رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: میزان اشتباه داوران ایرانی از داوران اروپایی کم‌تر است.

مسعود عنایت در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد میزان محرومیت فغانی از داوری در لیگ برتر گفت: متاسفانه فغانی در بازی پرسپولیس و ذوب آهن اشتباه های تاثیرگذاری داشت و ناظر داوری به او نمره بسیار پایینی داده و به همین دلیل فغانی از ۴ جلسه قضاوت در لیگ برتر محروم می شود. 

وی در مورد نمره ناظر داوری به فغانی گفت: نمی توانیم نمره ای که ناظر داوری به او داده را رسانه ای کنیم.

رئیس دپارتمان داوری در مورد اینکه چرا اشتباهات داوران در ۴ هفته ابتدایی لیگ برتر زیاد شده ، گفت: ضریب اشتباهات داوری فوتبال ایران نسبت به داوران اروپایی کمتر است. با این حال مربی و بازیکن دستمزدهای میلیاردی می گیرند و اشتباه می کنند اما کسی به آنها توجهی نمی کند و بازیکن دروازه خالی را به بیرون می زند اما کسی به این صحنه ها توجهی نمی کند و همه چیز را به گردن داور می اندازند. هجمه علیه داوری بسیار زیاد است.

عنایت در مورد اینکه گفته می شود برخی اشتباه داوران تعمدی و برنامه ریزی شده است، گفت: با حرف که نمی شود چیزی را ثابت کرد هرکسی ادعایی در این مورد دارد مستنداتش را ارایه کند تا به حراست فدراسیون فوتبال بدهیم و این مساله پیگیری شود. اشتباه های داوران ما عمدی نیست و در بازی پرسپولیس هم فغانی به دلیل جاگیری اشتباه اعلام پنالتی کرد.

وی در مورد اینکه دادکان مدعی شده که فدراسیون درخواست کرده که محسن قهرمانی یک بازی را به سود یک تیم خاص سوت بزند، گفت: قهرمانی حرفهای دادکان را تکذیب کرد.

وی در مورد اشکالاتی که به چیدمان داوری گرفته می شود، گفت: بهترین داور حال حاضر ایران را برای بازی پرسپولیس و ذوب آهن گذاشتیم داوری که در لیگ قهرمانان آسیا بازی های مهمی را سوت زده است. با این حال به داوران سفارش کرده ایم از این هفته در قضاوتشان تمرکز بیشتری به خرج بدهند.

Euro Football Fantasy with Prizes
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.