تیم فوتبال تراکتور تبریز در سال ۱۳۹۸ نیز با وجود حاشیه‌هایی که برای خود به وجود آورد همچنان در بین مدعیان بالای جدول برای قهرمانی تلاش می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال تراکتور تبریز سال ۱۳۹۸ را با حاشیه‌های مربوط به اتفاقات عجیب فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر آغاز کرد. پرشورهای تبریزی که سال گذشته به بخش خصوصی واگذار شدند با هزینه‌های میلیاردی محمدرضا زنوزی خواستند خود را در بین مدعیان قهرمانی لیگ برتر قرار دهند.

اتفاقی که با تمام رفت و آمدهای مربیان روی نیمکت این تیم با حضور مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و احسان حاج صفی هم رقم خورد اما اشتباه محسن فروزان دروازه بان پیشین تراکتور در جریان بازی با سپیدرود رشت سبب شد تا این باشگاه با چالشی جدی روبرو شود.

چالشی به اسم شرط بندی که توسط زنوزی علیه دروازه بان خود مطرح شد تا تراکتور در سراشیبی باختن‌های متوالی قرار بگیرد و این تیم در نهایت با ۵۲ امتیاز در رده پنجم قرار گرفت و فرصت حضور در لیگ قهرمانان آسیا را نیز پیدا نکرد.

با این حال مالک تراکتور سعی کرد اشتباهات مدیریتی خود را برای فصل جاری به حداقل برساند. آنها سراغ مصطفی دنیزلی سرمربی موفق ترکیه‌ای رفتند که به واسطه حضور در تیم‌های پاس تهران و پرسپولیس شناخت خوبی از فوتبال ایران داشت.

پیرمرد ترک تبار تراکتوری‌ها که محبوبیت فراوانی نیز در بین هواداران داشت، بازیکنان طراز اولی را نیز در اختیار داشت تا رؤیای قهرمانی در لیگ برتر را برای تبریزی‌ها به ارمغان بیاورد. هفته‌های ابتدایی لیگ برتر نوزدهم باب میل تراکتوری‌ها بود. آنها نه گل می‌خوردند و نه امتیاز می‌دادند. بردهایی که باعث شد تا تراکتور دو هفته، طعم صدرنشینی را بچشد اما روند کلین شیت های متوالی رشید مظاهری ناگهان شکست تا تراکتوری‌ها در جدول سقوط آزاد کنند و دنیزلی مجبور به استعفای زودهنگام از سمت خود در قامت سرمربی تیم شود.

با این حال تراکتوری‌ها در بازه زمانی کوتاه مدت تصمیم به انتخاب احد شیخ لاری به عنوان جانشین او گرفتند اما باخت این تیم با شیخ لاری سبب شد تا این مربی کهنه کار جای خود را به ساکت الهامی بدهد.

عملکرد درخشان الهامی در قامت سرمربی جدید تراکتور به قدری ایده آل بود که اسامی مربیان بزرگ خارجی را از ذهن زنوزی مالک این باشگاه دور کرد.

تراکتوری‌ها با وجود اینکه بر خلاف ابتدای فصل خیلی راحت گل می‌خوردند خیلی آسوده هم گلزنی کردند. میانگین گل ۲.۱ برای هر بازی نشان از قدرت بالای خط حمله این تیم با مربیگری الهامی دارد.

تراکتور تبریز قبل از تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر به دلیل شیوع ویروس کرونا با ۳۷ امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد تا همچنان امیدهای این تیم برای قهرمانی، در فاصله ۱۰ امتیازی با پرسپولیس که صدرنشین است زنده باشد.

قهرمانی لیگ برتر نوزدهم هنوز انتظار تراکتور را می کشد و به نظر می رسد اگر شرایط برای ادامه رقابت ها فراهم شود و مسابقات مجددا از سر گرفته شود، شاگردان الهامی این شانس را دارند که خود را برای رسیدن به عنوان قهرمانی آماده کنند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )