ژوزه مورینیو بار دیگر به همتای اسپانیایی‌اش به خاطر ماجرای بخشیده شدن محرومیت دو ساله تیمش از حضور در لیگ قهرمانان اروپا بعد از متهم شدن به نقض قانون بازی جوانمردانه مالی طعنه زد.

ژوزه مورینیو بار دیگر به همتای اسپانیایی‌اش به خاطر ماجرای بخشیده شدن محرومیت دو ساله تیمش از حضور در لیگ قهرمانان اروپا بعد از متهم شدن به نقض قانون بازی جوانمردانه مالی طعنه زد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشست خبری پس از بازی تیم‌های تاتنهام و نیوکاسل فرصت دیگری برای سرمربی تیم لندنی به وجود آورد تا درباره تصمیم بحث‌برانگیز دادگاه حکمیت در ورزش (CAS) برای بخشیدن محرومیت دو ساله منچسترسیتی از حضور در لیگ قهرمانان اروپا صحبت کند.

مورینیو که پیش از این تصمیم CAS‌ را شرم‌آور خوانده بود، شب گذشته (چهارشنبه) پس از پیروزی ۳ بر یک تاتنهام در خانه نیوکاسل – در دیداری که هری کین دو گل زد و گل‌هایش در رده باشگاهی را از مرز ۲۰۰ گذراند و تاتنهام را به کسب سهمیه رقابت‌های اروپایی فصل آینده امیدوار کرد - به سؤالی درباره نقش استیون برگوین، بازیکنی که در دقیقه ۵۷ جای لوکاس مورا را در ترکیب تاتنهام گرفت، به شیوه‌ای طعنه‌آمیز جواب داد و گفت: شما این سؤال را از من می‌پرسید اما چرا آن را از فرانک لمپارد (سرمربی چلسی)، یورگن کلوپ (سرمربی لیورپول) یا پپ گواردیولا (سرمربی منچسرسیتی) نمی‌پرسید. لمپارد پولیسیچ را تعویضی به میدان می‌فرستد و شما از او نمی‌پرسید که چرا کالوم هادسون را در ترکیب نگذاشت. پپ، برناردو سیلوا را روی نیمکت می‌نشاند و شما از او نمی‌پرسید که چرا برناردو سیلوا را در ترکیب اصلی نگذاشت. انگار من تنها مربی‌ای هستم که حق بازی دادن به یکسری بازیکنان مشخص را ندارم. اگر برگوین از ابتدا بازی می‌‌کرد، همین خود شما از من می‌پرسیدید که چرا لوکاس مورا در ترکیب اصلی نبود.

مورینیو ادامه داد: چرا از نونو اسپریتو (سرمربی ولورهمپتون) نمی‌پرسید که چرا آداما ترائوره را روی نیمکت می‌نشاند. برگوین برای ما بازیکنی در خدمت تیم است و برای تاتنهام بازی می‌کند. اینکه در تیم ما بازیکنی از روی نیمکت به زمین بازی می‌رود و تأثیرگذار ظاهر می‌شود، خوشایند است. این هم برای بازیکن هم برای تیم ما اعتبار است. ما بازیکنان خوب لازم داریم آن هم بیش از ۱۱ نفر. ما یک گروه خوب از بازیکنان می‌خواهیم و اگر بتوانیم چنین گروهی را بدون تخطی از قانون بازی جوانمردانه مالی انجام دهیم که چه بهتر.

پیروزی تاتنهام در خانه نیوکاسل برای مورینیو یک اتفاق خاص بود چون طلسم ناکامی‌های او به عنوان سرمربی تیم میهمان در ورزشگاه سنت‌جیمز پارک برای کسب پیروزی شکسته شد. او هفت بازی در این ورزشگاه تیمش را به میدان فرستاده بود و در هیچ‌یک از آنها موفق به کسب پیروزی نشده بود.

او در این باره هم گفت: این اتفاق خاصی برای ما بود چون به سه امتیاز بازی نیاز داشتیم. برای تیم خوشحالم، همینطور از اینکه سرانجام می‌توانم هنگام خروج از این ورزشگاه به مجسمه بابی رابسون (استاد سابق مورینیو) نگاه کنم و به او لبخند بزنم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.