ولیعهد عربستان که مصرانه به دنبال خرید باشگاه منچستریونایتد است، پیشنهادی اغواکننده به مالکان این باشگاه داده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان مصرانه به دنبال خرید باشگاه منچستریونایتد از خانواده گلیزرها، مالکین آمریکایی این باشگاه انگلیسی است، برای همین پیشنهاد اغواکننده ۳.۸ میلیارد پوندی را به این خانواده ارائه کرده است. ولیعهد عربستان امیدوار است بتواند از فصل آینده مالکیت این باشگاه را در اختیار بگیرد.

نشریه انگلیسی «سان» به نقل از منابع نزدیک به خانواده گلیزرها خبر داد، مالکان باشگاه منچستریونایتد مخالف فروش این باشگاه لیگ برتری هستند اما پیشنهاد ارائه شده توسط ولیعهد عربستان ممکن است آنها را وسوسه کند. خانواده گلیزرها در سال ۲۰۰۳ باشگاه منچستریونایتد را در ازای ۷۹۰ میلیون پوند خریدند و در صورتی که با پیشنهاد محمد بن سلمان موافقت کنند، ۲.۲ میلیارد پوند سود خواهند کرد.

ولیعهد عربستان سال گذشته میلادی هم خواهان خرید سهام باشگاه منچستریونایتد بود اما مالکان آمریکایی این باشگاه به دلیل نقش داشتن دولت عربستان در مرگ جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار روزنامه‌نگار منتقد رژیم سعودی در سفارت عربستان در استانبول ترکیه، پیشنهاد این عضو خانواده سلطنتی را رد کردند.

خانواده سلطنتی عربستان که ثروت‌شان ۸۵۰ میلیارد پوند تخمین زده شده، قصد دارد در دنیای فوتبال با همتایان قطری و اماراتی خود به رقابت بپردازد. ناصر الخلیفی قطری مالک باشگاه پاری‌سن‌ژرمن است و در سوی دیگر شیخ منصور اماراتی نیز مالک باشگاه منچسترسیتی است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )