مرحله گروهی جام ملت های آفریقا در حالی به پایان رسید که همراه با اتفاقاتی تاریخی بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛یک داور زن برای اولین بار در این مسابقات قضاوت کرد که اتفاقی تاریخی در جام ملت های آفریقا به شمار می آید. سلیمه رادیا موکاسانگا، داور متولد رواندا ۳۵ ساله بوده و داور اصلی از تیم چهار نفره ای که برای مسابقه زیمبابوه و گینه در استادیوم احمدو آهیدو انتخاب شده بودند. کارین اتمزابونگ از کامرون، فاتحه جرمومی و بوچرا کربوبی داور VAR از مراکش او را در امر این قضاوت کمک کردند. البته سلیمه رادیا موکاسانگا در گذشته و زمانی که به عنوان داور چهارم در بازی گینه و مالاوی در بافوسام حضور داشت، نام خود را به عنوان اولین داور زن در یک بازی رسمی در سطح قاره آفریقا به ثبت رسانده بود. اما عملکرد خوب این داور باعث شده حالا مسابقه ای در سطح جام ملت های آفریقا نیز به او سپرده شود.

غنا که با ۴ قهرمانی، سومین تیم پر افتخار آفریقا محسوب می‌شود مقابل کوموروس یا «اتحاد قمر» که تجربه اولش در این رقابت بود با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد تا با قرار گرفتن در رده چهارم از این رقابت کنار رود. شگفتی عجیب را البته کوموروس رقم زد و حالا این تیم با ۳ امتیاز شانس صعود به مرحله بعدی دارد و باید دید آیا می‌تواند این اتفاق بزرگ را رقم زند. سایت اصلی جام ملت‌های آفریقا در خصوص این مسابقه نوشت که کوموروس تاریخ سازی کرد و باعث غرق شدن تیم ملی غنا شد.

تیم ملی فوتبال گینه استوایی با برتری یک بر صفر مقابل الجزایر یکی از بزرگترین شگفتی‌های این مسابقات را رقم زد و به ۳۵ بازی بدون باخت الجزایر پایان داد. الجزایر از اکتبر ۲۰۱۸ شکست نخورده است، باید مقابل ساحل عاج در آخرین بازی گروهی که روز پنجشنبه برگزار می‌شود به پیروزی برسد تا شانس صعود به مرحله یک شانزدهم نهایی داشته باشد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )