به گزارش سایت رسمی فدراسیون، سرمربی تیم ملی در ابتدا گفت: بار دیگر از همه شما دوستان رسانه تشکر می کنم که در اینجا و در کنار تیم ملی هستید تا نقطه نظرات ما را برای در مسیر جام ملتهای آسیا برای مردم منتقل کنید.

کی روش در مورد تفاوت آماده سازی ايران و قطر به لحاظ تعداد بازی های انجام شده گفت: در ابتدا از قطر به خاطر میزبانی خوب و شایسته ای که از ايران داشتند تشکر می کنم. البته صحبت شما در مورد ۹ ديدار تدارکاتی که قطر تاکنون داشته و در مقابل ان ايران تاکنون ۵ ديدار دوستانه داشته است درست است و چنانچه میزبانی قطری ها از ما نبود ما فقط سه ديدار دوستانه می توانستیم برگزار کنيم و باز ديگر به عنوان دوست از قطری ها تشکر می کنم. البته این شکل از آماده ‌سازی برای مسابقات جام ملت‌ها، در برنامه و ذهن من نبوده، ولی چنانچه سرونوشت ما در دستان ديگر دوستان ما قرار گرفته است بايد با کمال فروتنی از آنها تشکر کنيم چرا که اين قطری ها بودند که با کمپ اسپایر را به ما هديه دادند. ما باید فردا شب مانند قطر دهمين دیدار دوستان خود را برگزار می کرديم اما متاسفانه اين اتفاق رخ نداد. 

وی گفت: ما برای آماده سازی برای مسابقات جام ملتهای آسیا برنامه مدون و منظمی داشتیم که اين برنامه از سوی مسئولان داخلی مورد حميات قرار نگرفت و پشتیبانی از ما صورت نگرفت. به همين دليل مجبور شدم بخاطر برخی بازیهای آماده سازی که انجام نداديم میانبرهایی را برای اتخاذ تصميمات آخر بزنم. اتفاقاتی که قبل از جام ملت‌های استرالیا و همچنین جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اتفاق رخ داده بود، یک بار دیگر تکرار شد و من الان مجبور هستم تصمیمات شعبده‌گونه‌ای را اتخاذ کنم؛ البته ترجیح می‌دادم مسیرمان به شکل دیگری بودُ اما الان فقط باید تلاش کنیم تا لذت ببریم و قبل از شروع جام ملت‌ها، به سر حد آماده‌سازی مطلوبی برسیم.

کی‌روش اضافه کرد: مثالی می زنم. ما در بازی‌های اولیه گروهی، مقابل تیم‌هایی مثل عربستان، امارات، عمان یا تیم‌هایی با این سبک بازی حضور نخواهیم داشت؛ پس برای تیم ملی ایران، زیاد عقلانی نیست که دیداری مثل قطر را برگزار کند؛ اما وقتی هدیه‌ای را در چنین شرایطی دریافت می‌کنید، با کمال فروتنی باید تشکر کنید، بپذیرید و در اینجا باشید. البته برخی از دیدارهای قطر  پشت درب‌های بسته بودهُ اما با توجه به سایر بازی‌هایی که از این تیم دیده ایم، متوجه شدیم که پیشرفت چشمگیری داشتند و نسل جدیدی از بازیکنان را در تیم ملی قطر شاهد هستیم؛ نفراتی که در تیم‌های ملی زیر ۲۰ و زیر ۱۷ سال سابقه بازی دارند و به هماهنگی بالایی رسیده‌اند.

وی ادامه داد: همانطور که پیش از این گفته ام همه تیم ها در حال کار کردن و پیشرفت هستند. البته ما هم پیشرفت کرده ایم ولی همه تیم‌ها نیز در حال پیشرفت و رویاپردازی برای رسیدن به قهرمانی هستند؛ اما کاری که ما بعد از جام جهانی روسیه انجام دادیم، اینطور بود که زیر درخت نارگیل نشستیم و با توجه به اینکه همه‌اش منتظر بودیم تا میوه‌های این درخت روی سرمان نیفتد، وقت را از دست دادیم.

کی‌روش اظهار کرد: کاری که باید الان انجام دهیم، این است که اگر فرصتی به دستمان برای مثال، به دست سردار آزمون آمد، بتوانیم یکی از نارگیل‌ها را تبدیل به گل کنیم تا اتفاق بسیار خوبی بیفتد؛ تمام تیم‌ها سعی کردند آماده‌تر شوند.

او ادامه داد: تیم هایی مانند عربستان، لبنان و قطر پیشرفت چشمگیری داشتند. تنها تيم هایی که آماده نیستند مطمئنا اين حق و فرصت را نخواهند داشت. با این حال بازیکنان من ثابت کردند که بسیار محکم هستند و با یکدلی و اتحاد، حتی با این نارگیل‌هایی که روی سرمان است به گل خواهند رسید.

کی روش در مورد نظر سانچز و اينکه او گفته بود قهرمانی آسیا را به چالش خواهد کشید گفت: سانچز مربی خوبی است که کارهای خوبی در تيم ملی قطر انجام داده اند. مطمئنا با توجه به سرمایه گذاری‌هایی که در قطر انجام شده است، بازیکنان بزرگ و سرشناسی مثل ژاوی در خدمت این کشور هستند و با مربیان سرشناسی که در اینجا حضور دارند نیز باید چنین صحبت‌هایی انجام شود و توقعاتی از آنان داشته باشند. اگر غیر از این بود، برای کشوری که چهار سال دیگر با جام جهانی بعدی فاصله دارد، شگفت‌زده می‌شدم؛ کشوری که البته نتوانست به جام جهانی قبلی صعود کند؛ ولی الان باید چالش قهرمانی را در سر داشته باشد.

وی افزود: باید اینگونه و از بعد استحقاق نگاه کنیم که قطر استحقاق قهرمانی را دارد؛ اما آیا توانایی برد و قهرمانی را دارد یا خیر؟ این یک موضوع دیگر است؛ بخاطر اینکه کشورهای دیگری مثل ژاپن، کره جنوبی و استرالیا نیز شانس‌های قهرمانی هستند؛ ولی به هیچ عنوان با صحبت‌های آقای سانچز برای شانس قهرمانی قطر سورپرایز نشدم؛ چون فراتر از استحقاق قطر، وظیفه ایشان است. چون سرمایه گذاری گسترده‌ای مثل کمپ اسپایر در قطر انجام شده است و چه توقعی غیر از این می‌توان داشت؟

سرمربی تیم ملی ایران ادامه داد: فقط دعا می‌کنم که ما هم بتوانیم مسیر خوبی طی کنیم و در جمع چهار تیم برتر جام ملت‌های آسیا قرار بگیریم؛ البته در زمینه و مسئله‌ای که مربوط به ما می‌شود، هدف و مقصد دیگری داریم؛ اینکه هزار درصد تمرکزمان را روی دیدار برابر یمن گذاشتیم و تنها مطلبی که به آن فکر می‌کنیم، این است که فوتبال خوبی برابر یمن ارائه دهیم و به برتری برسیم؛ این، تنها موضوعی است که فعلا به آن فکر می‌کنیم.

کی‌روش درباره حمایت‌ها و حضور پیشکسوتان در اردوی تیم ملی عنوان کرد: بله؛ صحبت‌های فوق‌العاده‌ای شده است و حمایت‌های خوبی در کنارمان داریم. فقط اطمینان دارم حامیان، طرفداران و عاشقان واقعی تیم ملی در کنار ما خواهند بود، از تیم ملی حمایت می‌کنند و بقیه نیز می‌توانند در منزل بمانند.

او اضافه کرد: مطمئنا ما باید تفکر مثبت داشته باشیم و سعی کنیم تفکرات مثبت را تبدیل به یک رفتار تیمی و عادت همیشگی کنیم تا به تمام حریفان احترام بگذاریم؛ کاری که از قبل انجام دادیم و در ادامه نیز در دستور کار داریم. تفاوتی ندارد برابر اسپانیا، پرتغال، لبنان، قطر یا یمن بازی کنیم. احترام به حریف و بازی با فروتنی کامل، نشان دهنده این است که ما تمرکز کامل را روی تیم خودمان داریم.

سرمربی تیم ملی ایران با اشاره به حضور یکی از خبرنگاران ایرانی در شبکه الکاس قطر، یادآور شد: از این فرصت استفاده می‌کنم و شبکه الکاس قطر را خطاب قرار می‌دهم؛ الکاس، شبکه‌ای با کلاس و اعتبار بین‌المللی است؛ ولی ما مراتب شکایت خودمان را از طرف تیم ملی، فدراسیون و کشور ایران به شبکه الکاس منتقل می‌کنیم؛ بخاطر اینکه این شبکه درب‌های خود را بر روی شخصی باز کرد که هیچ نمایندگی از طرف هیچ جایی ندارد.

کی‌روش ادامه داد: صحبت هایی انجام شد که فقط بخاطر یک سری منافع شخصی و مشخص این اتفاق افتاد؛ آقای مهرداد مسعودی به هیچ عنوان نماینده هیچ سازمان و جایی نیست؛ کسی که پولش را از اینجا می گیرد؛ ولی متاسفانه سیستم حراستی و امنیتی مجموعه‌ای که زیر مجموعه قطر است را زیر پا گذاشته و بعدا با باز کردن درب‌های شبکه الکاس بر روی فردی ناشناس، خواستند وجاهت تیم ملی ایران، کادر فنی و بازیکنان را زیر سوال ببرند؛ بخاطر همین موضوع، مراتب شکایت خودمان را به الکاس منتقل می‌کنیم. ما به عنوان یک دوست به قطر آمدیم و می‌خواهیم دوستانه این کشور را ترک کنیم؛ اما توقعمان این نبود مقابل کمپین کثیف و نادرستی که توسط این آقا و افراد پشت سرشان اداره می‌شود، قرار بگیریم، از شبکه با اعتبار و بین‌المللی الکاس قطر، تشکر و تقدیر خواهیم داشت؛ در صورتی که تمهیداتی برای لطمه‌ای که توسط این فرد، ایجنت و دلالی که به دنبال زیر سوال بردن اعتبار کادر فنی، بازیکنان و تیم ملی ایران می‌باشد، به ما زده شده است، در نظر بگیرند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )