کارشناس فوتبال آسیا با تاکید بر این که تصمیم AFC برای راه‌اندازی لیگ نخبگان اتفاق و تصمیم درستی بود گفت: با شروع فصل اول این مسابقات شاهد حضور ستاره‌های فوتبال دنیا در تیم‌های مختلف هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، با آغاز نخستین دوره رقابت‌های باشگاهی در قاره آسیا با عنوان لیگ نخبگان، تیم‌های پرسپولیس و استقلال امروز دوشنبه به مصاف رقیبان خود خواهند رفت. استقلال میزبان الغرافه قطر در ورزشگاه شهدای شهر قدس است و پرسپولیس هم به جده عربستان رفته تا مقابل الاهلی بازی کند.

برنامه‌ریزی رقابت‌های لیگ نخبگان به گونه‌ای است که تیم‌ها در دو گروه ۱۲ تیمی در دو منطقه غرب و شرق آسیا به مصاف هم خواهند رفت که باشگاه‌های یک کشور با یکدیگر رقابت در مرحله گروهی نخواهند داشت.

لیگی که بر اساس تقویم غرب آسیا برنامه‌ریزی شده است تا تیم‌های ایرانی با وجود فشردگی بازی‌هایشان دیگر نیاز به بدنسازی های متوالی نداشته باشند.

عبدالواسط بکتمیروف خبرنگار حوزه فوتبال قاره آسیا در سایت چمپیونات در گفت و گو با خبرنگار مهر به نقاط مثبت و منفی این رقابت‌ها اشاره کرد که نکات قابل توجهی را به همراه داشت.

AFC آینده‌نگری کرد

کارشناس فوتبال آسیا در خصوص برنامه‌ریزی لیگ نخبگان گفت: AFC در این مورد آینده‌نگری کرد تا تیم‌های باشگاهی بتوانند طبق تقویم فیفا کار کنند و دیگر مشکلی در برنامه‌ریزی بیشتر کشورها در اجرای صحیح تاریخ بازی‌های خود نداشته باشند.

خبرنگار اهل کشور ازبکستان افزود: شبیه به آنچه در آسیا رخ می‌دهد را تیم‌های مطرح دنیا می‌خواستند از دو فصل پیش آغاز کنند تا ضمن بالا بردن سطح رقابت به سایر باشگاه‌ها هم فرصت عرض اندام بدهند.

بکتمیروف یادآور شد: وقتی یک تیمی از کشوری درجه دو می‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا بازی کند که امسال از درجه‌ای پایین‌تر نسبت به لیگ نخبگان پیدا کرده است، باعث شکوفایی استعدادها و توسعه فوتبال می‌شود.

غرب آسیا باید خوشحال باشد

او با اشاره به تقویم برگزاری این بازی‌ها تاکید کرد: قطعاً بهترین زمان برای اینکه غرب آسیا نشان دهد می‌تواند تمام و کمال سرمایه گذاری خودش را به رخ بکشد همین لیگ نخبگان طبق تقویم غرب آسیاست.

بکتمیروف با بیان اینکه بازی‌های لیگ نخبگان طبق برنامه لیگ‌های غربی نوشته شده است تاکید کرد: تعدادی از کشورهای عربی پول‌های خیلی زیادی را وارد صنعت فوتبال کرده‌اند که حالا انتظار دارند از منابع درآمدی خودشان هم استفاده کنند. الان بهترین زمان است تا آنها به خواسته خود برسند.

فصل ستاره‌هاست

بکتمیروف تاکید کرد: جهان فوتبال جای تعارف ندارد امسال لیگ نخبگان جای ستاره‌های دنیاست. قطعاً رقابت برای رقیبان تیم‌هایی نظیر النصر و الهلال عربستان و الغرافه قطر سخت است.

پرسپولیس و استقلال کار خیلی سختی دارند

او با اشاره به حضور پرسپولیس و استقلال به عنوان نمایندگان ایران در این رقابت‌ها تصریح کرد: کار این دو تیم خیلی سخت است. من مطمئنم تنها نیم هایی که می‌توانند با بودجه‌ای خیلی کمتر به مصاف رقیبان پولدار عربی بروند همین دو تیم به همراه پاختاکور است.

بکتمیروف تصریح کرد: ساختار پاختاکور خیلی خوب است و می‌تواند از اسم کشور من دفاع کند.

او بار دیگر به حضور استقلال و پرسپولیس از ایران گریز زد و گفت: من اخبار لیگ ایران را به خاطر حضور سه بازیکن ملی پوش خودمان با جزئیات پیگیری می‌کنم. نتیجه استقلال و پرسپولیس باعث بروز استعدادهای اوستون اورونوف در پرسپولیس می‌شود. جلال الدین ماشاریپوف هم که نیاز به تعریف ندارد و درخشان بوده و هست.

قهوه‌خانه مش‌مراد
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.