سپاهان در شرایطی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا جریمه شده که بخش اعظم این موضوع به دوران مدیریت محمدرضا ساکت در این باشگاه برمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سپاهان در سال ۱۴۰۲ با مشکلات زیادی در بخش مدیریتی و عدم رعایت قانون سقف بودجه مواجه شد و در آسیا نیز اتفاقات عجیبی برای آنها رخ داد.

سپاهان در فصل ۲۴-۲۰۲۳ لیگ قهرمانان آسیا، ۷ مرتبه و مجموعاً به ارزش ۲۲۱،۵۰۰ دلار (بیش از ۱۳ میلیارد تومان) جریمه شده که ۴ مرتبه از آنها به دلیل دریافت کارت قرمز و اخراج بازیکنان از زمین مسابقه بوده است. مهمترین و سنگین‌ترین جریمه اما مربوط به اتفاقات دیدار با الاتحاد است. در واقع ۲۰۰ هزار دلار از این جریمه به دلیل دیدار برگزار نشده سپاهان و الاتحاد عربستان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان بود؛ اتفاقی که محمدرضا ساکت مدیرعامل وقت سپاهان نقش زیادی در آن ایفا کرد و در نهایت سپاهان، هم جریمه شد و هم با حکم AFC نتیجه را به حریف واگذار کرد.

این جرایم می‌تواند حاکی از عدم اطلاع کامل از قوانین لیگ قهرمانان و عدم اجرای مناسب آنها باشد.

لیگ قهرمانان آسیا برای سپاهان به پایان رسیده و این تیم در لیگ برتر با ۳۷ امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارد. شاگردان مورایس جدا از جریمه‌ها، تیم خشنی در این فصل بوده‌اند. در واقع این موارد روی آرامش بازیکنان هم تأثیرگذار بود و منجر به بروز خشونت‌های زیادی در زمین مسابقه شد.

سپاهان دو دیدار عقب افتاده دارد که اولی برابر تراکتور در روز ۱۵ فروردین برگزار خواهد شد. دیدار با تراکتور و البته ملوان که از قضا هر دو مسابقه هم خارج از خانه است، به دلیل شرایط جدول از حساسیت زیادی برخوردار بوده و می‌تواند تعداد کارت‌های دریافتی طلایی‌پوشان را افزایش دهد. بازی با تراکتور در دور رفت یکی از خشن‌ترین مسابقات سپاهان در کارنامه آماری این تیم است.

تجربه نشان داده فشردگی مسابقات و افزایش حساسیت، میزان خشونت و دریافت کارت‌ سپاهان را بالا می‌برد. این در حالی است که در ۲۸ مسابقه (لیگ برتر، جام حذفی، لیگ قهرمانان آسیا) ۶۲ کارت دریافت کرده که شامل ۴۹ کارت زرد و ۱۳ کارت قرمز است:

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.