معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: اجازه نخواهیم داد دو باشگاه پرطرفدار تهرانی آسیب ببینند و حامی آنها خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم سومین نشست معاونان وزیر ورزش و جوانان صبح امروز با حضور جمشید تقی زاده معاون حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت ورزش برگزار شد. جمشید تقی‌زاده، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت ورزش و جوانان در شروع این نشست خبری اظهار داشت: ورزش ایران با وجود تحریم‌ها در حال پیشرفت است و دستاوردهای بین‌المللی فراوانی برای ما به ارمغان آورده است. ۳۳۰ پروژه در کشور با ۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود. ما ۴ هزار پروژه ناتمام ورزشی داریم که در این هفته موفق به افتتاح ۳۳۰ پروژه خواهیم شد. ما در تلاش هستیم تا در قالب کارگروه‌های قدرتمند، کارهای خود را پیش ببریم.

وی در ادامه گفت: سه‌شنبه‌های هر هفته به نام روز جوانان نامگذاری شده است و مدیران کل استان‌ها در این روز با جوانان ملاقات‌هایی خواهند داشت. ما همچنین کمیته صیانت از حقوق کارکنان، جامعه ورزشی و جوانان را ایجاد کرده‌ایم و طرح جانشین پروری و نخبه‌گزینی نیز در برنامه‌های ما جای دارد.

تقی‌زاده در ادامه گفت: ما بندهایی از دستور مقام معظم رهبری را به مرحله اجرا درآورد‌ه‌ایم و باید بگویم که در زمینه استفاده از مدیران ورزشی جوان پیشگام بوده‌ایم. در چند روز اخیر سه مدیر ورزشی جوان در استان‌های مختلف به کار گرفته شده‌اند. برنامه ما سپردن کار به جوانان است.

معاون وزیر ورزش در مورد بحث واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تصریح کرد: معضلات اجرایی در واگذاری این دو باشگاه وجود دارد که یکی از مهمترین آنها عدم تثبیت مالکیت‌های منقول و غیرمنقول این دو باشگاه است. کمیسیونی با حضور رئیس سازمان بورس، رئیس سازمان خصوصی‌سازی، رئیس دیوان محاسبات کشوری و ورزش و جوانان تشکیل خواهد شد و در هفته آینده تصمیمات خوبی درباره واگذاری این دو باشگاه گرفته می‌شود. تلاش و دغدغه وزیر ورزش این است که این دو باشگاه تا پایان سال با رفع موانع موجود به بخش خصوصی واگذار شوند.

وی ادامه داد: ما اجازه نخواهیم داد دو باشگاه پرطرفدار تهرانی آسیب ببینند و حامی آنها خواهیم بود. هر ۴۸ ساعت جلسه‌ای در وزارت ورزش در این مورد برگزار می‌شود و مقدمات امور حقوقی این واگذاری در حال انجام است.

تقی‌زاده گفت: ما در تلاش هستیم نقش خیرین ورزشی و ایرانیان خارج از کشور در مورد ورزشکاران ایرانی پررنگ‌تر شود. ما می‌خواهیم ایرانیان خارج از کشور باشگاهی را در اروپا در اختیار داشته باشند تا با استفاده از پتانسیل آنها اردوهای تیم‌های ملی را در این باشگاه برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: تبیین شرح وظایف نظارت دولت بر کمیته ملی المپیک، پارالمپیک و فدراسیون‌ها از دیگر مسائلی است که در حال رسیدگی به آن هستیم. این موضوع در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد تا مشخص شود که معنی نظارت دولت بر کمیته‌های خود دقیقا چیست. لایحه دائمی شدن قانون خدمات کشوری نیز از مواردی است که باید به آن رسیدگی کنیم چون استخدام قهرمانان ملی از این قانون جا افتاده است و ما در تلاش هستیم که به این لایحه بازگردد.

معاون وزیر ورزش گفت: بودجه وزارت ورزش در سال۹۳، ۵۰۰ میلیارد تومان بود که در سال ۹۸ به ۳۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است که این نشان از نگاه ویژه نمایندگان مجلس به ورزش و همچنین کار بزرگ ما در مجلس است.

تقی‌زاده به حضور بانوان در استادیوم‌های ورزشی نیز اشاره کرد و گفت: در این مورد نگرانی وجود ندارد و حتی قانونگذار به ما حکم کرده که زیرساخت‌های حضور بانوان و خانواده‌ها را در استادیوم‌های ورزشی مهیا کنید. بانوان در روز ۱۸ مهر ماه که تیم ملی فوتبال با کامبوج در استادیوم آزادی بازی خواهد داشت در استادیوم حضور می‌یابند. ما تبعیض جنسیتی نداریم و مقدمات کار برای بانوان را در تمامی سطوح مهیا می‌کنیم.

وی ادامه داد: حدود ۹ هزار و ۷۲۲ ملک ورزشی در کشور وجود داد که تنها ۲۲۷۱ عدد از آنها دارای سند است. ما در تلاش هستیم تا برای ۷ هزار و ۴۵۱ ملک باقیمانده نیز سند تهیه کنیم. تملک تمامی این اراضی ورزشی بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که تامین این مقدار بودجه زمان زیادی خواهد برد. مستندسازی و توافق با مالکان این اراضی از برنامه‌های پیش روی ماست.

معاون وزیر ورزش اظهار داشت: واگذاری پروژه‌های نیمه تمام ورزشی به افراد صاحب صلاحیت مثل قهرمانان سابق ورزشی نیز در برنامه‌های ما جا دارد. به این اشخاص وام بانکی مناسبی نیز اعطا خواهد شد. ما طبق ماده ۸۸ مجاز هستیم که وسایل و اراضی مازاد بر نیاز خود را واگذار کنیم و این واگذاری اگر طبق قانون باشد مشکلی برای ما بوجود نخواهد آورد. همچنین وزارت ورزش از هرگونه شفاف‌سازی در زمینه واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس استقبال می‌کند. ما آماده هرگونه همکاری در این زمینه با مجلس شورای اسلامی هستیم.

تقی‌زاده در مورد حضورش در وزارت ورزش به عنوان یک بازنشسته گفت: من از صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان یک بازنشسته خارج نشده‌ام و تا زمان بازنشستگی سه یا چهار سال دیگر فاصله دارم.

وی در مورد استیضاح وزیر ورزش گفت: من تعامل خوبی با نمایندگان مجلس دارم و آنها قطعا به ما کمک خواهند کرد تا دیگر شاهد مسائلی مثل استیضاح وزیر ورزش نباشیم مجلس در این زمینه به وزارت ورزش کمک خواهد کرد.

معاون وزیر ورزش در پایان گفت: پیشگیری از وقوع جرم در وزارت ورزش از اولویت‌های ماست و با مدیران خاطی بدون اغماض برخورد خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.