تیم ملی فوتسال گواتمالا که حریف ایران در دور دوم رقابت های جام جهانی است تیمی سریع است که در ضدحملات خطرناک عمل می کند اما به نظر می رسد به لحاظ آمادگی بدنی شرایط خوبی نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، دور دوم رقابت های جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال ازبکستان امروز پنجشنبه ۲۹ شهریور در گروه های E و F برگزار می شود و تیم ملی فوتسال کشورمان از ساعت ۱۶ به مصاف گواتمالا خواهد رفت.

تیم ملی ایران در آستانه صعود

شاگردان وحید شمسایی که در گروه F با تیم های فرانسه، گواتمالا و ونزوئلا همگروه هستند در بازی اول موفق شدند با ارائه یک نمایش خوب با نتیجه ۷ بر یک از سد ونزوئلا عبور کنند. اما در سوی مقابل، تیم ملی فوتسال گواتمالا به مصاف فرانسه رفت و با نتیجه ۶ بر ۳ مغلوب شد.

تیم ملی فوتسال گواتمالا که در رده چهلم جدول رده بندی فیفا قرار دارد در دیدار برابر فرانسه عملکرد خوبی در نیمه اول از خود به نمایش گذاشت و ابتدا با دو گل از حریف خود پیش افتاد و در پایان نیمه اول هم با برتری ۳ بر ۲ به رختکن رفت.

اما با آغاز نیمه دوم، شرایط برای گواتمالا تغییر کرد و در ده دقیقه پایانی نیمه، با دریافت ۳ گل مغلوب شد و پیروزی را با شکست عوض کرد. به نظر می رسد مشکل بزرگی که گواتمالا در اواخر این بازی با آن مواجه شد خستگی و آمادگی پایین بدنی در این تیم بود به نحوی که از یک تیم با تحرک زیاد و خطرناک به تیمی ضعیف تبدیل شد.

اما در سوی مقابل، تیم گواتمالا نشان داد تیمی بسیار سرعتی است که می تواند در حملات سریع و در ضدحملات بسیار خطرناک عمل کند و گل هایی هم که به فرانسه زدند از روی همین ضدحملات بود. لذا شاگردان شمسایی علاوه بر اینکه در این بازی باید تمرکز خود را روی گلزنی قرار دهند باید تلاش کنند در ضدحملات غافلگیر نشوند و در دام حریف نیفتند.

ملی پوشان ایرانی در رده چهارم جدول رده بندی فیفا حضور دارند و به نظر نمی رسد در دیدار برابر گواتمالا با مشکل خاصی مواجه شوند و در صورتی که در این بازی به برتری برسند گام بزرگی برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی بر می دارند.

در دیگر دیدار این گروه هم از ساعت ۱۸:۳۰ تیم ملی فوتسال فرانسه به مصاف ونزوئلا خواهد رفت. شاگردان «رومرو» سرمربی ونزوئلا، می دانند که برای صعود به مرحله بعد باید بتواند فرانسه را شکست دهند و یا دست کم از این تیم یک امتیاز بگیرند. اما تیم ملی فرانسه با هدایت «رافائل رینو» در این بازی شرایط بهتری دارد و با توجه به پیروزی در بازی اول و در صورت پیروزی ایران برابر گواتمالا، هر دو تیم ایران و ونزوئلا جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را کسب می کنند.

گروه E

در گروه E هم از ساعت ۱۶ تیم ملی فوتسال مراکش به مصاف پاناما می رود و از ساعت ۱۸:۳۰ پرتغال با تاجیکستان دیدار می کند.

در این گروه پرتغال در بازی اول با نتیجه ۱۰ بر یک پاناما را شکست داد و صدرنشین است. مراکش هم که با نتیجه ۴ بر ۲ از سد تاجیکستان عبور کرده بود در رده دوم قرار دارد.

اگر در دیدارهای امروز، تیم های ملی ایران، فرانسه، مراکش و پرتغال به برتری برسند تکلیف دو تیم صعود کننده در این گروه مشخص خواهد شد.

برنامه دیدارهای امروز به شرح زیر است:

* ایران-گواتمالا، ساعت ۱۶

* مراکش-پاناما، ساعت ۱۶

* فرانسه-ونزوئلا، ساعت ۱۸:۳۰

* پرتغال-تاجیکستان، ساعت ۱۸:۳۰

قهوه‌خانه مش‌مراد
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.