بازی سوپرجام فوتبال اروپا در سال ۲۰۲۲ برگزار شد و این رئال مادرید قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا بود که بار دیگر موفق به فتح این جام شد.

بازی سوپرجام فوتبال اروپا در سال ۲۰۲۲ برگزار شد و این رئال مادرید قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا بود که بار دیگر موفق به فتح این جام شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، چهل‌وهفتمین دوره برگزاری بازی سوپرجام اروپا با قهرمانی تیم فوتبال رئال مادرید به لطف پیروزی ۲ بر صفر شب گذشته (چهارشنبه) این تیم برابر اینتراخت فرانکفورت به‌عنوان قهرمان فصل گذشته لیگ اروپا همراه بود.

این پنجمین قهرمانی کهکشانی‌ها در سوپرجام اروپا بود که آنها را در کنار تیم‌‌های بارسلونا و میلان به‌عنوان پرافتخارترین تیم‌های این جام قرار می‌دهد. رئال مادرید پیش از این در سال‌های ۱۹۹۸، ۲۰۰۰، ۲۰۰۲، ۲۰۱۴، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در بازی سوپرجام اروپا حضور داشته که در سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۱۴، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ موفق به فتح این جام شده بود. این در حالی است که بارسلونا از ۹ حضورش پنج بار و میلان از هفت حضورش پنج بار موفق به قهرمانی در سوپرجام شده‌ بودند.

رئال مادرید با فتح سوپرجام اروپا در سالی که این جام ۵۰ ساله شد، پنج میلیون یورو جایزه نقدی هم کسب کرد. اینتراخت فرانکفورت هم به صرف حضور در این بازی سه میلیون و ۸۰۰ هزار یورو جایزه نقدی گرفت.

قهرمانی رئال مادرید، شمار فتوحات باشگاه‌های اسپانیایی در سوپرجام اروپا را به ۱۶ قهرمانی افزایش داد تا این کشور بیش از سایر کشورهای اروپایی فاتح این جام شده باشد. انگلیسی‌ها و ایتالیایی‌‌ها هر کدام با ۹ قهرمانی در رده‌های بعدی قرار دارند.

بنزما با زدن گل دوم رئال مادرید در این مسابقه، تعداد گل‌هایش در سوپرجام اروپا را به عدد دو رساند و از این حیث در کنار دو ستاره سابق این تیم سرخیو راموس و کریستیانو رونالدو قرار گرفت. او با یک گل دیگر می‌‌توانست خودش را به ۱۰ بازیکن سه گله سوپرجام اروپا از جمله لیونل مسی برساند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.