حمایت از حقوق فلسطین شفاف عمل کرده است.

وی افزود: شرکت فلسطین در مسابقات جام‌‌ملت‌های آسیا اولین حضور آنها بود و فلسطینی‌ها به حمایت ای‌اف‌سی و دیگر اعضای فیفا نیاز دارند تا بتوانند به توسعه فوتبال در کشورشان ادامه دهند. امیدواریم که تیم ملی فوتبال فلسطین بتواند در آینده پیشرفت کند و نتایج بهتری کسب کند.

وی همچنین نوامبر و دسامبر ۲۰۲۰ را بهترین تاریخ برای برگزاری جام‌جهانی قطر دانست.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۴ )