در میان لژیونرهای ایرانی، بازیکن پیشین پرسپولیس توانست به رکوردی دست نیافتنی در کسب جام برسد. مهدی طارمی آخرین بازی رسمی خود را برای پورتو انجام داد و احتمال هم‌تیمی شدن ۲ لژیونر افزایش یافت

به گزاش خبرنگار مهر، با فرارسیدن روزهای پایانی رقابت های فوتبال در بسیاری از کشورهای جهان، لژیونرهای ایرانی هم آخرین بازی های خود را برای تیم هایشان انجام دادند و برخی هم به دلیل پایان همکاری به دنبال یافتن تیم جدید هستند. در این میان صادق محرمی توانست ضمن قهرمانی در لیگ برتر کرواسی در ۸ فصل ۸ عنوان قهرمانی کسب کند و مهدی طارمی با پورتو به قهرمانی در جام حذفی پرتغال رسید. ضمن اینکه احتمال دارد در فصل آینده شاهد هم تیمی شدن مهدی قایدی و احمد نوراللهی باشیم.

محمد قربانی از سقوط فرار کرد

در یکی از مهم‌ترین دیدارهای هفته سی‌ام و پایانی لیگ برتر روسیه، تیم فوتبال اورنبورگ در حالی که محمد قربانی را در ترکیب داشت، در ورزشگاه گازوویک به مصاف تیم رده پنجمی اسپارتاک مسکو رفت و با نتیجه تساوی یک به یک متوقف شد.

کسب این یک امتیاز برای تیم اورنبورگ بسیار حیاتی بود و باعث شد این تیم با ۳۱ امتیاز از منطقه سقوط فاصله بگیرد و خیالش از بابت بقا در لیگ راحت شود.

سامان قدوس در راه سوئد

سامان قدوس که فصل ۲۰۲۳ را در تیم برنتفورد انگلیس گذراند ولی پس از رقابت های جام ملت های آسیا نتوانست حضور قابل توجهی در این تیم داشته باشد با اعلام باشگاه برنتفورد از جمع زنبورها جدا شد.

پایگاه خبری «Sportbladet» اخیراً مدعی شده است که این لژیونر ایرانی از تیم «مالمو» سوئد پیشنهاد دارد. طبق گزارش این رسانه سوئدی، برای مدیر ورزشی مالمو، دنیل اندرسون، خرید یک مهاجم در اولویت قرار دارد و قدوس یکی از گزینه های جدی این تیم است.

طارمی با گل خداحافظی کرد

در دیدار نهایی مسابقات جام حذفی فوتبال پرتغال، تیم‌های پورتو و اسپورتینگ لیسبون به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان وقت‌های قانونی با تساوی یک به یک به پایان رسید و در وقت‌های اضافه، پورتو موفق شد با نتیجه ۲ بر یک به برتری برسد و به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

مهدی طارمی لژیونر ایرانی پورتو در این دیدار کار را از روی نیمکت آغاز کرد و در آغاز نیمه دوم وارد زمین شد اما نتوانست کاری از پیش ببرد و بازی در وقت‌های قانونی با تساوی به پایان رسید.

با آغاز وقت‌های اضافه تیم پورتو حملات خود را تشدید کرد و در دقیقه ۹۷ دروازه بان اسپورتینگ در محوطه جریمه روی اوانیلسون مرتکب خطا شد تا یک ضربه پنالتی برای پورتو اعلام شود. مهدی طارمی پشت این ضربه قرار گرفت و موفق شد این ضربه را به گل تبدیل کند تا پورتو با نتیجه ۲ بر یک به برتری برسد.

به این ترتیب مهدی طارمی در آخرین حضور خود در تیم فوتبال پورتو موفق شد به عنوان قهرمانی در جام حذفی دست پیدا کند. این بازیکن قرار است فصل آینده در تیم فوتبال اینتر در سری آ ایتالیا توپ بزند.

طارمی با گلی که برابر اسپورتینگ به ثمر رساند تعداد گل‌های خود در این فصل را به عدد ۱۱ رساند و صدمین گل پورتو را وارد دروازه حریفان کرد. طارمی با کسب جام حذفی، تعداد قهرمانی‌های خود با پورتو را به عدد ۷ رساند. طارمی با پورتو سابقه قهرمانی در جام حذفی، سوپر کاپ و لیگ پرتغال را دارد. او پس از ۴ سال حضور در پورتو با قراردادی آزادی راهی اینتر میلان می‌شود.

سردار آزمون به لالیگا نزدیک شد

«فابریتزیو رومانو»، خبرنگار مطرح ایتالیایی، اخیراً اعلام کرده است که سردار آزمون پس از پایان حضور قرضی‌اش در باشگاه رم فصل جدیدی را در دوران حرفه‌ایش آغاز خواهد کرد. بعد از مذاکراتی که ژانویه انجام شد، سویا همچنان به جذب او علاقه‌مند است و احتمال نهایی شدن این انتقال وجود دارد.

علاقه باشگاه سویا به سردار آزمون در حالی است که برخی از رسانه‌های معتبر ایتالیایی همانند کوریره دلو اسپورت هم از قطعی شدن انتقال سردار آزمون به سویا صحبت کرده‌اند و مهاجم تیم ملی فوتبال ایران را بازیکن فصل آیندۀ این تیم اسپانیایی می‌دانند.

بازگشت علی علیپور به ایران

با اتمام قرارداد علی علیپور با تیم ژیل‌ویسنته پرتغال، این مهاجم ایرانی به ایران برگشت و در زادگاهش مشغول استراحت است اما به زودی مذاکرات رسمی و جدی خود برای فصل آینده را آغاز خواهد کرد.

در روزهای اخیر اخباری مبنی بر تمایل این مهاجم به بازگشت به تیم فوتبال پرسپولیس مطرح شده است و باید دید در پایان فصل جاری لیگ برتر، او و مدیران پرسپولیس چه تصمیمی اتخاذ خواهند کرد.

مهدی قایدی و نوراللهی هم‌تیمی می شوند؟

مهدی قایدی بازیکن شباب الاهلی امارات است که فصل جاری به صورت قرضی برای اتحاد کلباء به میدان رفت و نمایش خیره کننده‌ای در این تیم داشت به طوری‌که در ۳۴ بازی در رقابت‌های مختلف موفق به ثبت ۱۶ گل و ۶ پاس گل شد و این درخشش باعث شد سایت اسپورت ۳۶۵ لقب جادوگر لیگ امارات را به این بازیکن ایرانی بدهد.

این سایت اماراتی مدعی شده است که مهدی قایدی مورد توجه باشگاه الوحده قرار دارد و مدیران باشگاه در حال مذاکره با باشگاه الاهلی برای جذب او هستند.

الوحده درحالی خواستار جذب مهدی قایدی شده است که احمد نوراللهی را هم در اختیار دارد. نوراللهی هم فصل بسیار خوبی را با الوحده تجربه کرد و به احتمال خیلی زیاد در ترکیب تیم منتخب فصل قرار می‌گیرد.

شکست سنگین یاران میلاد محمدی

در هفته سی و هشتم و پایانی سوپر لیگ ترکیه، تیم فوتبال آدانا دمیراسپور به مصاف باشاک‌شهیر رده چهارمی رفت و با نتیجه پر گل ۶ بر ۲ شکست خورد.

میلاد محمدی در شروع نیمه دوم دیدار امشب مقابل باشاک‌شهیر استانبول و در حالی که آدانا دمیراسپور با نتیجه ۴ بر یک عقب بود، به زمین آمد و سیزدهمین بازی فصل خود در سوپر لیگ ترکیه را انجام داد.

محرمی رکورددار قهرمانی شد

صادق محرمی لژیونر تیم دیناموزاگرب کرواسی که در جریان دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر امارات در جام ملت‌های ۲۰۲۳ دچار پارگی رباط صلیبی شده بود به رکوردی دست نیافتی رسید.

تیم فوتبال دیناموزاگرب در فصل ۲۴-۲۰۲۳ توانست در لیگ ۱۰ تیمی کرواسیعنوان قهرمانی را به دست آورد. این ششمین قهرمانی پیاپی صادق محرمی با دیناموزاگرب در فوتبال کرواسی است. او همچنین امسال جام حذفی را نیز با دیناموزاگرب به دست اورد.

محرمی با احتساب جام‌هایی که در اروپا به دست اورده به رکورد ۱۰ جام در قاره سبز رسیده است که در بین تمامی لژیونرهای فوتبال ایران یک رکورد است. او که دو بار هم با پرسپولیس عنوان قهرمانی در لیگ ایران را به دست آورده بود، رکورد هشت قهرمانی در لیگ در هشت فصل بازی را ثبت کرد.

Euro Football Fantasy with Prizes
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.