کارشناس و مربی فوتبال معتقد است که بازیکنان تیم ملی در دو بازی گذشته در جام ملت‌های آسیا فعل خواستن را به خوبی صرف کرده‌اند. او همچنین می‌گوید که تیم ملی در برابر امارات باید با دو مهاجم وارد میدان شود.
فرشاد پیوس در گفت‌وگو با ایسنا، با ابراز خرسندی از شرایط خوب تیم ملی ایران، درباره بازی با قطر گفت: بچه‌ها شرایط بسیار خوبی دارند و در دو بازی گذشته به همدلی و همبستگی مورد نظر رسیده‌اند. در دو بازی گذشته بازیکنان کارهای تاکتیکی مورد نظر کی‌روش را به خوبی پیاده و از نقاط ضعف قطر در خط دفاع و کناره‌ها استفاده کردند. به خصوص اشکان دژاگه در سمت راست بسیار دونده و خوب ظاهر شد.

وی با تمجید از عملکرد تیم ملی در خط دفاعی افزود: در خط دفاعی خیلی خوب و منسجم عمل کردیم و موقعیت‌های کمی به حریف دادیم ولی در خط حمله هافبک‌ها کمتر به تک مهاجم ما اضافه شدند که این یک ضعف است و باید در بازی‌های بعدی برطرف شود.

مهاجم اسبق تیم ملی کشورمان نقطه ضعف خط هافبک تیم ملی را نداشتن یک بازی‌ساز دانست و اظهارکرد: تیموریان و جواد نکونام هر دو هافبک‌های تخریبی هستند. به همین دلیل کمتر دیده‌ایم که تیم ملی از عمق دفاع حریف موقعیت‌سازی کند. ولی در کناره‌ها خیلی خوب ظاهر می‌شدیم به خصوص دژاگه و خسرو حیدری با سرعتی که دارند می‌توانند مدافعان کناری حریف را دور بزنند.

پیوس با تمجید از عملکرد سردار آزمون گفت: او یک مهاجم تمام عیار است. هم از لحاظ فیزیکی و هم از لحاظ تکنیکی فوق‌العاده است، فقط امیدوارم مغرور نشود. ما مهاجمان خیلی خوب و جوان داشته‌ایم که خیلی پایدار نبودند. به نظر من باید یک روانشناس در کنار آزمون باشد و او را از لحاظ روانی آماده نگه دارد.

وی هم‌چنین به عملکرد رضا قوچان‌نژاد نیز اشاره کرد و افزود: او یک مهاجم تمام عیار و حرفه‌ای است ولی زمانی که وارد کشورهای عربی شد دچار افت محسوسی شد. در بازی با قطر هم در ۲۵ دقیقه‌ای که بازی کرد موقعیت‌های خوبی داشت.

پیوس با اشاره به خودخواهی قوچان نژاد در بازی با قطر خاطرنشان کرد: در دقایقی که او در زمین قرار گرفت کاملا مشخص بود که استرس داشت. با توجه به گلزنی آزمون و نیمکت‌نشینی قوچان نژاد، او می‌خواست هر طور شده گل بزند و به همین دلیل دیدیم که کمی در زدن ضربات آخر خودخواهی به خرج می‌داد.

این کارشناس فوتبال از عملکرد مرتضی پورعلی‌گنجی در قلب خط دفاعی تمجید کرد و افزود: او بازیکنی است که می‌تواند در پست‌های هافبک و دفاع وسط و دفاع کنار بازی کند و این یک امتیاز بسیار خوب برای اوست.

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در پایان درباره بازی پایانی ایران در مرحله گروهی برابر امارات نیز به ایسنا گفت: امیدوارم شرایط به گونه‌ای باشد که ما در بازی با امارات با دو مهاجم به میدان برویم. بازی با امارات می‌تواند یک بازی تمرینی بسیار خوب برای ما باشد، هرچند من امارات را تیم به مراتب بهتری نسبت به بحرین و قطر دیدم. آن‌ها نظم تیمی بسیار بالایی دارند و بازیکن آن‌ها در خط میانی به نام عبدالرحمن می‌تواند خطرناک باشد. ضمن اینکه یک مهاجم خطرناک نیز دارند. ولی به هر حال ما می‌توانیم در این بازی با سیستم ۲ - ۴ - ۴ لوزی بازی کنیم، چرا که تیم‌های عربی تیم‌های درجه ۲ آسیا هستند. ولی اگر بخواهیم با شیوه دو بازی گذشته مقابل ژاپن، کره و استرالیا بازی کنیم، قطعا با مشکل روبه‌رو می‌شویم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۷ )