محمود فکری، سرمربی استقلال نسبت به برخی شیطنت‌ها علیه تیمش جبهه گرفت و معتقد است برخی خودی‌ها از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند و از پشت خنجر می‌زنند.

محمود فکری، سرمربی استقلال نسبت به برخی شیطنت‌ها علیه تیمش جبهه گرفت و معتقد است برخی خودی‌ها از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند و از پشت خنجر می‌زنند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمود فکری، سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص شرایط تیمش پیش از دیدار با صنعت نفت آبادان، اظهار داشت: تیم صنعت نفت آبادان را می‌شناسیم و آنها خوب فوتبال بازی می‌کنند. بازیکنان و مربیان خوب و با تجربه‌ای دارند. خود ما هم بعد از بازی با پیکان ریکاوری خوبی داشتیم و بعد تمرینات را دنبال کردیم. خودمان را برای دیدار با نفت آماده می‌کنیم تا بتوانیم بازی خوبی ارائه کنیم و سه امتیاز بازی را بگیریم.

وی درباره افزایش تعداد مصدومان استقلال و وضعیت شیخ دیاباته گفت: یک سری از مصدومان ما با توجه به خشونت بازیکنان حریف دچار مصدومیت شده‌اند و دو نفر در دیدار با پیکان مصدوم شدند و دو مصدوم دیگر ما هم کم کم در حال آماده شدن هستند. دیاباته هم فعلاً باید کارهای درمانی خود را دنبال کند و فیزیوتراپی کند تا بهبود حاصل شود و به تمرینات برگردد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به اینکه انتظار هواداران از این تیم بالاست و آیا چنین حقی را برای هواداران قائل است یا اینکه اعتقاد دارد فرصتش برای آماده‌سازی استقلال کم بوده، اظهار داشت: خب طرفداران استقلال همیشه از تیم انتظار کسب نتایج خوب را دارند و در نهایت قهرمانی می‌خواهند. این حق طبیعی آنهاست، اما این را می‌خواهم به طرفداران استقلال بگویم که من کمتر صحبت کردم و مصاحبه انجام داده‌ام تا به تیم آرامش بدهیم. سعی کردیم بخشی از کاستی‌های بازیکنان را ندیده بگیریم و به کارمان ادامه بدهیم. در همین چهار بازی هم، میزان امتیازهایی که گرفته‌ایم شاید بابت همین صبر و حوصله ما بوده است.

وی یادآور شد: در مجموع حساب کنید ما در بدترین شرایط استقلال تیم را تحویل گرفته‌ایم؛ چه از نظر زمانی، چه از نظر مالی و با پنجره‌های بسته و تغییرات مدیریتی یا میراثی که به لحاظ روحی و روانی از سه چهار سال قبل برای تیم باقیمانده و وضعیت به امسال کشیده است. امکانات و پشتیبانی‌ها از زمین تمرین گرفته تا شرایط دیگر، همه مشکلاتی بوده که داشتیم و حتی فصل گذشته و در بازی آخر بین بازیکنان و کادر پزشکی ما درگیری پیش آمد، موضوع کم و زیاد شدن قرارداد بازیکنان و همه این مسائل ذهن بازیکنان را مشغول کرده بود. در چند روز اخیر هم بارندگی‌ها باعث شده بود تمرینات خوبی را پشت سر نگذاریم، فرصت کم برای آماده‌سازی و همه این موارد در کنار هم باعث شرایط فعلی شده است.

فکری ادامه داد: هواداران استقلال اگر توقعی دارند، باید حواس‌شان جمع باشد که توقعات‌شان به تیم ضربه نزند. ما در بدترین شرایط تیم را گرفتیم و باید وضعیت را به شرایط عادی برگردانیم. شما حساب کنید مربیانی که در گذشته آمده‌اند، دو ماه فرصت آماده‌سازی داشتند، بدنسازی کردند، بازی تدارکاتی انجام دادند و اردوهایی را پشت سر گذاشتند. وقتی باز اینها را مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که امتیازهایی که ما نسبت به فصل‌های قبل گرفته‌ایم، خیلی بیشتر بوده است. اگر ما همین الان بخواهیم توقع بازی قشنگ از تیم داشته باشیم و انتظار این باشد استقلال در روزهای اوج خود باشد، این توقع فضایی را ایجاد خواهد کرد که به بازیکن و مربی فشار وارد کند تا تمرکز لازم را نداشته باشند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با انتقاد نسبت به برخی شیطنت‌ها گفت: برخی در این میان سعی می‌کنند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و به عنوان‌های مختلف می‌بینیم چه کارهایی انجام می‌دهند. بیشتر هم از خودی‌ها می‌خوریم؛ غریبه‌ها و رقبا همیشه روبه‌روی شما هستند و می‌دانید چه کار می‌کنند، اما همیشه خودی‌ها هستند که از پشت خنجر می‌زنند. هواداران استقلال باید خیلی باهوش باشند و حواس‌شان جمع باشد که بازیچه دست یک سری نشوند و بگویند استقلال بد بازی می‌کند. استقلال ۲۰ تا ۲۵ روز فرصت آماده‌سازی داشت.

"بهترین زمان برای آماده‌سازی یک تیم حداقل شش هفته است که ما بهترین زمان آن را نداشتیم و از دست دادیم. برای فشار آوردن به بدن بازیکنان، انجام برنامه‌های تاکتیکی دو سه هفته از دست رفت و زمان نداشتیم." فکری با بیان این جمله تصریح کرد: در بحث داوری می‌خواهیم خیلی کمک کرده، همکاری کنیم و مصاحبه‌ای انجام ندهیم تا فضای آرامی برای داوران وجود داشته باشد، اما می ببینید در بازی با پیکان نیمکت ما دو بار که حرف می‌زند داور چهارم از داور می‌خواهد به مربی ما کارت زرد بدهد. ما ۹۰ دقیقه در بازی با فولاد بی احترامی و توهین شنیدیم و ما را تحریک کردند، اما هیچ اتفاقی رخ نداد و آخرین لحظه آمدند، در حالی که بارها به داور چهارم تذکر دادیم. مورد دیگر هم پنالتی‌هایی که برای ما نگرفتند و پنالتی‌ای که در بازی با فولاد علیه ما گرفتند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال افزود: در بازی با پیکان، عامدانه بازیکن ما را می‌زنند و از بازی خارجش می‌کنند، اما داور کارت زردی نمی‌دهد، در حالی که یکی را کتفش را از جا در آوردند و آن یکی را دنده‌اش را شکستند‌. اگر ما حرف نمی‌زنیم و می‌خواهیم فضایی را برای کمیته داوران و داوران ایجاد کنیم که آنها راحت سوت بزنند، باید این شکلی برای ما سوت بزنند و حق ما ضایع شود؟ اینها همه مسائلی است که در فصل‌ جدید اتفاق افتاده، اما خدا را شکر بچه‌ها با همه توان و انرژی خود کار می‌کنند و دوست دارند پیشرفت کنند. ما پیشرفت را در بچه‌ها می‌بینیم، اما درست شدن همه اینها زمان می‌خواهد. باز باید از تک تک پیشکسوتان تشکر کنم که خیلی هوشیار و بسیار با تدبیر از تیم حمایت می‌کنند. از هواداران هم می‌خواهیم کمی صبوری کنند و همه این مسائل را ببینند‌. اگر کسی چیزی می‌نویسد یا می‌گوید، بلافاصله نسبت به ما واکنش نشان ندهند.

وی در خصوص اینکه در حال حاضر استقلال پس از چهار بازی با ۷ امتیاز تیم چهارم جدول است، اما تغییرات در ترکیب در این چهار بازی زیاد بوده و علت این تغییرات چیست، اظهار داشت: تغییر خاص و آنچنانی در ترکیب نداشتیم. در بازی اول همان تیم برنده را در بازی دوم به میدان فرستادیم و بازی دوم اتفاقاتی افتاد که در بازی سوم ترکیب را تغییر دادیم. در بازی چهارم هم تقریباً همان ترکیب بازی سوم را در زمین قرار دادیم‌ و تغییر آنچنانی نبود. به هر حال سعی می‌کنیم چه بازیکنان جدید و چه بازیکنانی که از فصل گذشته با ما ماندند، هر کدام آماده‌تر بود را مورد استفاده قرار دهیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به این سوال که چه زمانی به ترکیب ایده‌آل خود می‌رسد، گفت: شاید هیچ وقت به ترکیب ایده‌آل و آرمانی نرسید. شاید یک دفعه بازیکن‌های خوب‌تان محروم شوند، مصدومیت سراغ‌شان بیاید یا کرونا بگیرند. ما نفرات خوبی داریم، اما باید به آمادگی کامل برسند و هر زمانی نیاز شود، از آنها استفاده می‌کنیم تا مثمر ثمر باشند.

فکری درباره شرایط زمین تمرینی تهرانسر و اینکه آیا شرایط این زمین تمرین را می‌پسندد یا نه، گفت: این مجموعه خوب است و بهتر از مجموعه‌های دیگری است که قبلاً بودیم. به هر حال این شرایط به ما کمک می‌کند تا برنامه‌هایی که داریم را بهتر اجرایی کنیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به این سوال که با شناخت از شرایط فعلی تیمش آیا به جذب بازیکن در نیم فصل نیاز دارد یا نه، اظهار داشت: جای خالی در لیست داریم و اگر بازیکنی که بتواند به ما کمک کند، به لیست اضافه خواهیم کرد. در نیم فصل هم مطمئناً نفرات جدیدی به ترکیب اضافه خواهند شد. باید تا آن موقع ببینیم‌ چه اتفاقی رخ می‌دهد و کدام بازیکنان می‌توانند به ما کمک کنند که آنها را حفظ کرده و نفرات دیگری را جایگزین دیگر بازیکنان کنیم.

وی در خصوص اینکه آیا با وجود نداشتن مدیرعامل کارها در باشگاه استقلال به خوبی انجام می‌شود یا نه، گفت: کارها انجام می‌شود، اما این بلاتکلیفی هم برای آقای مددی خوب نبوده و هم برای ما و هواداران خوب نیست. حتی خود هیئت مدیره نمی‌داند آقای مددی در آینده مدیر عامل خواهد بود یا به صورت مقطعی در باشگاه حضور دارد. هم ما باید بدانیم و هم از هیئت مدیره می‌خواهیم تکلیف را مشخص کنند. اگر آقای مددی قرار است مدیرعامل باشند، خب این حکم را به او بدهند تا خودشان هم با انگیزه بیشتری کار کنند. اگر قرار به تصمیم دیگری است، خب این تصمیم را بگیرند. یک بام و چند هوا نمی‌شود و نباید فضایی باشد که همه بین زمین و آسمان باشند. برای باشگاه استقلال خوب نیست که مدیرعاملش مشخص نباشد. خواهشم این است که تکلیف این مسئله را هم مشخص کنند.

فکری در پاسخ به این سوال که آیا سفیدی موی او در استقلال بیشتر شده است یا نه، اظهار داشت: مربیگری در هر جایی که باشد، آنقدر حرص و جوش دارد که باعث سفیدی مو می‌شود. در استقلال هم کار و فشار بیشتر است و آرامش کمتر و امیدوارم این موهایی که سفید می‌کنیم، در نهایت به نتیجه برسد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۴ )