خرم‌آباد- اقدامات مقابله با کرونا از سوی نیروهای بسیجی وارد مرحله جدیدی شده است تا غربالگری محله محور در قالب طرح «شهید سلیمانی» در دستور کار قرار بگیرد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: ویروس کرونا که بی‌مهابا سلامتی مردم را نشانه گرفته و در این شرایط سخت، بسیجی، نیروی جهادی، کادر پزشکی و نیروهای مردمی همه پای کار آمده‌اند تا کرونا را شکست بدهند.

یکی از نهادهایی که از ابتدای شیوع کرونا، هم پای کادر درمان در راستای مقابله با این ویروس منحوس وارد میدان شد نیروهای بسیجی بودند که بدون هیچ گونه چشم داشتی در این میدان سخت حضور پیدا کردند و منشأ خدمات زیادی در این حوزه بودند.

از ضدعفونی معابر تا اعزام تیم‌های غربالگری

علی فرهادی قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این رابطه، اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، یکی از ارگان‌هایی که به طور کامل و جامع در کنار این دانشگاه بود و کمک‌های زیادی به حوزه بهداشت و دانشگاه داشت، بسیج بود.

وی با اشاره به اقدامات مهم بسیج در این زمینه، عنوان کرد: گند زدایی معابر و سطوح در شهر، غربالگری محله محور، اعزام تیم‌های تخصصی به مناطق مختلف برای ویزیت و غربالگری از جمله این اقدامات از سوی بسیج بوده است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تصریح کرد: همچنین اعزام تیم‌های بسیجی به ۲۴ نقطه از شهرهای استان برای انجام کار غربالگری، اختصاص تجهیزات پزشکی و درمانی از دیگر اقدامات صورت گرفته از سوی بسیج از ابتدای شیوع کرونا در استان بوده است.

راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک توسط بسیجیان

سرهنگ ماشاالله بازگیر فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد نیز در این رابطه، اظهار داشت: اولین کار در این راستا، راه اندازی کارگاه‌های تولید ماسک از سوی بسیج در استان بود.

وی، عنوان کرد: کارگاه‌های تولید ماسک در تمام حوزه‌ها، پایگاه‌های مقاومت و نواحی استان راه اندازی شد.

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد، بیان داشت: راه اندازی گروههای جهادی برای ضدعفونی معابر، اماکن و ادارات از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

سرهنگ بازگیر با اشاره به اجرای رزمایش کمک مومنانه در شهرستان خرم آباد، افزود: تا کنون دو مرحله رزمایش در قالب شش نوبت کمک معیشتی اجرا شده است.

اعزام تیم‌های بسیج جامعه پزشکی به مناطق مختلف

سرهنگ عبدالوحید ملک آرا مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان نیز در این رابطه، اظهار داشت: بسیج جامعه پزشکی سه نقاهتگاه بیماران کرونایی را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در استان برپا کرده است.

وی، عنوان کرد: همچنین حدود ۵۰ تیم پزشکی بسیج جامعه پزشکی به مناطق و مراکز مورد نیاز اعزام شده است.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان، بیان داشت: این ۵۰ تیم، شامل متخصصین، پزشکان عمومی، پرستاران و پیراپزشکان بوده‌اند.

سرهنگ ملک آرا، گفت: همچنین مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان تجهیزات پزشکی از طرف خیرین تهیه و به دانشگاه علوم پزشکی اهدا شد.

توزیع ۱۱۲ هزار بسته معیشتی

سردار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان نیز در این رابطه، بیان داشت: در بحث کرونا ۱۱۲ هزار بسته معیشتی، ۳۰۰ هزار غذای گرم، ۲۳۷ جهیزیه، ۱۸۵ هزار بسته بهداشتی، ۱۰ هزار و ۴۹۰ لوازم التحریر، ۱۰۶ لوازم خانگی و… از سوی سپاه استان توزیع شده است.

وی، تاکید کرد: بیش از ۵۷ میلیارد تومان در این زمینه سپاه استان خدمات رسانی کرده است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، عنوان کرد: همچنین کمک‌های زیادی در زمینه تجهیزات، ماسک، مواد ضدعفونی و… به علوم پزشکی داشته‌ایم و ۴۹۱ پزشک و پرستار نیز در اختیار علوم پزشکی قرار داده‌ایم.

سردار کشکولی با اشاره به اجرای طرح «شهید سلیمانی»، گفت: قرارگاه در این زمینه ایجاد شده و قرار است هر خانه یک پایگاه سلامت، بیمار یابی، قرنطینه و غربالگری در این رابطه در دستور کار قرار می‌گیرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.