عملکرد تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل هنگ‌کنگ باعث شد، سرمربی این تیم مدعی شود تفاوتی میان عملکرد دو تیم در بازی جمعه شب نبوده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم از دوحه، یورن آندرسن پس از شکست یک بر صفر هنگ‌کنگ مقابل ایران در نشست خبری اظهار داشت: باید حرفی که بعد از بازی قبلی زدم را تکرار کنم، من به خاطر عملکردی که تیمم امروز ارائه کرد به آن افتخار می‌کنم. ما مقابل یکی از تیم‌های طراز اول آسیا قرار داشتیم، تیم ۲۱ رده‌بندی فیفا. حریف قبلی‌‌مان هم امارات بود که در رده‌بندی فیفا شصت‌و‌چهارم است. من میان عملکرد تیمم و حریف در این بازی تفاوتی ندیدم و به همین دلیل هم به تیم‌مان افتخار می‌کنم. فوتبال یک بازی تیمی است. شکی نیست که آنها از نظر فردی، بازیکنان بزرگتری دارند، اما از نظر تیمی ما هم خوب بودیم، به آنها فشار آوردیم، حمله کردیم و پرس کردیم، طوری که تیمی مانند ایران نمی‌دانست مقابل ما چطور باید فوتبال بازی کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال هنگ‌کنگ در ادامه افزود: شما قبل از این هم نظر مرا درباره ایران می‌دانستید، اما خُب بعد از دو بازی اخیر الان آنها و مربی‌شان را بهتر می‌شناسم. از نظر من ایران در کنار ژاپن و کره بخت‌های اصلی قهرمانی هستند و ما می‌بینیم که آنها چه توانایی و بازیکنان طراز اولی دارند، اما امروز تیم ما هم بازی بسیار خوبی ارائه کرد که مایه مباهات من بود. به نظرم تیم ما بدشانس بود، چون موقعیت‌هایی برای گلزنی داشتیم، اما نتوانستیم از آنها استفاده کنیم و از این بازی امتیاز بگیریم.

وی درباره بازی برابر فلسطین خاطر نشان کرد: ما همیشه به بازیکنان‌مان می‌گوییم که آخرین بازی مهمترین بازی است، چون اگر بتوانیم این بازی را ببریم شاید بتوانیم جزو یکی از تیم‌های سوم برتر مرحله گروهی باشیم و صعود کنیم. خوشبختانه ما در دو بازی اول‌مان برابر این دو تیم قوی (امارات و ایران) به خاطر عملکرد خوبی که داشتیم، گل‌‌های کمی خوردیم، سه گل از امارات و الان هم یکی از ایران که این خیلی هم بد نیست. بنابراین اگر بتوانیم امتیازات بازی مقابل فلسطین را بگیریم که به نظر من آنها هم تیمی قوی و پرانرژی هستند و البته کیفیت ایران و امارات را ندارند، می‌‌توانیم شانس صعود به مرحله بعدی را داشته باشیم.

آندرسن به تمجید از عملکرد شاگردانش پرداخت و گفت: راستش من از قدرت بدنی بازیکنانم غافلگیر شدم. ما از ابتدا فشار آوردیم و تلاش کردیم حمله کنیم. ما از الان دو روز وقت داریم ریکاوری کنیم و دو روز بعد از آن را هم برای کسب آمادگی جهت رویارویی با فلسطین وقت خواهیم گذاشت.

سرمربی تیم ملی فوتبال هنگ‌کنگ درباره اینکه چرا حاضر نشد برای فرار از شکست، تمام بازیکنانش را روی ضربات شروع مجدد جلو بفرستند و اینکه آیا ترس از بدتر شدن تفاضل گلش و کم شدن شانس صعود به‌عنوان تیم سوم را داشته است، تأکید کرد: من فکر می‌کنم ما تلاش‌مان را برای به نمایش گذاشتن چیزی که در خط حمله اهمیت داشت، انجام دادیم. خُب ما بازیکنانی داریم که (قد آنها) بیشتر از یک و ۶۰ یا یک و ۷۰ نیست. بنابراین حضور این بازیکنان در خط حمله کمکی نمی‌کند. به همین دلیل ما سعی کردیم که بهترین و قوی‌ترین بازیکنان‌مان را جلو بفرستیم. با این حال چیزی که من از آن راضی هم نیستم، ارسال‌های بدمان بود و ناتوانی در استفاده از توپ‌های دوم.

وی ادامه داد: با این حال ما نشان دادیم که می‌توانیم برابر تیمی مثل ایران بایستم و آنها را برای ۹۰ دقیقه تحت فشار بگذاریم. در بازی اول‌ مهمترین بازیکنان‌‌مان را نداشتیم ضمن اینکه سفر طولانی به قطر و مشکلاتی که برای تطبیق خودمان با شرایط داشتیم هم کارمان را سخت‌تر کرده بود.

«چه تفاوتی میان تیم شما و ایران نسبت به بازی رو در وی قبلی‌تان (در مرحله انتخابی جام جهانی) دیدید؟ به نظر شما چه اتفاقی برای ایران رخ داد که نتوانست مطابق برنامه بازی کند؟»، آندرسن در پاسخ به این دو پرسش گفت: درباره ایران نمی‌خواهم حرفی بزنم، چون مربی آنها اینجا نیست، اما در مورد تفاوت میان آن بازی و این بازی باید بگویم که هنگ‌کنگ الان آماده‌تر و از لحاظ تاکتیکی بهتر است. ضمن اینکه در بازی قبلی‌مان در ایران هم ما سه بازیکنان‌‌مان که درگیر مشکلات خانوادگی بودند را در اختیار نداشتیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۷ )