پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به انتخاب سرمربی جدید این تیم گفت: واقعا هیچ شناختی از او ندارم و کاملا ناآشنا با شیوه فوتبال باشگاهی کشور و بازیکن ایرانی وارد می شود.

اسماعیل حلالی در گفت و گو با خبرنگار مهر، انتخاب خوان کارلوس گاریدو به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس را مورد تحلیل و ارزیابی قرار داد. او به رفت و آمد بازیکنان از این تیم نیز اشاره کرد و رفتار آنها را در دنیای حرفه‌ای صنعت فوتبال طبیعی دانست اما نحوه جدایی امثال بیرانوند را بی معرفتی در حق هوادار دانست.

«حفظ شاکله اصلی تیم می‌تواند پرسپولیس را سال‌ها مدعی قهرمانی نگه دارد» از نکاتی بود که حلالی به آن اشاره کرد که در پی می‌خوانید:

گاریدو ناآشنا به فوتبال ایران است

حلالی درباره انتخاب سرمربی اسپانیایی به جای اوسمار ویه‌را گفت: به نظرم باید از مدیران باشگاه به طور شفاف پرسید بر اساس چه رزومه‌ای به مربی شبیه به گاریدو رسیدند. اینکه چه فلسفه‌ای را برای انتخاب سرمربی در نظر گرفته‌اند مشخص نیست. باید دانست دیدگاه‌های فنی او ملاک انتخاب بوده است یا کارنامه‌ای که به نظرم خیلی هم موفق نبوده است!

او افزود: به هر حال اسم او کاملا برای ما ناآشنا است و باید آدم‌های سالم نه دلال‌ها به او کمک کنند تا کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانند گاریدو را با فیزیک بازیکن ایرانی و تفکر فردی و تیمی حاکم بر آنها آشنا کند.

کادر جدید فرصت نمی‌خواهد

حلالی درباره اینکه آیا باید در هفته‌های ابتدایی فصل آینده از نتیجه‌های پرسپولیس به دلیل تغییر سرمربی چشم‌پوشی کرد یادآور شد: اصلا چنین چیزی الزام ندارد برای تیمی شبیه به پرسپولیس اتفاق بیفتد. رقابت برای قهرمانی از دقیقه اول لیگ آغاز و تا پایان آخرین بازی است. به نظرم گاریدو هم به خوبی می‌داند جایی آمده است که حمایت هوادار را دارد اما اگر بخواهد در پرسپولیس بدون تفکر و تاکتیک بچیند قطعا همان جو طرفداران که من هم یکی از آنها هستم منتقد خواهند شد.

پرسپولیس متکی به فرد نیست اما...

او درباره سیاست رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس مبنی بر حفظ بازیکنان فعلی تیم و سپس ورود به پروژه جذب بازیکن جدید تاکید کرد: به نظرم دیدگاه درستی است اما می‌توانند موازی با همدیگر پیش بروند تا بازیکنانی که تصمیم به جدایی گرفته‌اند را کنار گذاشته و با نفرات جدید قرارداد امضا کنند. حفظ تیم خوب خیلی وجواب است اما جذب نفر جایگزین نیز اهمیت دارد.

پیشکسوت پرسپولیس افزود: معنی حرفم ربطی به بزرگی بازیکن ندارد چون اسم پرسپولیس مثل آهن‌رباست و هرکسی را جذب می‌کند بلکه معتقدم بهترین بازیکنان باید فرصت دریافت پیشنهاد پرسپولیس را پیدا کنند تا شاید شانس‌های بیشتری برای بازی در تیم ملی و همچنین ترانسفر به باشگاه‌های خارجی را پیدا کنند.

بیرانوند بیراهه را چسبیده است

حلالی درباره فسخ یکطرفه قرارداد از سوی علیرضا بیرانوند گفت: فوتبال حرفه ای به بیرانوند حق هرگونه انتخاب می‌دهد اما همان فوتبال حرفه ای آداب جدایی را هم یاد داده است که بیرانوند اصلا توجه نمی‌کند. قطعا شخصیت پرسپولیس پذیرای چنین رفتارهایی نیست و خیلی واضح هم می‌بینید که هوادار دیگر او را نمی‌خواهد. بیرانوند بیراهه را چسبیده است و شاید لازم است کمی به خودش توجه عمیق کند تا بداند این تصمیم‌ها خیلی راحت می‌تواند سرنوشت ورزشی اش را کاملا تغییر دهد.

Euro Football Fantasy with Prizes
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.