مربی پیشین پرسپولیس گفت که با توجه به اتفاقات و حواشی رخ داده بهتر بود بازی در زمین بی‌طرف برگزار می‌شد.

ناصر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم, درباره دیدار چهارشنبه شب تیم‌های سپاهان و پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی اظهار داشت: در زمانی که با علی پروین در پرسپولیس بودیم در همان سال اول موفق شدیم قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شویم, اما در سال دوم علی آقا (پروین) تصمیم گرفت در جام حذفی حاضر نشویم, چرا که باعث خستگی بازیکنان‌مان می‌شد و فقط در لیگ برتر قهرمان شدیم. الان نیز پرسپولیس در لیگ برتر قهرمان شده اما مسئله این است که آیا می‌خواهد قهرمان جام حذفی هم شود یا خیر؟!‌

وی ادامه داد: اگر پرسپولیس می‌خواهد امسال یک جام دیگر کسب کند باید در دیدار مقابل سپاهان با تمام قدرت و توان به میدان برود. برخی از مربیان در این زمان‌ها ممکن است به دلیل اینکه در لیگ برتر اول شده‌ و سهمیه لیگ قهرمانان نیز کسب کرده‌اند, اجازه بازی به بازیکنانی که کمتر به میدان رفتند, بدهند تا تیم‌شان را برای فصل آینده بهتر ببندند, اما بعید می‌دانم برانکو چنین تفکری داشته باشد.

مربی پیشین پرسپولیس تصریح کرد: پرسپولیس در دیدار قبلی‌ مقابل السد فرقی نمی‌کرد که چه نتیجه‌ای بگیرد اما در این بازی حیثیتی با تمام قوا به میدان رفت و موفق شد تیم بزرگ السد را شکست دهد. مطمئناً بازی با سپاهان هم از لحاظ حیثیتی برای پرسپولیس حساس است و اتفاقاتی که در دیدار دو تیم در لیگ برتر رخ داد و شعارهایی که سپاهانی‌ها برای بازی بعدی سر دادند و گفتند در جام حذفی تلافی خواهند کرد باعث شده حساسیت این بازی بیشتر هم شود.

ابراهیمی درباره اتفاقاتی که در دیدار سپاهان و پرسپولیس در لیگ برتر بین هواداران دو تیم رخ داده است, گفت: من از همه تماشاگران خواهش می‌کنم که در این بازی صبور باشند و فقط تیم‌های خودشان را تشویق کنند و صبورانه بازی را نگاه کنند. قبلاً می‌گفتیم بهترین تماشاگرها را داریم اما الان فکر می‌کنم دیگر این طور نیست و تماشاگران‌مان خیلی احساسی شدند و احساسی تصمیم می‌گیرند. امیدوارم در این بازی هواداران تحمل و فقط تیم خودشان را تشویق کنند.

این پیشکسوت فوتبال با اشاره به شکست بارسلونا در فینال جام حذفی اسپانیا مقابل والنسیا, یادآور شد: بارسلونا قهرمان لالیگا شده بود اما در جام حذفی نتوانست جام بگیرد, این اتفاق ممکن است در بازی سپاهان و پرسپولیس نیز رقم بخورد.

ابراهیمی گفت: هافبک‌های پرسپولیس در بازی با السد خوب کار کردند و در بازی چهارشنبه هر تیمی که هافبک‌های بهتری داشته باشد می‌تواند نتیجه لازم را کسب کند. در جام حذفی مهم است تیم ابتدا گل نخورد. چرا والنسیا موفق شد بارسلونا را شکست دهد؟ چون گل اول را به ثمر رسانده بود و بعد از آن به دلیل اینکه بازی حذفی بود و یک تیم باید در پایان برنده می‌شد, به خوبی بازی را کنترل کرد و تیم خوب بارسلونا را شکست داد.

وی با اشاره به اینکه گفته شده این بازی با ظرفیت ۵۰-۵۰ بین هواداران دو تیم برگزار می‌شود و اینکه احتمال می‌رود خطراتی برای هواداران روی سکو‌ها وجود داشته باشد, عنوان کرد: به جای اینکه ظرفیت ورزشگاه بین هواداران نصف شود، بهتر بود بازی در یک زمین بی‌طرف برگزار می‌شد. امیدوارم هواداران در این بازی صبور باشند تا مشکل خاصی برای هیچ‌کس به وجود نیاید.

ابراهیمی عنوان کرد: دو تیم پرسپولیس و سپاهان در فصل گذشته عملکرد بسیار خوبی داشتند, اما سپاهانی‌ها به دلیل اتفاقاتی که رخ داده به نوعی مارِ زخمی هستند. هر دو مربی که روی نیمکت می‌نشینند, مربیان بزرگی هستند. قلعه‌نویی سپاهانی که در رده‌های پایین جدول بوده را به عنوان دومی لیگ رساند و برانکو هم خودش را در پرسپولیس ثابت کرده است و توانسته تیم سیزدهم جدول را یک فصل دوم و ۳ فصل پیاپی قهرمان لیگ برتر کند. با حضور این دو مربی می‌توانیم شاهد بازی قشنگی باشیم.

مربی پیشین پرسپولیس با بیان اینکه «آرزو دارم سطح بازی‌های لیگ برتر بالاتر برود و دیدار‌های زیبا‌تری را شاهد باشیم» تصریح کرد: مسابقات ما نسبت به قبل ضعیف‌تر شده است. زمانی در لیگ ما علی کریمی‌ها و کریم باقری‌ها حضور داشتند اما الان دیگر در لیگ اینگونه بازیکنان را نمی‌بینیم و ستاره‌ای نداریم. اگر اوضاع این طور ادامه پیدا کند دیگر نمی‌توانیم قهرمان آسیا شویم.

ابراهیمی با انتقاد از عملکرد باشگاه‌ها در رده‌های پایه, اظهار داشت: پرسپولیس و استقلال در ۴۰ سال گذشته چند مدیرعامل عوض کردند؟ هیچ‌کدام آنها به فکر تیم‌های پایه نبودند. مربیان برای رده‌های پایه خیلی زحمت می‌کشند اما اصلاً از سوی باشگاه‌ها به آنها اهمیت داده نمی‌شود و حتی در برخی موارد آب هم به سر تمرین آنها نمی‌آورند و عملاً تدارکاتی وجود ندارد. اینها نشان می‌دهد که فوتبال ما در ستاره‌سازی دچار مشکل شده و اگر همین طور ادامه پیدا کند نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم.

وی خاطرنشان کرد: به تنهایی در ۵۰ سال گذشته ۱۵۱ ستاره به فوتبال ایران تحویل داده‌‌ام اما صدا‌و‌سیما و تلویزیون الان برنامه‌ای به اسم «ستاره‌ساز» پخش می‌کند که فکر می‌کنم هیچ‌وقت نمی‌تواند ستاره‌‌ای به فوتبال ما تحویل دهد. آخرین ستاره‌هایی که من به فوتبال معرفی کردم علیپور و طارمی بودند. اگر ما بتوانیم در تیم‌های پایه خوب کار کنیم, وضع‌مان خوب می‌شود اما اینکه فقط با یک نمایش تلویزیونی بخواهیم فوتبال‌مان را درست کنیم, این کار غیر ممکن خواهد بود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )