سرمربی تیم فوتبال استقلال از عزم جدی مجموعه تحت اختیارش برای حضور در جام حذفی خبر داد.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، امیر قلعه‌نویی در حاشیه تمرین عصر امروز (چهارشنبه) این تیم در مورد مسابقات جام حذفی اظهار داشت: فولاد نوین را آنالیز کرده‌ایم و با تمام قدرت به مصافش می‌رویم. این تیم خوب، آینده‌دار و بابرنامه است. ما با همه بازیکنان‌مان به مصاف این تیم می‌رویم. اکنون شرایط استقلال را می‌بینید. تیم ما به سه قسمت تقسیم شده است. بازیکنانی که در تیم ملی حضور دارند، نفراتی که مصدوم هستند و بازیکنانی که در تمرینات شرکت دارند.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا مقابل فولاد نوین از نفرات ملی‌پوش خود استفاده می‌کند یا نه، گفت: صددرصد از آنها استفاده می‌کنیم. البته باید آنها بیایند و ببینیم وضعیت‌شان چگونه است. فقط امیدوارم خسته نباشند.

وی در مورد اینکه تعطیلات لیگ به نفع استقلال بوده یا به ضرر این تیم تمام شده است، خاطرنشان کرد: من اگر صحبتی انجام دهم علیه ما مطلب می‌نویسند. بروید ببینید آیا در لیگ آلمان که قهرمان دنیا شده، ۵۰ روز تعطیلی وجود دارد. اگر صحبتی کنم ۵۰ قلم علیه من مطلب می‌نویسند. به هر حال ما با همین موجودی تمرین می‌کنیم و شرایط‌مان هم بد نیست.

قلعه‌نویی با اشاره انگیزه‌ بالای مردانش برای حضور در مسابقات جام حذفی، تصریح کرد: ما همان نگاهی که به لیگ برتر داریم به جام حذفی هم داریم و با همان انگیزه در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کنیم. به این ترتیب باید بگویم با تمام قوا در این رقابت‌ها حضور خواهیم یافت.

سرمربی استقلال در مورد وضعیت جاسم کرار و شایعه عدم بازگشت این هافبک عراقی به جمع آبی‌پوشان گفت: کرار دو سه مشکل داشت که یکی از این مشکلات مالیاتی بود. او علاوه بر این مشکل دیگری هم داشت. در باشگاه همه تلاش کردند مشکلات او را حل کنند که حل هم شد. کرار یکسری کارها هم در عراق داشت که ما اجازه دادیم برود و به امورش رسیدگی کند و در نهایت هم به جمع ما اضافه خواهد شد.

وی در واکنش به اینکه قرعه استقلال در جام حذفی سخت است، عنوان کرد: در جام حذفی همه بازی‌ها سخت است و همه تیم‌ها قدرتمند ظاهر می‌شوند اما در کل من هم قبول دارم که قرعه استقلال سخت‌‌تر از سایر رقباست.

قلعه‌نویی در مورد مسائل اخیر فوتبال کشور خاطرنشان کرد: الان وقتش نیست من در این مورد صحبت کنم. سال‌ها پیش گفتم که باید دادستانی ورزشی داشته باشیم و الان دارند دادسرای ورزش تأسیس می‌کنند اما تا نیاییم زیرساخت‌ها را درست کنیم، مشکلات‌مان حل نمی‌شود.

وی با طرح این پرسش که «کجای دنیا لیگ را ۵۰ روز تعطیل می‌کنند؟»، گفت: در عربستان وقتی دو تیم با هم بازی می‌کنند، امیدهای‌شان هم به مصاف هم می‌روند. من چندی قبل دربی امیدهای استقلال و پرسپولیس را از نزدیک دیدم. واقعاً از این بازی خجالت کشیدم. الان دوستی‌مهر و فدراسیون مقصر نیستند، بلکه ساختار ما ایراد دارد.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان تصریح کرد: ما الان ورزشگاه نقش جهان را نتوانسته‌ایم تکمیل کنیم و ۵۰ سال است که از ورزشگاه آزادی استفاده می‌کنیم.

قلعه‌نویی با بیان اینکه افرادی که در تیم جوانان بودند و به این تیم رفتند زحمات زیادی کشیدند، ادامه داد: اینکه علی دوستی‌مهر را مقصر بدانیم درست نیست و من این موضوع را قبول ندارم. او زیاد هم مقصر نیست، چراکه ما در فوتبال‌مان برنامه نداریم و نسبت به این موضوع یک نوع مریضی داریم. وقتی برنامه نداریم همین می‌شود که شرایط تمرینی تیم پرطرفداری مانند استقلال با این وضع روبه‌رو شده و هر روز در یک جا تمرین می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما یا باید مقطعی کار کنیم یا بلندمدت که این را برنامه‌ها مشخص می‌کند. همین تیم انگلیس از تیم ملی آرژانتین چهار گل خورد که برنامه‌هایش ادامه راه فابیو کاپلو بود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با تأکید بر اینکه فوتبال ایران بدون برنامه است، اظهار داشت: تیم ملی دانمارک یک دوره در جام ملت‌های اروپا قهرمان شد که دقیقاً همان سال نتوانسته بود به جام ملت‌ها صعود کند و در دور مقدماتی حذف شده بود اما چون در یوگسلاوی جنگ شده بود آنها جایگزین این تیم شدند و به قهرمانی هم رسیدند. به نظرم می‌توان نتیجه گرفت اما در صورتی که برنامه وجود داشته باشد و برنامه‌های به خوبی پشتیبانی و مدیریت شود. ما مدیران خوبی داریم که می‌توانند موفق باشند اما در صورتی که به موقع و روی برنامه کار شود.

قلعه‌نویی یادآور شد: تیم ملی برزیل در دو بازی و در کشور خودش ۱۰ گل دریافت کرد. نباید در مقطع تصمیم‌گیری شود و مقطعی فکر کنیم. متأسفانه مدیران ما نتیجه‌گیری و کار کارشناسی انجام نمی‌دهند و فقط روی نتایج زوم کرده‌اند، در حالی که خودمان فاقد برنامه هستیم.

وی افزود: ورزشگاه‌های ما ستاره‌دار نیستند و هر وقت که بازرسان AFC به ایران می‌آیند تن و بدن‌مان می‌لرزد. کلی دروغ سر هم می‌کنیم تا نمره قبولی بگیریم. این حاصل عدم برنامه‌ریزی ماست.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان با بیان اینکه کفاشیان و دوستی‌مهر هر دو برای تیم جوانان زحمت کشیده‌اند، گفت: زمانی که مربی تیم ملی بودم با آقای معینی به هلسینکیِ فنلاند رفتیم که آن موقع دیدم آنها در فوتبال‌شان تا سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی کرده بودند. این موضوع مربوط به سال ۲۰۰۷ است و می‌بینید که در اروپا برای ۱۲، ۱۳ سال پیش‌رو برنامه‌ریزی می‌کنند.

قلعه‌نویی خاطرنشان کرد: فوتبالی که زمین تمرینی و برنامه‌ریزی ندارد، شرایطش همین می‌شود که تیم جوانانش از تیم‌های درجه ۲ و ۳ آسیا شکست می‌خورد. ما هر زمان زمین تمرینی و برنامه‌های‌مان را درست کردیم نتیجه هم می‌گیریم.

وی یادآور شد: ملت ایران ملتی هستند که نژاد برترند و در هر کاری که بخواهند به راحتی می‌توانند جزو ۱۰ ملت برتر دنیا باشند. در هوش، ورزش و ... می‌توانیم رتبه‌های برتر را داشته باشیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال همچنین در خصوص اینکه دوباره بحث حضور جادوگران در فوتبال به راه افتاده است، گفت: در این خصوص نظری ندارم. مطبوعات را نمی‌خوانم و نمی‌دانم موضوع از چه قرار است و به این موضوعات اهمیتی هم نمی‌دهم. باید بگویم که ما در کنار توکل به خدا نیاز به تلاش داریم. نمی‌شود بگوییم که توکل‌مان به خدا و اهل بیت است و در خانه بنشینیم توپ‌های‌مان وارد دروازه شود. باید خودمان هم تلاش کنیم و اگر این کار را نکنیم موفق نمی‌شویم. برای کسب موفقیت حداقل باید روزانه پنج شش ساعت تلاش کرده و در کنار این موضوع به خدا هم توکل کنیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )