سخنگوی باشگاه پرسپولیس گفت: مبالغی که به صورت قرض گرفته شده است براساس پشتوانه‌ ۳ میلیون دلاری است که در کنفدراسیون فوتبال آسیا داریم.

سخنگوی باشگاه پرسپولیس گفت: مبالغی که به صورت قرض گرفته شده است براساس پشتوانه‌ ۳ میلیون دلاری است که در کنفدراسیون فوتبال آسیا داریم. به گزارش خبرگزاری تسنیم، ابراهیم شکوری در خصوص شکایت کالدرون و فرصت ۳۰ روزه این باشگاه گفت: همه هواداران کاملا شرایط باشگاه را درک می‌کنند. از بودجه سال ۹۹ پرونده‌های برانکو، بودیمیر و اینیگو تسویه و مبالغ بسیار زیادی پرداخت شده است. کالدرون توانسته هم رای فیفا و هم رای دادگاه CAS را بگیرد و باشگاه ملزم به پرداخت این مبلغ است. در حال حاضر آقایان سمیعی و صدری و سایر اعضای هیئت مدیره در تلاش هستند تا منبع و بودجه‌ای برای پرداخت این بدهی‌ پیدا کنند. کار سختی داریم چون مبلغ بدهی خیلی زیاد است.

وی ادامه داد: مجددا با AFC مکاتبه کردیم برای مطالباتی که در آنجا داریم و هنوز هم امکان دسترسی به آنها وجود ندارد. AFC به ما اعلام کرد که امکان استفاده از پاداش به خاطر تحریم‌های بانکی وجود ندارد. کار ما سخت است ولی امیدواریم این موضوع مثل چند اتفاق گذشته و در ۸ ماهی که تیم مدیریت جدید مستقر شده، حل شود. در این مدت هر پرونده‌ای که بوده به سمت باشگاه سرازیر شده و هزاران مشکل وجود دارد و امیدواریم این موضوع هم حل شود.

سخنگوی باشگاه پرسپولیس که با برنامه «تهران ورزشی» رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، در خصوص مبلغ طلب کالدرون اظهار داشت: کالدرون مبلغی را به عنوان مبلغ پایه طلب دارد و یک سود ۵ درصدی هم به آن خورده است. خواکین به عنوان دستیار او ۱۰۰ هزار دلار طلب دارد و با توجه به طلب بیش از ۵۰۰ هزار دلاری کالدرون کار ما خیلی سخت است. خوشبختانه هواداران در کنار ما هستند و هم به صورت مادی و معنوی به ما کمک می‌کنند. شاید این مبلغی که به ما کمک شده کم باشد اما حضور آنها در کنار ما باعث دلگرمی باشگاه و باعث شده با توان بیشتری تلاش کنیم تا مشکلات حل شود. هدفی که مدیرعامل باشگاه از ابتدای حضورش در پرسپولیس دنبال می‌کند این است که هیچ بدهی را به بدهی‌های پرسپولیس اضافه نکنیم. سعی کردیم تا جایی که بشود صرفه‌جویی کنیم و در جذب بازیکن حداکثر تلاش را داشته باشیم تا مشکلی برای آیندگان نداشته باشیم.

شکوری در خصوص فروش بلیت مجازی گفت: این موضوع خواسته مستقیم هواداران بود و با توجه به اینکه باشگاه ما در فضای مجازی بسیار فعال است و هواداران ما جزو پرشورترین هواداران آسیا فعال هستند، پیغام‌های متعددی را برای ما ارسال کردند. از ایده هواداران برای این کار استفاده کردیم و این کار در دنیا هم اجرا شده است. هواداران درخواست داشتند تا به صورت نمادین بلیت را خریداری و به باشگاه کمک کنند. وقتی این درخواست‌ها را دیدیم سعی کردیم سایتی را طراحی کنیم تا بتوانیم بلیت‌فروشی کنیم. امیدواریم این کارها به باشگاه کمک کند. می‌دانیم که راه‌های درآمدزایی فوتبال اینها نیست ولی متاسفانه دست باشگاه بسته است و با توجه به اینکه حق پخش را دریافت نمی‌کنیم و مسائل کپی‌رایت رعایت نمی‌شود و فضای درآمدزایی به یک کارگزار واگذار شده، باشگاه راه دیگری ندارد. با توجه به بدهی‌هایی بی‌سابقه‌ای که از گذشته برای ما باقی مانده راه دیگری نداشتیم و امیدواریم برای آینده اتفاقات خوبی بیفتد.

وی ادامه داد: تیم مدیریتی باشگاه دو راه داشت. تیم در ۴ جام (لیگ، جام حذفی، آسیا و سوپرجام) مدعی است و یک راه این است که بگوییم بودجه‌ای نداریم و بودجه‌مان صرف پرونده برانکو و مشکلات گذشته شده و تیم را رها کنیم. راه دوم این بود که از روش‌های مختلف تامین بودجه صورت بگیرد. آقای صدری و سمیعی و هیئت مدیره این مسیر را رفتند و این مبالغی که به صورت قرض گرفته شده براساس پشتوانه‌‌ای است که در AFC داریم. چیزی حدود ۳ میلیون دلار درآمدزایی کردیم و براساس این پشتوانه اقدام به تامین بودجه شده است.

شکوری یادآور شد: اگر می‌خواستیم در کورس قهرمانی قرار بگیریم و با توجه به اینکه هیچ راه درآمدزایی نداشتیم مجبور بودیم این کار را انجام دهیم. براساس پشتوانه ۳ میلیون‌دلاری در AFC مشکلی پیش نمی‌آید و از جانب تیم مدیریتی جدید بدهی جدیدی باقی نخواهد ماند. در بحث قرارداد بازیکنان هم سعی کردیم بهترین عملکرد را داشته باشیم و شفاف عمل کنیم.

معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که مشکلی برای برگزاری سوپرجام ندارید؟ گفت: برای تاریخ برگزاری این دیدار مشکل داریم. شاید فینالیست شدن باشگاه پرسپولیس در آسیا و مدعی بودن در ۴ جام باعث شد جدول مسابقات دچار مسائلی شود که به ضرر پرسپولیس تمام شد. در حال حاضر ۷ ملی‌پوش داریم و کریم باقری هم در تیم ملی حضور دارد. ۲ بازیکن ما در تیم ملی مصدوم شده ولی باشگاه ما همیشه حامی تیم ملی است. شاکله اصلی تیم ملی از پرسپولیس است. نامه‌نگاری کردیم ولی به ما گفتند که اگر سوپرجام در این تاریخ برگزار نشود فرصتی برای برگزاری این مسابقه وجود ندارد. ما درخواست کردیم که تاریخ برگزاری سوپرجام ۲-۳ روز جابه‌جا شود تا بازیکنان ما فرصت ریکاوری داشته باشند. امیدواریم در این خصوص اتفاق خوبی بیفتد.

وی در خصوص این موضوع که انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر را در روز جمعه پیش رو داریم و چه درخواستی از وزیر ورزش آینده و همچنین منتخبین مردم دارد، خاطرنشان کرد:‌ ما به عنوان ورزشی‌ها و افرادی که شاید در جامعه بیشتر در دید باشیم از رئیس‌جمهور آینده می‌خواهیم بیشتر به مردم رسیدگی کند تا اتفاقاتی که در ۸ سال گذشته در کشور ما رخ داد و فشار زیادی به مردم وارد شد با انتخابی که روز جمعه صورت می‌گیرد سر و شکل بهتری بگیرد. مردم در شرایط بهتری باشند و زندگی بهتری داشته باشند. امیدوارم این اتفاق رخ بدهد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )