سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان تأکید کرد او و شاگردانش قلب بزرگ، روح بزرگ و فکر بزرگی در سر دارند.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کارلوس کی‌روش در کنفرانس خبری پیش از دیدار ایران و بحرین در مرحله گروهی شانزدهمین دوره مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: ابتدا باید به همه خبرنگارانی که امروز در کنفرانس خبری حضور یافته‌اند خوش‌آمد بگویم و از مسئولان AFC و برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا نیز به خاطر هماهنگی بازی‌ها تشکر کنم.

وی ادامه داد: خوشحالم که با شروع جام ملت‌های آسیا در استرالیا هستیم. ما سعی خواهیم کرد که بازی به بازی بهتر شویم. برنامه ما در این مسابقات بازی به بازی است و سعی می‌کنیم در تک تک بازی‌ها خوب باشیم. اولین بازی برای همه تیم‌ها مهمترین و سنتی‌ترین بازی است که باید سعی کنیم بهترین نتیجه را بگیریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: مطمئنیم که فردا با تیم بسیار خوبی روبه‌رو خواهیم شد و همانطور که می‌دانید بحرینی‌ها قبل از آغاز مسابقات جام ملت‌های آسیا ۹ بازی تدارکاتی داشته‌اند. آنها بازیکنان خوبی را هم در اختیار دارند و تیم‌شان بسیار خوب است. توقع از تیم ما هم بالاست و سعی خواهیم کرد با تمام تلاش بازی را مقابل تیم خوب بحرین با پیروزی پشت سر بگذاریم.

کی‌روش پس از صحبت‌های اولیه‌اش از خبرنگاران حاضر در کنفرانس درخواست کرد که سؤالات‌شان فقط در خصوص فوتبال و جام ملت‌های آسیا باشد. وی در پاسخ به اولین سؤال مبنی بر اینکه سال‌های زیادی از آخرین قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا می‌گذرد و در این دوره با وجود حریفان قدرتمندی مانند استرالیا، ژاپن و کره‌جنوبی ایران چقدر شانس قهرمانی در این رقابت‌ها را دارد، گفت: تمام تیم‌ها آرزوها و اهداف بزرگی در جام ملت‌ها دارند اما ما تمام تمرکزمان را روی بازی فردا می‌گذاریم و بازی به بازی پیش خواهیم رفت. تیم بحرین بازیکنان خوبی دارد و ما برای آنها احترام خاصی قائل هستیم و فردا بهترین بازی‌مان را مقابل این تیم انجام خواهیم داد.

وی که به سؤال خبرنگار استرالیایی پاسخ می‌داد و این خبرنگار اشاره کرده بود که استرالیا در بازی با کویت تیمی قدرتمند نشان داد، در ادامه پاسخ به این سؤال افزود: نگرش من و شاگردانم در طول این مسابقات اینطور است که هر بازی برای ما حکم فینال را دارد و با وجود احترامی که برای تمام تیم‌های حاضر در این مسابقات قائل هستیم اما تک تک بازی‌ها برای ایران فینال است. استراتژی ما این است فقط برای بازی آینده تمرکز کنیم. من یک مربی هستم و دیروز وقت نداشتم که بازی استرالیا را ببینم، چون مشغول بررسی وضعیت تیم بحرین بودم. اگر در آینده یا طول این مسابقات به استرالیا برخورد کنیم با توجه بیشتری بازی‌های این تیم را مورد بررسی قرار می‌دهم. اکنون تمرکزمان فقط روی بحرین است که فردا با آنها بازی داریم.

«تیم ملی ایران پیش از مسابقات نتوانست بازی‌های تدارکاتی زیادی را انجام دهد و با توجه به این موضوع سطح دشواری برای ایران چه اندازه است؟»، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در واکنش به این پرسش اظهار داشت: از بدو ورودمان به استرالیا از آمادگی و سطح امکاناتی که داشتیم ابراز خوشحالی کردم. ما در سیدنی اردوی پایانی خود را برپا کردیم، تک تک افرادی که در کنار تیم بودند، هواداران و استرالیایی‌هایی که تمرین ما را تماشا کردند، حمایت بسیار خوبی از ما داشتند. ما آماده هستیم؛ قلب بزرگ، روح بزرگ و فکر بزرگی در سر داریم و آماده هستیم به رقابت بپردازیم و با روحیه‌ای جنگجویانه در جام ملت‌های آسیا شرکت می‌کنیم.

کی‌روش درباره بازی تأخیری بحرین و تیم‌ها عربی و اینکه آیا این شکل بازی برای تیم ملی ایران مشکل‌ساز نخواهد شد، گفت: واقعیت مطلب این است که من هم این شایعه را زیاد می‌شنوم اما وقتی به بازی خودمان مقابل اردن، قطر و بحرین انجام دادیم، چیزی ندیدم که صحت و سقم این مطلب را تأیید کند.

وی یادآور شد: فراموش نکنید که بازی اولی که ما مقابل بحرین انجام دادیم، در تهران نتیجه‌ای رقم خورد که (۶ بر صفر به سود ایران) در فوتبال نتیجه معمولی نیست اما در بازی برگشت که در بحرین برگزار شد، شرایط بسیار دشواری را تحمل کردیم. وقتی شما در مسابقات مقدماتی جام جهانی یک بر صفر جلو هستید، نمی‌توانید توقع داشته باشید که بازیکنان‌تان به سمت توپ بدوند و به سمت جلو بیایند. این مسئله در فوتبال طبیعی است و اگر ایران مقابل آرژانیتن بازی کند و یک بر صفر پیش باشد، نمی‌توانید توقع کنید که بازیکنان ایران به سمت توپ بدوند و بازی را سریع‌تر شروع کنند. تا زمانی که اتفاقی خارج از قوانین فوتبال رقم نخورد، سایر اتفاقات طبیعی و مورد قبول است.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با بیان اینکه «وظیفه من و بازیکنانم این است که کار خودمان را انجام دهیم»، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم به نحو احسن کارمان را انجام دهیم. برنامه‌هایی که داریم را باید در زمین پیاده کنیم. داور در زمین فوتبال حضور خواهد داشت و اگر او احساس کند که اتفاقی در حال رقم خوردن است، باید به وظیفه‌اش عمل کند. سؤال اینجاست که آیا ما مقابل بحرین بازی سختی خواهیم داشت؟ جواب سؤال هم بله است، به این دلیل که ایران و بحرین دو رقیب سنتی هستند و این هم زیبایی فوتبال است. ما هم فردا بازی دشواری را خواهیم داشت.

کی‌روش ادامه داد: در آخر هر دو تیم تلاش خواهند کرد تا برنده میدان باشند. با توجه به قوانین بازی جوانمردانه ما امیدواریم که بتوانیم نتیجه را کسب کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار بحرینی که آخرین وضعیت هاشم بیک‌زاده به کجا رسید، گفت: مطمئناً همیشه وقتی بازیکنان خوب‌تان را از دست می‌دهیم، بسیار تأسف برانگیز است. تأسف نه فقط برای یک تیم، بلکه برای کل مسابقات، به این خاطر که چیزی که ما در تیم ملی احتیاج داریم، این است که بهترین‌ها را دور هم جمع کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان تأکید کرد: متأسفانه وقتی چهار سال پیش به فوتبال ایران آمدم، اگر یک بازیکنی خداحافظی می‌کرد یا مصدوم می‌شد، کل کشور و مردم ایران شش ماه به گریه کردن می‌پرداختند و متأسف بودند که چرا این بازیکن رفته است اما بعد از چهار سال حضور من در فوتبال ایران، گزینه‌های جدیدی معرفی شده‌اند. همیشه راهکارهایی را برای تیم ملی در نظر داشته‌ایم و مطمئناً وقتی بازیکن خوبی را از دست می‌دهید، تأسف برانگیز است اما ما گزینه‌های دیگری را داریم. شاید این گزینه‌ها تجربه بازیکن قبلی را نداشته باشند اما بازیکنان جوان ما هم در آینده تجربه بین‌المللی را کسب خواهند کرد.

کی‌روش افزود: نگرش ما به این جام ملت‌ها این بود که ۱۳ بازیکن با تجربه جام جهانی داریم، ۱۰ بازیکن جوان‌تر هم که اکنون در تیم حضور دارند برای مقدماتی جام جهانی آماده خواهند شد. مطمئناً نبود هاشم بیک‌زاده و پژمان منتظری تیم ما را دچار مشکل کرده است. همه از نبود آنها ناراحت هستیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۷ )