پرسپولیس برای قهرمانی در آسیا به یک مهاجم قاتل در حد بغداد بونجاح، عمر خربین یا عمر سوما نیاز دارد که البته قیمت آنها بسیار بالاست.

به گزارش ایسنا، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «در هفته چهارم مسابقات گروه چهارم لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس در امارات با نتیجه ۲ بر یک به الاهلی عربستان باخت و در آستانه حذف از این رقابت‌ها قرار گرفت. سرخپوشان فینالیست فصل گذشته لیگ قهرمانان هستند و پارسال تا آستانه فتح جام پیش رفتند اما امسال کار برای آنها گره خورده است.

قرعه‌کشی عجیب و غریب لیگ قهرمانان توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا که باعث تجمیع قدرت‌های قاره در گروه‌های سوم و چهارم شده، کار پرسپولیس و استقلال را دشوار کرده است. بر همین اساس قرمزها از چهار بازی ابتدایی‌شان در مرحله گروهی فقط چهار امتیاز به دست آورده‌اند. تنها پیروزی این فصل پرسپولیس به بازی رفت با همین الاهلی برمی‌گردد و البته آنها یک امتیاز هم از بازی خانگی با پاختاکور به دست آوردند. شاگردان برانکو دو شکست تلخ برابر السد قطر و الاهلی عربستان داشته‌اند و حالا اگر قصد صعود دارند باید دو بازی آخرشان برابر پاختاکور در ازبکستان و السد در تهران را ببرند. البته با توجه به رقابت بسیار نزدیک در این گروه، پرسپولیس با یک برد و یک مساوی هم تحت شرایطی شانس صعود خواهد داشت. آن چه دوشنبه‌شب کار قرمزها را خراب‌تر کرد، پیروزی دیرهنگام و دشوار السد برابر پاختاکور بود که تیم قطری را با ۷ امتیاز بر صدر جدول نشاند. الاهلی هم بعد از پیروزی برابر پرسپولیس ۶ امتیازی شد و روی پله دوم ایستاد، پاختاکور و پرسپولیس نیز مثل پایان دور رفت ۵ و ۴ امتیازی باقی ماندند و دو پله آخر را به خودشان اختصاص دادند.

پرسپولیس اما در شبی به الاهلی باخت که از نظر فوتبالی نمایشی بسیار برتر از حریف عربستانی‌اش داشت. سرخ‌ها ۶۰ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتند و بیش از ۱۰۰ پاس بیشتر از رقیب به هم دادند. تعداد شوت‌ها و موقعیت‌های گل پرسپولیس هم بسیار بیشتر از الاهلی بود اما نهایتاً در روزی که تیم عربستانی شانس چندانی برای پیروزی نداشت، دو گل از روی ضربات ایستگاهی کام آنها را شیرین کرد. به طور مشخص آن چه در بازی پرسپولیس به چشم می‌آید، این است که آنها از نظر کیفی بهتر از فصل گذشته لیگ قهرمانان بازی می‌کنند اما مجموعه‌ای از عوامل همچون بدشانسی، اشتباهات داوری و نوسانات فردی و فنی، این تیم را در آستانه وداعی زودهنگام با این مسابقات قرار داده است. به طور مشخص اگر قرار باشد فقط روی یک نکته زوم کنیم، باید سراغ خط حمله سرخ‌ها برویم؛ منطقه‌ای که جای خالی یک مهاجم شش‌دانگ و تراز اول در آن به وضوح حس می‌شود.

علی علیپور که بعد از طارمی نقش مهاجم هدف را در پرسپولیس بازی می‌کند، فوتبالیست بدی نیست و حتی سابقه آقای گلی در ایران را هم دارد اما در برخی بزنگاه‌ها نشان می‌دهد نمی‌توان بیش از حد روی او حساب کرد. علیپور که در دیدار با ذوب آهن بهترین بخت گلزنی پرسپولیس را از دست داد و سرنوشت قهرمانی در لیگ را نامعلوم باقی گذاشت، برابر الاهلی هم موقعیت‌های مهمی را خراب کرد که باعث افزایش انتقادات از او شده است. در مجموع پرسپولیس برای قهرمانی در آسیا به یک مهاجم قاتل در حد بغداد بونجاح، عمر خربین یا عمر سوما نیاز دارد که البته قیمت آنها بسیار بالاست.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )