ملی‌پوش فوتبال ایران گفت: شیوع ویروس کرونا باعث شده شرایط نه تنها برای مردم ایران، بلکه برای همه دنیا سخت شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرضا جهانبخش در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه ورزش و مردم درباره شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا باعث شده شرایط نه تنها برای مردم ایران، بلکه برای همه دنیا سخت شود. خوشبختانه یک هفته قبل از شیوع این ویروس در دنیا خانواده‌ام به انگلیس آمده‌اند و حضور آنها قطعاً می‌تواند به لحاظ روحی به من کمک زیادی کند.

وی درباره شرایط تیم برایتون در هفته‌های اخیر گفت: تیم ما زودتر از بقیه تیم‌ها تمریناتش را تعطیل کرد، چون کرونا زودتر از سایر شهرهای انگلیس به برایتون رسید و در واقع شروع شیوع این ویروس از برایتون بود. یکی دو بازیکن تیم ما نیز علائمی را داشتند و به همین دلیل تمرینات تعطیل شد. بلافاصله پس از این تعطیلی، به ما برنامه تمرینی و غذایی داده شد. همچنین باشگاه برای بازیکنان تجهیزاتی همچون دوچرخه و ... فرستاد تا تمرینات را در خانه داشته باشیم. الان هم که هفته‌ای سه بار با بازیکنان و دیگر اعضا به صورت اینترنتی در تماس هستیم.

وینگر تیم ملی فوتبال ایران درباره شرایط قراردادش تصریح کرد: دستوری که از فیفا آمد، این بود که بازیکنان باید تا پایان قرارداد خود بمانند. به لحاظ مالی هم اتحادیه فوتبال انگلیس گفت که ۲۰ تا ۳۰ درصد از قرارداد بازیکنان می‌تواند کم شود و باشگاه این مبلغ را بعداً به بازیکنان برگرداند که باشگاه‌ها با این موضوع موافقت نکردند.

جهانبخش ادامه داد: ما بازیکنان تصمیم گرفتیم که برای سه ماه و هر ماه ۱۰ درصد از قراردادها کم شود تا از فشار روی باشگاه کم شود. در نهایت نیز قرار شد بخشی از قرارداد برای کارکنان و بخشی هم برای کمک به مردم اختصاص پیدا کند.

وی درباره شرایطش در تیم برایتون گفت: خوشبختانه پیش از شیوع کرونا شرایط بهتری داشتم و روند خوبی بود. قرار بود جلوی آرسنال نیز از ابتدا بازی کنم که مصادف با شیوع کرونا و تعطیلی لیگ برتر شد. حالا باید ببینیم در آینده چه می‌شود.

ملی‌پوش فوتبال ایران درباره صحبت‌های اخیر پیرامون کارلوس کی‌روش و موضوع پاداش‌های او و دیگر مربیان تیم ملی گفت: من هم یکسری صحبت‌ها را شنیدم. کی‌روش ۸ سال در فوتبال ایران زحمت کشید و بعد از جدایی او متوجه شرایط منفی شدیم. من با بازیکنان تیم ملی هم صحبت کردم و نظر همه بچه‌ها همین است که این هجمه‌ها و صحبت‌ها علیه او حرفه‌ای نیست و کی‌روش هم ایران نیست که بتواند از خودش دفاع کند. به نظرم مغرضانه است. من پیش از این درباره پاداش بازیکنان هلند در جام‌های جهانی گذشته حرف زده و گفته‌ام شرایطی که آنها درباره پاداش دارند، قابل مقایسه با ما نیست.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.