معاون پیشین وزارت ورزش و جوانان گفت: به عنوان یک عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا حق داریم تصمیم بگیریم، بدانیم اقدام AFC به چه دلیل بوده و از خودمان دفاع کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حمید سجادی در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «تهران ورزشی» در خصوص تصمیم AFC مبنی بر سلب میزبانی باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: این یک ظن سیاسی نیست، این دقیقا شرایطی است که متاسفانه از بیرون از کشور شاهد هستیم که خیلی از افراد بیکار ننشستند و از بیرون کشور بودجه‌ای در اختیارشان قرار گرفته و برای ما سناریو تعریف می‌کنند. ما هم باید بدانیم که در حوزه‌های مختلف و به‌طور اخص در ورزش بدانیم که افرادی که این تقابل را شروع کردند چه کاری می‌کنند تا ما از قبل پیش‌بینی و پیشگیری کنیم و به قول ورزشی‌ها دست‌شان را بخوانیم. اگر در حوزه روابط بین‌الملل در ورزش، چه در وزارت ورزش و چه فدراسیون‌‌های‌مان قوی عمل کنیم و ارتباط خوبی با مجامع بین‌المللی برقرار کنیم و دقیقا بدانیم که چه تفکراتی دارند و چگونه چه نشست‌هایی را کجا برگزار می‌کنند و با چه کسانی در ارتباط هستند و چه کسانی از داخل به آنها اطلاعات می‌دهند می‌توانیم کنترل کنیم.

وی ادامه داد: بهترین کار مذاکراتی است که شروع شده، هدایت و مدیریت این مذاکرات بسیار مهم است و باید ببینیم براساس چه دلایلی این تصمیم را گرفتند. آیا پیشنهاد است، تصمیم است یا نهایی شده است و در حوزه روابط بین‌الملل از نزدیک ببینیم.

معاون پیشین وزارت ورزش در پاسخ به این سوال که چرا هیچ اتفاقی نمی‌افتد و چه کسی قرار است به داد فوتبال ایران برسد؟ گفت: من امیدوارم این طور نباشد ولی سوابق نشان می‌دهد که در فوتبال یکسری افراد در بیرون از ایران از ما جلوتر هستند و شنیدم افرادی هستند که فارسی‌زبان هستند و این خط و خطوط را می‌دهند و در اتفاقات مختلف فوتبال در بیرون جریان‌سازی می‌کنند مثلا اگر وزارت ورزش می‌خواهد پیشنهادی برای یک اساسنامه را بدهد افرادی هستند که هشدار می‌دهند و چراغ‌هایی را روشن می‌کنند و بالافاصله قبل از اینکه در ایران اتفاقی بیفتد و تصمیمی گرفته شود، آلارم‌هایی می‌آید که اگر این اتفاق بیفتد مثلا فیفا ما را تعلیق می‌کند. این مسائل چیز جدیدی نبود و زمانی هم که ما در وزارت ورزش بودیم این مسائل زیاد بود و هر تصمیمی که برای صلاح ورزش کشور می‌خواست بیفتد و برای بعضی‌ها خوش نمی‌آمد، فوری به خارج از کشور می‌رفت و ما را تهدید می‌کردند، به طور مثال ما برای برگزاری مجمع و یا برای اصلاحات مفاد اساسنامه فدراسیون فوتبال هر تصمیمی می‌خواستیم بگیریم از داخل هم یک عده بودند که می‌گفتند فلان کار را نکنیم که فیفا ما را تهدید می‌کند.

سجادی در پاسخ به این سوال که تصمیمی که ایران گرفته مبنی بر بر شرکت نکردن در مسابقات می‌تواند تبعات داشته باشد؟ گفت: نه تبعاتی ندارد برای اینکه ما یک عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا هستیم و حق داریم تصمیم بگیریم و بدانیم این تصمیم AFC به چه دلیل بوده و از خودمان دفاع کنیم. ما باید در فوتبال از حق‌مان دفاع کنیم و از منافع ملی‌مان دفاع کنیم. اگر این تصمیم را بپذیریم یعنی قبول کردیم که در کشور ما ناامنی وجود دارد و امنیت نداریم. من از درایت باشگاه‌ها خیلی تشکر می‌کنم، در هر صورت این حقوق ورزشی ما است و بگذاریم یک بار برای همیشه صدای ما را بشنوند. همیشه به ما یاد دادند که مرغ همسایه غاز است که باید بگویم نه این‌طور نیست.

وی در پایان گفت: امیدوارم که با شجاعت، درایت، منطق و با احترام به اصول روابط بین‌الملل، حرف‌مان را بزنیم و حق‌مان را هم بگیریم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.