سرمربی تیم ملی بدمینتون بانوان گفت: متاسفانه بازیکنان ما در مسابقات برون مرزی کمی شرکت می‌کنند، اگر در مسابقات تدارکاتی بیشتری شرکت کنند قطعا رنکینگ‌های بهتری کسب خواهند کرد.

سیمین مهدوی با بیان این مطلب به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: آخرین اردوی آماده سازی تیم ملی بدمینتون برای شرکت در مسابقات چلنج ترکیه جام ویکتور را پشت سر می‌گذاریم تا بازیکنان با آمادگی خوبی در این مسابقات شرکت کنند.

وی افزود: رومینا تاجیک، پریا اسکندری، مبینا ندایی و فروس فروغی چهار بازیکن اعزامی به این مسابقات هستند که در بخش دونفره در جدول اصلی باید با ورزشکارانی از اسپانیا، آلمان و سوئیس مسابقه دهند، اما در بخش انفرادی در جدول مقدماتی باید رقابت کنند که در دور اول با حریفانی از ترکیه باید مسابقه بدهند و در صورت پیروزی باید با حریفانی از اسپانیا، سوئیس و بلغارستان بازی کنند تا به جدول اصلی راه پیدا کنند.

سرمربی تیم ملی بدمینتون بانوان به لزوم رقابت بازیکنان در مسابقات بین المللی برای افزایش تجربه و رده بندی جهانی تاکید و اظهار کرد: متاسفانه بازیکنان ما در مسابقات برون مرزی کمی شرکت می‌کنند اگر در مسابقات برون مرزی و تدارکاتی بیشتری شرکت کنند قطعا رنکینگ‌های بهتری کسب خواهند کرد و در جدول مسابقات جای بهتری خواهند داشت که به بازیکنان کمک می‌کند در مسابقات بعدی جایگاه‌های بهتری پیدا کنند که در نهایت به پیشرفت بدمینتون کمک می‌کند.

وی درعین حال به پیشرفت محسوس بازیکنان اشاره و خاطرنشان کرد: با این حال پیشرفت محسوسی در بازیکنان داشتیم و رقابت خیلی خوبی با بازیکنانی دارند که رنکینگ‌های خیلی خوبی دارند ما نمونه آن را در مسابقات بین المللی فجر دیدیم. بچه‌های ما پیش از این با امتیازهای کم برابر بازیکنان رنکینگ بالا می باختند اما حالا برای گرفتن امتیاز می‌جنگند و اگر تجربه مسابقاتی بیشتری داشته باشند مطمئن هستم که برابر همین بازیکنان سطح بالا برنده می‌شوند و به نظر من قدرت قرار گرفتن در جایگاه‌های بهتر را دارند.

مهدوی درخصوص پیشرفت مبینا ندایی ملی‌پوش بدمینتون کشورمان و حضور در کمپ توسعه آسیا اظهار کرد: مبینا ندایی هم از دختران مستعد بدمینتون ایران است و امیدوارم در مسابقات متعددی فرصت حضور داشته باشد و رنکینگش را ارتقاء دهد.

وی حضور در بازی‌های المپیک را منوط به شرکت در مسابقات بین المللی بیشتر و ارتقاء رنکینگ جهانی دانست و ادامه داد: به هر حال برای شرکت کردن در المپیک نیاز هست که در مسابقات متعددی شرکت کنند و بتوانند رنکینگ شان را ارتقاء دهند و بتوانند سهمیه بازی‌های المپیک را کسب کنند که بسیار سخت است. باید مبینا در مسابقات متعددی شرکت کند تا به المپیک برسد البته امتیاز مسابقاتی که شرکت می‌کنند و امتیازی که از آن مسابقات کسب می کنند هم مدنظر است بنابراین بازیکن باید حداقل در ۱۵ مسابقه شرکت کند تا به این موفقیت دست پیدا کند.

قهوه‌خانه مش‌مراد
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.