سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: با توجه به شرایطی که در جدول داریم، باید حداقل یک امتیاز در دیدار با استقلال بگیریم تا کارمان به اما و اگر نکشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، رضا عنایتی در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال پیکان برابر استقلال در هفته سی‌ام لیگ برتر گفت: بازی بسیار سختی است، مقابل تیمی بازی داریم که در کورس قهرمانی است و با تمام توان بازی می‌کند که از بازی مقابل ما سربلند بیرون بیاید.

وی ادامه داد: باید تمام تمرکز را در ۹۰ دقیقه داشته باشیم و با توجه به شرایطی که در جدول داریم، باید حداقل یک امتیاز در این بازی بگیریم تا کارمان به اما و اگر نکشد. در فاصله کوتاهی که بازی با فولاد و استقلال داشت سعی کردیم بازیکنان را به لحاظ ذهنی و بدنی ریکاوری کنیم. شرایط خوبی داریم و تمرکزمان روی بازی فردا است تا از سهمیه پیکان در لیگ برتر محافظت کنیم.

عنایتی عنوان کرد: اتفاقاتی که در هفته‌های گذشته افتاد یک مقدار کار ما را سخت کرد. تیمی که جوانان زیادی دارد بعضی وقت‌ها دچار چالش می‌شود. به جوانان تیم افتخار می‌کنم که در کنار بازیکنان باتجربه شرایط خوبی داشتند. انتظار من بالاتر بود اما خیلی نمی‌شود به جوانان تیم خرده گرفت، امیدوارم تمام دقایق بازی را کنترل و از سهمیه پیکان محافظت کنیم.

وی در خصوص اینکه او در تیم امید هم تجربه کار با جوانان را داشت، پیش‌بینی می‌کرد که در پیکان با حضور بازیکنان جوان، کارش به مشکل بخورد، عنوان کرد: طبیعی بود که ما باید همه جوانب را پیش‌بینی می‌کردیم. در بازی‌هایی مانند شمس‌آذر و ذوب‌آهن و آلومینیوم دیدید که به چه شکلی گل خوردیم، متاسفانه اشتباهات داوری هم در شرایط امروز ما دخیل بود. آن چیزی که درباره آن صحبت می‌کنم باید کارشناسان صحبت کنند. همه اتفاقات باعث شد دچار چالش شویم. بازی دادن به بازیکن جوان تبعات دارد. در یک بازی ممکن است اتفاقاتی بیفتد و بازیکن جوان نتواند خودش را جمع و جور کند. همه این مسائل را می‌دانستیم. تمام ظرفیت ما همین بود که از آن استفاده کردیم. در نیم‌فصل دوم تقریبا ۱۸ یا ۱۹ امتیاز گرفتیم ولی متاسفانه در نیم‌فصل اول خوب امتیاز جمع نکردیم. در نیم‌فصل دوم کار سخت است و هر اندوخته‌ای دارید باید در نیم‌فصل اول جمع کنید. امیدوار هستیم و ان‌شاءالله که بتوانیم فردا بعد از بازی خوشحالی کنیم و ماندن‌مان را در لیگ جشن کنیم.

سرمربی پیکان در پاسخ به این سوال که مقابل استقلال محکوم به برد هستید؟ گفت: ما هیچ محکومیتی نداریم، فقط می‌رویم که با تمام تمرکز فوتبال زیبایی بازی کنیم، ما با حداقل امتیاز هم می‌توانیم در لیگ بمانیم، قرار نیست کارهای خارق‌العاده انجام دهیم و بی‌گدار به آب بزنیم و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که با امتیاز بیرون بیاییم.

عنایتی درباره عدم حضور هواداران در دیدار فردا مقابل استقلال خاطرنشان کرد: هوادار همیشه یکی از نکات مثبت هر بازی است. واقعیت این است که من تصمیم‌گیرنده نیستم و نمی‌توانم درباره آن اظهارنظر کنم. این سوالات را باید از دوستان دیگر بپرسید، چون ممکن است من اطلاعات غلط بدهم. ما هم دوست داشتیم هواداران بودند و تیم شان را تشویق می‌کردند.

وی درباره شرایط استقلال در کورس قهرمانی تصریح کرد: استقلال هم با تمام توان می‌آید تا امتیاز کامل بازی را بگیرد. می‌دانیم که چه بازی مشکلی داریم چون لیگ در شرایط خاصی قرار دارد و هر دو تیم استقلال و پرسپولیس شانس قهرمانی دارند و ما می‌دانیم در طول بازی باید تمام تمرکزمان را بگذاریم تا غافلگیر نشویم. به قدرت استقلال کاملا واقف هستیم، ان‌شاءالله که بتوانیم نقاط قوت آنها را در طول بازی کنترل کنیم.

سرمربی پیکان در خصوص این موضوع که این تیم هیچ‌وقت برای کسب سهمیه و قهرمانی تلاش نمی‌کند، آیا وقت آن نرسیده که مدیران این باشگاه هدف‌گذاری جدیدی داشته باشند؟ گفت: اجازه دهید که ببینیم تکلیف تیم در لیگ چه می‌شود. مطمئنا اگر در خدمت تیم باشم تغییرات زیادی در پیکان خواهیم دید. این مسائل به بعد از بازی فردای ما موکول می‌شود که ببینیم شرایط‌مان چه خواهد شد.

عنایتی در پاسخ به این سوال که در هفته آخر نگران بازی‌های سایر رقبایی که برای سقوط نکردن در قائمشهر و اهواز برگزار می‌شود، نیست؟ عنوان کرد: طبیعی است که ما به آن بازی‌ها هم نگاه می‌کنیم. همانطور که هفته‌های قبل هم انتظار داشتیم شرایط نرمال اتفاق بیفتد. وقتی درباره شرافت صحبت می‌کنم، این کلمه‌ای سنگین است و خیلی ساده نمی‌توان از کنار آن گذشت. بعضی وقت‌ها نتایج گره می‌خورد به نتایج بعضی از تیم‌ها. توقعم از همکارانم این بود که با تمام توان بازی انجام دهند تا حقی از تیمی ضایع نشود. ما همه با هم همکار هستیم، این چرخه فوتبال خیلی کوچک است که زود هم را ببینیم.

وی یادآور شد: ما فقط از شراف حرف می‌زنیم ولی بعضی‌ها از همکاران کارهای دیگر انجام می‌دهند. امیدوارم همه ما بعد از لیگ بنشینیم فکر کنیم که چه کارهایی انجام دادیم، آیا حقی از کسی ضایع کرده‌ایم یا نه؟ امیدوارم فردا اتفاق خوبی بیفتد و هر تیمی که لیاقت دارد قهرمان شود و هر تیمی هم که نتوانست امتیاز را بگیرد سقوط کند ولی حقی از کسی ضایع نشود.

Euro Football Fantasy with Prizes
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.