سرمربی پرتغالی تیم ملی کشورمان تأکید کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا باید در مشکلی که برای صدور روادید بازیکنان ایران و گوام به وجود آمده ورود کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتبال کشورمان در دومین دیدار خود در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات ۱۲ شهریور ماه در ورزشگاه آزادی تهران پذیرای گوام است اما مشکل صدور روادید برای بازیکنان گوام هنوز حل نشده است. با توجه به اینکه گوام مستعمره آمریکاست و ایالات متحده در ایران سفارت ندارد، گوامی‌ها باید از طریق کشوری دیگر که آمریکا در آن سفارت دارد اقدام به دریافت روادید کند. در سوی دیگر هم ایران مشکلی مشابه برای سفر به گوام دارد.

کارلوس کی‌روش در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «آسوشیتد پرس» گفت: شرایط پیچیده‌ای است چون گوام زیر پرچم آمریکاست و این مشکل فوتبالی نیست. برای ما هم یافتن راهی برای گرفتن  روادید برای بازیکنانمان خیلی دشوار است آن هم با شرایطی که گوام لیست بازیکنان را ۶۰ روز جلوتر می‌خواهد. این تنها مشکل ما نیست، بازیکنان ما باید به سفارت آمریکا بروند که در ایران سفارتی ندارد. پس سؤال اینجاست که چطور می‌توانم راهی پیدا کنم که بازیکنانم از باشگاه‌های خود مرخصی بگیرند و به مدت سه یا چهار روز در کشوری خارجی به دنبال روادید خود بروند؟ ما هم به دردسر افتاده‌ایم.

سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران تصریح کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) باید به این موضوع ورود کند، وقتی آنها قبول کرده‌اند گوام در این رقابت‌ها حضور پیدا کند، باید قوانین را شفاف توضیح می‌دادند. گوام باید راهی بیابد که بازیکنان تیم ملی ایران سه یا چهار روز معطل دریافت روادید نشوند آن هم در شرایطی که باشگاه‌ها اجازه جدایی را به آنها نمی‌دهند، از این رو شرایط دشواری برای ما ایجاد شده است.

وی افزود: این شرایط کنونی ماست و به جای اینکه خودمان را برای بازی با عمان آماده کنیم باید به ترکیه یا امارات برویم و دنبال روادید بازیکنانمان برای تقابل با گوام باشیم که شرایط عجیب و غربیی است. 

سرمربی تیم ملی در پایان با اشاره به تمدید قراردادش با فدراسیون فوتبال ایران پس از جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل عنوان کرد: امید داشتم که اوضاع تغییر کند و ما این حق را داریم که خودمان را برای جام جهانی روسیه آماده کنیم. هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ایران همچنان اعتقاد دارد که با پایان یافتن تحریم‌ها حالا شرایط برای ایجاد تغییرات ایجاد شده است. باید ببینیم چه می‌شود. البته احساسم به من می‌گوید که شرایط در کوتاه‌مدت تغییر نخواهد کرد.

Euro Football Fantasy with Prizes
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.