بازیکن تیم ملی فوتبال ایران که هنوز خاطره تلخ دیدار دوره گذشته برابر عراق و هدر رفتن ضربه پنالتی اش را فراموش نکرده، ابراز امیدواری کرد این دوره بتواند آن اتفاق را جبران کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به امارات، وحید امیری هافبک ملی پوش ترابوزان اسپور ترکیه که شخصیت مثال زدنی اش در اردوهای تیم ملی او را یکی از چهره های دوست داشتنی فوتبال ایران کرده درباره انتظارات از تیم ملی برای رسیدن به قهرمانی در این مسابقات صحبت کرد.

امیری که در دور قبلی این مسابقات که سال ۲۰۱۵ میلادی در کشور استرالیا برگزار شد مقابل تیم ملی عراق پنالتی اش را خراب کرد تا اشک‌هایش در پایان آن شب تلخ همچنان در ذهن فوتبالی ها باقی بماند. هافبک تیم ملی فوتبال ایران درباره تقابل با عراق در مرحله گروهی با خبرنگار مهر، گپ و گفت داشت که مشروح آن را در پی می خوانید:

* خبرگزاری مهر: آیا وحید امیری انگیزه ای مضاعف برای موفقیت با تیم ملی با وجود همگ‌روهی با عراق در قابت های جام ملت های ۲۰۱۹ آسیا دارد؟

- وحید امیری: من هم مثل تمام بازیکنان تیم ملی انگیزه های زیادی برای موفقیت در جام ملت های آسیا دارم. برای دومین بار در این مسابقات حضور خواهم داشت و تمام تلاشم را می کنم تا در این تورنمنت خیلی مهم موفق ظاهر شوم. فکر می کنم در این برهه زمانی حساس همه می‌دانند چه فشاری بر دوشمان است. به هر حال مدتهاست قهرمان نشدیم و همه انتظار دارند با چنین تیم خوبی به این موفقیت برسیم.

* چهارسال پیش با پیراهن نفت تهران که حالا منحل شده به پیراهن تیم ملی در جام ملت ها رسیدی و مقابل عراق نتوانستی پنالتی ات را گل کنی. از آن بازی چیزی در ذهنت باقی مانده؟

- وقتی در آن برهه به تیم ملی دعوت شدم یک بازیکن بسیار جوان بودم که کارلوس کی روش اعتماد کرد. سرمربی تیم ملی جسورانه به من بازی داد اما من نتوانستم پنالتی ام را مقابل عراق گل کنم. جا دارد از کی روش تشکر ویژه داشته باشم. او پای من ایستاد و به من میدان داد تا حالا باز هم بتوانم برای دومین بار برای تیم ملی بازی کنم. من پیراهن هر تیم باشگاهی را می پوشم با تمام وجود می جنگم. تیم ملی که جای خاص خودش را دارد و برایش جانمان را هم می دهیم تا مردم کشور خوشحال شوند.

* به فکر جبران آن پنالتی هستی؟

- انگیزه های شخصی فراوانی برای بازی کردن دارم. اگر سرمربی تیم ملی صلاح بداند تمام تلاشم را می کنم که که موفق شوم. در ذهن خودم و در ذهن تمام کسانی‌که هنوز خاطره خراب کردن پنالتی ام آنها را آزار می دهد می خواهم موفق شوم. البته باید بگویم من مقابل عراق حتما نمی خواهم شماره یک تیم ملی باشم. جبران یک پنالتی باعث نمی شود من احساسی بازی کنم بلکه می خواهم در ترکیب تیم مثمر ثمر باشم. برایم عراق و سایر تیم ها فرقی می کند. خودم اصلا برایم مهم نیست. اینجا فقط تیم ملی بازی می کند که هشتاد میلیون نفر برایش دعا می‌کنند و قلب‌شان برای این تیم می زند.

* مردم ایران از تیم ملی انتظار قهرمانی دارند. آیا این توانایی در بین شاگردان کارلوس کی روش وجود دارد؟

- چندسالی است در رنکینگی که فیفا ارائه می دهد توانستیم رتبه نخست را بگیریم. مسیر قهرمانی بسیار سخت است. پس از این همه سال هم ملت دلشان به ما خوش است تا بتوانیم توانایی های خودمان را نشان دهیم. بازی های خوبمان در جام جهانی انتظارات را بالا برده ست. شاید بزرگترین دردمان نبود کافی بازی های دوستانه باشد اما حالا همه چیز تمام شده است و در فاصله چند روز مانده به شروع بازی ها چیزی جز موفقیت نمی خواهیم.

* فکر می کنی در همین چند روز باقیمانده ناراحتی برخی هواداران باشگاهی از تیم ملی برطرف شود؟

- شک ندارم و مطمئنم آنها ناراحت نیستند و امکان ندارد آنها موفقیت تیم ملی را نخواهند ببینند. دلمان به این هواداران گرم است. تیم ملی کشورمان یکی از بهترین دوران خودش را در چندسال اخیر طی می کند.

* تفاوت بازیکنان فعلی تیم ملی با دور قبلی بازی های جام ملت های آسیا در چیست؟

- صمیمت زیادی بین بازیکنان تیم ملی وجود دارد. یکدل و هم قسم شده ایم تا بتوانیم نتایج خوبی بگیریم. در دور قبلی بازیکنان خیلی خوبی بودند. این دوره هم به نظرم با وجود اینکه چند بازیکن به دلیل مصدومیت در کنارمان نیستند. من فکر می کنم موقعیت فعلی، چندسال دیگر برای من و فوتبال ایران هم به وجود نیاید. تمام تلاشان را می کنند موفق شویم.

* برد مقابل قطر در آخرین بازی دوستانه هم باعث شده تا روحیه تیم ملی در حد ایده آل باشد.

- آقای کی‌روش تنها یک مربی فنی خوب نیست. او روانشناس بزرگی است که روی مسائل روحی تیم در آغاز یک تورنمنت هم فکر می کند. مدت زیادی است که در اردو هستیم و خیلی خوب می داند چه رفتاری با بازیکنان داشته باشد. درباره بازی با قطر هم باید بگویم آنها خیلی خوب بازی کردند. خیلی محکم و جسورانه بازی می کردند و فکر می کنم بتوانند در جام ملت ها هم عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارند.

* کدام تیم ها را رقبای اصلی تیم ملی در جام ملت ها می بینی؟

- عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در چندسال اخیر باعث شده تا تیم های آسیایی با وجود ترسشان انگیزه های بیشتری هم برای بردن پیدا کنند. به نظرم آنچه مشخص است باید ذهنیت خودمان را در زمین مسابقه پیاده کنیم. باید به جمع چهار تیم نهایی برسیم. اگر تا آن مرحله بالا برویم به ژاپن می خوریم. استرالیا و کره جنوبی هم خیلی قوی هستند. البته تیم هایی مثل امارات و عربستان هم سرمایه گذاری زیادی کرده اند. فکر می کنم جام ملت های آسیای این دوره بسیار فنی تر و یباتر از همیشه باشد.

* تصویری از خودت با جام قهرمانی را در ذهن پردازش کردی؟

- بدون شک! شب ها با همین رویا می خوابم و شب و روز به این موضوع فکر می کنم. تک تک بازیکنان در این مسیر سخت قدم برداشته اند. همه بازیکنان واقعا در مسیری که پیراهن تیم ملی را بر تن کرده اند زحمت کشیده اند. از خوشی هایمان زدیم تا به این موفقیت برسیم.

* خیلی از هم تیمی هایت معتقدند تیم فعلی نسل طلایی فوتبال ایران است. شما هم چنین عقیده ای داری؟

- بیشتر از پنج سال است من در تیم ملی هستم. آقای کی روش حدود هفت سال است تیم را ساخته و به هارمونی خیلی خوبی رسیده ایم. نسبت به جام جهانی ۲۰۱۸ تنها سه چهار بازیکن هستند که کم تجربه محسوب می شوند اما در مجموع فکر می کنم تیم نسبتا جوانی داشته باشیم. فکر می کنم نسل فعلی بتواند خیلی از خواسته ها را برآورده کند.

* هم تیم هایت در ترابوزان اسپور ترکیه درباره احتمال موفقیت تیم ملی در جام ملت ها چه می گویند؟

- جالب است بدانید اگر ما به فینال برسیم نمی توانیم در هفته نخست دور برگشت حاضر شویم. آنها به من و مجید حسینی می گفتند ان‌شاالله یک بازی در کنارمان نباشید و به فینال برسید. شرایط بسیار خوبی در آنجا داریم و احترام زیادی برای ایرانی ها قائلند.

* فکر می کنم بیشتر از اینکه به فکر گلزنی در این بازی ها باشی دوست داری هم شهری ات علیرضا بیرانوند گل نخورد؟

- واقعا همینطور است. تا وقتی گل نخوریم می توانیم راحت بازی کنیم و امیدوارم واقعا موفق شویم.

* اگر قهرمان شوی تغییری در ظاهرت ایجاد می کنی؟

- ریش هایم را خواهم زد. قهرمان شویم ریش هایم را می زنم و به پابوسی آقا امام رضا (ع) می روم.

--------------------------------------

عکس‌ها: نعیم احمدی

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )