بازیکن پیشین سرخابی‌های پایتخت معتقد است، شاگردان اوسمار از شانس ۸۰ درصدی برای قهرمانی در بیست‌وسومین دوره لیگ برتر برخوردار هستند.

غلامرضا فتح‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره پیروزی پرسپولیس در قزوین مقابل شمس آذر، اظهار داشت: پرسپولیس بازی خیلی خوبی انجام داد و نتیجه‌ای خوبی هم گرفت. به هر حال حساسیت بازی‌ها در هفته‌های اخیر خیلی بالاست و هر تیمی که تمرکز بیشتری داشته باشد و اشتباه کمتری هم در طول بازی‌ها انجام دهد، موفق‌تر است. سرخپوشان بعد از گل اول‌شان نیم ساعتی بازی را رها کردند و این شمس آذر بود که رو به جلو بازی کرد و توانست روی دروازه پرسپولیس فشار وارد کند. در این بین شاگردان دقیقی توانستند گل تساوی را هم به ثمر برسانند، اما بعد از آن بازیکنان پرسپولیس به خودشان آمدند و توانستند به بازی برگردند و به پیروزی برسند.

وی ادامه داد: من سعید دقیقی را به خوبی می‌شناسم و خودم او را به سایپا آوردم. سرمربی شمس آذر فرد باهوشی است و بعد از اینکه تیمش گل مساوی را به پرسپولیس زد، می‌توانست بازی را مدیریت کند تا یک امتیاز را بگیرد، اما شمس آذر برای شرافت فوتبال بازی کرد و کاری به رقابت پرسپولیس و استقلال در صدر جدول نداشت و برای خودش بازی کرد و فوتبال همیشگی‌اش را ارائه کرد، به هر حال هر تیمی که مقابل پرسپولیس فوتبال بازی کند، روز سختی خواهد داشت.

بازیکن پیشین سرخابی‌های پایتخت درباره رقابت نزدیک و فشرده این دو تیم در صدر جدول تصریح کرد: استقلال هفته‌های متوالی در صدر جدول قرار داشت و هفته گذشته در قائمشهر اشتباه بزرگی کرد و در بازی با نساجی به جای اینکه تمرکزش روی بازی خودش باشد، بیشتر از همه به نتیجه بازی پرسپولیس فکر می‌کرد. آبی‌پوشان اگر نساجی را شکست داده بودند، هیچ اتفاقی نمی‌توانست باعث شود آنها در سه هفته به پایان لیگ صدر جدول را از دست دهند. تیم جواد نکونام، علی‌رغم تمام مشکلاتی که در این فصل داشت و با وجود تمام سختی‌ها عملکرد خوبی داشته است، ولی یک لحظه غفلت باعث شد آنها صدر را به رقیب سنتی خود واگذار کنند. در سوی مقابل هم پرسپولیس منتظر کوچکترین لغزش استقلال بود و بهترین استفاده را از عدم تمرکز آبی‌ها کرد و حالا برای قهرمانی همه چیز را در اختیار گرفته است.

فتح‌آبادی با تمجید از عملکرد پرسپولیس تحت هدایت اوسمار تصریح کرد: همه اهالی فوتبال و حتی پیشکسوتان پرسپولیس معتقد بودند بعد از جدایی گل‌محمدی، اوسمار نمی‌تواند در پرسپولیس موفق شود، اما من در همان زمان هم معتقد بودم که تنها کسی که می‌تواند به پرسپولیس کمک کند و این تیم را در مسیر رشد و پیشرفت قرار دهد، همین اوسمار است. یحیی گل‌محمدی در زمان حضورش در پرسپولیس هم در یک فصل و نیم گذشته، درباره تمام اتفاقات و برنامه‌های خود با دستیار برزیلی‌اش مشورت می‌کرد و نظرات او در تصمیم‌گیری یحیی خیلی تأثیرگذار بود. خدا را شکر که الان او همه را روسفید کرده و نتایج پرسپولیس نشان می‌دهد که تصمیم مدیران باشگاه درست بوده است. پرسپولیس در نیم‌فصل دوم و پس از اضافه شدن چند بازیکن خارجی متحول شد و روند صعودی این تیم باعث شد تا الان شانس اول قهرمانی باشد. من به شخصه از دیدن بازی‌های پرسپولیس لذت می‌برم، فوتبالی که الان سرخپوشان ارائه می‌کنند، چشم‌نواز است و آدم دوست دارد از دقیقه اول تا ۹۰ بنشیند و تماشا کند، بدون اینکه خسته شود.

وی در پاسخ به این پرسش که «در هفته پایانی، شانس قهرمانی کدام تیم بیشتر است؟»، خاطر نشان کرد: هر دو تیم بازی سختی در هفته پایانی دارند، پرسپولیس با مس رفسنجانی بازی دارد که بعد از آمدن محرم نویدکیا متحول شده است و فوتبال زیبایی را به نمایش می‌گذارد. استقلال هم با توجه به نتایج هفته بیست‌ونهم، بازی خیلی سختی با پیکانی دارد که برای بقا می‌جنگد. در این شرایط هر اتفاقی ممکن است بیفتد، اما با تمام جوانب من فکر می‌کنم پرسپولیس ۸۰ درصد شانس قهرمانی دارد. همانطور که گفتم مس رفسنجان فوتبالی روبه‌جلو بازی می‌کند و تیم‌های نویدکیا بلد نیستند که دفاعی بازی کنند و هر تیمی هم که مقابل پرسپولیس فوتبال بازی کند، سرخپوشان کار راحت‌تری خواهند داشت. به هر حال فوتبال است و امکان دارد هزار اتفاق بیفتد و نمی‌توان به قطعیت نظر داد.

کارشناس فوتبال کشورمان راجع به رقابت فشرده در پایین جدول هم گفت: پس از قطعی شدن سقوط صنعت نفت، سه تیم استقلال خوزستان، فولاد خوزستان و پیکان رقابت نزدیکی دارند. هر سه تیم شایسته ماندن در لیگ برتر هستند و خیلی سخت است که بگوییم از بین آنها تیم کدام‌یک سقوط می‌کند. من امیدوارم که هر تیمی که شایسته‌تر است بتواند در لیگ برتر بماند.

Euro Football Fantasy with Prizes
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.