مهاجم کروات سابق پرسپولیس درحالی با قرارداد ۵٠٠هزار یورویی برای یک فصل‌ونیم به این تیم آمد که بعد از آن با ٢١هزار و ۶٠٠یورو به لوکوموتیو رفت.

به گزارش ایسنا، در نقل‌وانتقالات نیم فصل لیگ هجدهم، پرسپولیس برانکو که سودای هتریک در لیگ برتر را در سر می‌پروراند، فرصت راغنیمت شمرد تا با جذب یک مهام تراز اول، موتورگلزنی تیم را گرم تر کند. در آن مقطع سرمربی کروات تیم، ابتدا نام رضا قوچان‌نژاد رابه باشگاه داد تا مقدمات جذب او فراهم شود اما دستمزد درخواستی سالانه ٨٠٠هزار دلار، خارج از توان پرداخت پرسپولیس بود تا درنهایت این بازیکن از گزینه‌های سرخپوشان تهرانی خارج شود.

پس از آن برانکو ایوانکوویچ نام ماریو بودیمیر را به باشگاه اعلام کرد تا مقدمات جذب این معلم کروات فراهم شود. در ابتدا یکی ازآنالیزورهای تیم، بازی‌های قبلی بودیمیر را بررسی و اعلام می‌کند این مهاجم توانایی فنی لازم را ندارد اما برانکو که برای جذب مهاجمهم وطنش اصرار داشت، می‌گوید که بودیمیر تحت هدایت او می‌تواند به یک مهاجم گلزن بدل شود.پس از آن برانکو شخصا مذاکرات راپیگیری می‌کند و پس از اخذ رضایت‌نامه از باشگاه دینامو زاگرب، مقدمات سفر بودیمیر به تهران فراهم می‌شود. از آنجایی که این مهاجم در ایران با ایجنتی ارتباط نداشت، سرمربی پرسپولیس شخصا در جلسه نهایی با باشگاه پرسپولیس حاضر می‌شود تا قرارداد طرفین،بدون مشکل امضا شود.

مبلغ قرارداد ماریو بودیمیر با پرسپولیس برای نیم فصل دوم لیگ هجدهم ١٨٠هزار یورو تعیین می‌شود و در زمان امضا قرارداد ٣٣هزاریورو نیز به او پرداخت می‌شود. طبق توافق طرفین قرارداد برای یک فصل و نیم تنظیم می‌شود و مقرر می‌گیرد مهاجم کروات برای سال بعد۳۲۰هزار یورو دستمزد دریافت کند.

پس از پایان فصل، زمانی که برانکو به خاطر پرداخت نشدن مطالباتش یکطرفه قرارداد خود را فسخ‌کرد، ماریو بودیمیر نیز که چند ماهیحقوق دریافت نکرده بود، یکطرفه قرارداد خود رافسخ کرد و دیگر به ایران نیامد. او بعدها به فیفا شکایت کرد تا علاوه بر دریافت دستمزدنیم فصل دوم لیگ هجدهم، پول قرارداد فصل بعد خود را نیز دریافت کند.

طبق قوانین فیفا باشگاه پرسپولیس برای نیم فصل دوم لیگ هجدهم محکوم به پرداخت ١۴٧هزار یورو به بودیمیر می‌شود اما برای سال‌بعد از آنجایی که این مهاجم با باشگاه لوکوموتیو قرارداد بسته بود، پرسپولیسی‌ها باید مابه‌التفاوت مبلغ قرارداد او با باشگاه جدید، تاسقف ٣٢٠هزار یورو(مبلغ قرارداد با باشگاه پرسپولیس) را پرداخت کنند.

طبق اسنادی که توسط فیفا به باشگاه پرسپولیس ارسال شده، بودیمیر قرارداد خود با باشگاه لوکوموتیو که از قرار ماهیانه ١٨٠٠یورواست (۲۱هزار و ۶۰۰یورو برای یک سال) را به فیفا ارائه کرده و خواسته پرسپولیس ماالتاوت این مبلغ را تا سقف ٣٢٠هزار یورو پرداخت‌کند. البته از آنجایی که شاید تصور می‌کرد فیفا به این تفاوت مبلغ قرارداد شک می‌کند، قرارداد پیش از پرسپولیس خود را نیز به فیفا ارائه می‌کند. طبق این قرارداد بودیمیر پیش از پیوستن به پرسپولیس ماهیانه ١٢٠٠یورو از دینامو زاگرب حقوق دریافت می‌کرد.

حالا طبق حکم فیفا پرسپولیس برای نیم فصل دوم لیگ هجدهم محکوم به پرداخت ۱۴۷هزار یورو و برای سال جدید محکوم به پرداخت۳۲۸هزار یورو به ماریو بودیمیر شده است. (البته باید در نظر گرفت به مبالغ فوق، هزینه دادرسی اضافه شده است.)

یک حساب و کتاب ساده نشان می‌دهد، ماریو بودیمیر پیش از پیوستن به پرسپولیس قرارداد سالیانه۱۴هزار و ۴۰۰یورو منعقد کرده بود و پس از پس پرسپولیس نیز، قرارداد ۲۱هزار و ۶۰۰یورو منعقدمی‌کند. حال اینکه این بازیکن با این سطح دستمزد چطور برای یک سال قرارداد ۳۲۰هزار یورویی باپرسپولیس منعقد می‌کند، سوالی است که باید مدیران این باشگاه پر هوادار به آن پاسخ دهند. شاید دراین بین نقش نهادهای نظارتی می‌تواند مهم باشد؛ چراکه اگر این نهادها ورود کنند، قطعا کمتر شاهدچنین قراردادهایی در سطح فوتبال ایران خواهیم بود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۳ )