انتخاب مربی تیم ملی به جای سرمربی به عنوان نماینده مربیان در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک سؤال‌ها و ابهامات زیادی را به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، چهل و یکمین نشست هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در حالی روز گذشته (سه‌شنبه) برگزار شد که انتخاب کارشناسان خبره، نماینده مربیان و مشخص شدن تاریخ برگزاری مجمع عمومی مهمترین خروجی‌ آن بود.

بر اساس تصمیم روز گذشته هیئت اجرایی، حسن رنگرز و مهروز ساعی به عنوان نماینده مربیان برای حضور در مجمع عمومی انتخاب شدند. در اینکه با توجه به افتخارآفرینی این دو رشته‌ در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، انتخاب نماینده از کشتی و تکواندو خوب و عادلانه‌ است، هیچ شکی وجود ندارد، اما در مورد مهروز ساعی برای جامعه ورزش سؤالاتی ایجاد شده که توقع می‌رود مسئولان کمیته ملی المپیک در این خصوص شفاف‌سازی کنند. طبعیتاً اگر قرار بود از تکواندو فردی انتخاب شود، حق مجید افلاکی و مینو مداح سرمربیان تیم‌های ملی تکواندو آقایان و بانوان بود نه کمک مربی تیم بانوان. اینکه چرا کمیته به جای سرمربی سراغ مربی رفته پرسش و ابهام اصلی است.

حتی با در نظر گرفتن این نکته که با توجه به انتخاب رنگرز، شاید استدلال رئیس کمیته ملی المپیک برابری جنسیتی بوده این حق مینو مداح است که به عنوان نماینده بانوان مربی انتخاب شود. همه این اتفاقات در حالی است که در روزهای گذشته و پس از فروکش کردن تب و تاب ابتدایی بازگشت از المپیک، هر روز شاهد کمرنگ شدن نقش مینو مداح و پررنگ جلوه دادن نقش مهروز ساعی بودیم تا جایی که برخی شایعات منتشر شد که قرار است مهروز ساعی جایگزین مداح شود. غیبت مداح در بسیاری از مراسم تجلیل از تکواندوکاران و افتخارآفرینان این رشته در پاریس و حضور همیشگی مهروز ساعی در این مراسم‌ها این شایعه را قوت بخشید.

اینکه چنین تصمیمی شخصی بوده یا گروهی پرسشی است که کمیته ملی المپیک باید به صورت شفاف در این باره اعلام نظر کند تا سوءتفاهمات در این خصوص برطرف شود. اگر این انتخاب با مشورت با فدراسیون تکواندو صورت گرفته باشد، فرضیه قطع همکاری با مداح و انتخاب مهروز ساعی رنگ واقعیت به خود می‌گیرد و در غیر این صورت باید دید چرا کمیته چنین تصمیمی گرفته است.

قهوه‌خانه مش‌مراد
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.