پیشکسوت فوتبال ایران گفت: با شکست بحرین در اولین دیدار مرحله گروهی نیمی از راه صعود را طی می‌کنیم.
مجید نامجومطلق در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد شرایط تیم ملی فوتبال ایران قبل از شروع جام ملت‌های آسیا گفت: وضعیت به شکلی است که کارلوس کی‌روش از تدارکات تیم ملی رضایت ندارد. بسیاری از بازی‌ها و اردوها مطابق میل او انجام نشده و این می‌تواند مشکل‌ساز شود. در مجموع تیم خوب،‌منسجم و با تجربه‌ای داریم. خوشبختانه به تعدادی بازیکن جوان هم برای حضور در کنار تیم ملی وقت داده شده تا بتوانند قابلیت‌های خود را به نمایش بگذارند.

وی افزود: در ابتدا وقتی کی‌روش به تیم ملی آمد به دنبال تغییر نسل بودیم تا با حضور این مربی به جوان‌ها وقت داده شود. بعد از گذشت چند سال اکنون این توقع در حال رقم خوردن است و تیم ملی کم کم پوست می‌اندازد. امیدوارم تیم ما از هر لحاظ آماده باشد و بتوانیم در جام ملت‌های آسیا نتایجی درخور شان برای خوشحالی مردم کسب کنیم.

کارشناس فوتبال ایران در رابطه با اینکه برخی از اهالی فوتبال توقعات را از تیم ملی بالا بردند و فقط قهرمانی را نتیجه خوبی می‌دانند،‌خاطرنشان کرد: چنین اعتقادی ندارم. وارد تورنمنتی می‌شویم که تیم‌های قوی‌تر از ما زیاد هستند. نباید بار مسئولیت تیم را بالا ببریم و بیشتر از پتانسیل فعلی از تیم انتظار داشته باشیم. ما به انجام بازی‌های شایسته و در کنار آن نیم‌نگاهی به کسب مقام قهرمانی نیاز داریم. نباید خیلی توقعات بالا برود چرا که تیم‌هایی مثل کره، ژاپن و استرالیا از لحاظ ساختار دفاعی خیلی قوی‌تر از ما هستند. با این وضعیت و صحبت‌ها برخی قصد دارند کارلوس کی‌روش را تحت فشار بگذارند تا پس از جام ملت‌ها راحت‌تر انتقاد کنند. اگر تیم ملی به مقام قهرمانی جام ملت‌ها برسد کار بسیار بسیار بزرگی انجام داده‌‌ایم.

نامجومطلق در مورد دیدار اول تیم ملی مقابل بحرین، گفت:‌ بر خلاف تصور بسیاری از اهالی فوتبال که می‌گویند در گروه آسانی قرار گرفتیم اعتقاد دارم حضور تیم‌های عربی استرس و حساسیت ما را بیشتر می‌کند. آنها به خوبی تیم ما را می‌شناسند و با توان بازیکنان‌‌مان آشنا هستند. اگر در مسابقه اول با اقتدار ظاهر شویم و بحرین را شکست دهیم ۵۰ درصد راه صعود را طی کردیم. با شناختی که از پتانسیل بازیکنان و کادر فنی داریم صعود از مرحله اول سخت نیست و مشکل اصلی ما در بازی‌های حذفی است.

پیشکسوت فوتبال ایران در پایان در مورد مصدومیت پژمان منتظری و هاشم بیک‌زاده ۲ مهره اصلی خط دفاعی تیم ملی،‌قبل از جام ملت‌ها تصریح کرد: از لحاظ روحی روانی خیلی برای بیک‌زاده ناراحت شدم. او جام جهانی را هم به دلیل مصدومیت از دست داد. بیک‌زاده و همچنین منتظری بازیکنان بسیار خوبی هستند. منتظری یک مهره بسیار بسیار تأثیرگذار در خط دفاعی است که غیبت او می‌تواند روی کار تیم تأثیر بگذارد. در کل به بازیکنان جوان امید زیادی دارم و ان‌شاءالله آنها بتوانند جای این نفرات را پر کنند.

قهوه‌خانه مش‌مراد
نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۴ )