این روزها شرایط تیم ملی ایران برای حضور در جام ملت های آسیا حتی برای مفسران بزرگ در شبکه های ورزشی کشورهای دیگر نیز با سوالات مختلفی همراه است و آنها با احترام به جایگاه تیم ملی کشورمان در صدر رنکینگ آسیا، از ایران به عنوان یک غول فوتبالی یاد می کنند.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سایت «WA Today» استرالیا روز گذشته ۷ سؤال مشترک درخصوص جام ملت‌ها را با چهره‌های برتر ورزش و رسانه این کشور درمیان گذاشت که این افراد که اغلب از بین گزارشگران، مفسران و کارشناسان معروف فوتبال استرالیا انتخاب شده‌اند. آنها در بخشی از پاسخ‌های خود به تیم ملی ایران اشاره کرده‌اند که در این گزارش فقط به بخشی از صحبت‌های آنها که مختص فوتبال ایران است، اشاره شده است:

مایكل‌ كوكریل (كارشناس فوتبال و مفسر Fox Sport استرالیا):

از مهم‌ترین فواید میزبانی جام ملت‌ها این است كه بزرگترین جوامع مهاجر استرالیا یعنی جوامع چین و ایران در كنار مردم استرالیا قرار می‌گیرند. در بین تمام تیم‌های آسیا فقط ایران دارای یك فرهنگ عمیق فوتبال است كه باعث می‌شود قدرت آنها، شما را متعجب كند.

مایكل لینچ (ورزشی‌نویس سیدنی‌مورنینگ هرالد):

تیمی كه دوست دارم بازی‌هایش را دنبال كنم، ایران است. تیم ایران با عنوان تیم ملی‌ای شناخته می‌شود كه همواره مخلوطی از بازیكنان با سرعت و با مهارت است و استرالیا در سال ۱۹۹۷ هزینه این مهارت ایرانی‌ها را داده است. ایران هم‌اكنون یك مربی سطح بالا به نام كارلوس كروش دارد و در جام جهانی هم عملكرد خوبی داشت.

سباستیان هاست (فوتبال‌نویس سیدنی مورنینگ هرالد):

اشكان دژاگه از بازیكنانی است كه می‌تواند ستاره این دوره جام ملت‌ها باشد. سرعت و جرأت اشكان كمك بزرگی در پیروزی‌های ایران است.

دومینیك بوسی (گزارشگر ورزشی سیدنی مورنینگ هرالد):

پیش‌بینی من از مدعی اول قهرمانی جام، ایران است. ایران با مدیریت كارلوس كروش سرمربی سابق رئال مادرید تجدید حیات كرده است. شاهزادگان ایرانی بار دیگر در حال تبدیل شدن به غول قاره هستند. آنها با تركیبی از جوانی، تجربه و استعداد بهترین تیم آسیایی جام جهانی بودند. ایران مربی‌ای دارد كه كمك می‌كند تا به توانایی‌های بالقوه خود برسد. ایرانی‌ها در دفاع خیلی منظم هستند و از این تیم هر چیزی برمی‌آید.

اسكات مك‌الینتر (گزارشگر فوتبال در شبكه SBS استرالیا):

سردار آزمون مهاجم جوان ايران يكي از استعدادهاي اين دوره جام ملت‌هاست كه مي‌تواند نام خود را در اين بازي‌ها مطرح كند. آنچه دوست ندارم در اين رقابت‌ها از دست بدهم، حضور در كنار طرفداران پرشور تيم‌هايي چون ايران، عراق و ژاپن است كه برجسته‌ترين تماشاگران فوتبال قاره هستند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۵ )