سرمربی تیم ملی گفت: در هر لحظه و در هر صحنه از بازی چیزی که بازیکنان باید نشان بدهند این است که آنها این حق و اجازه را داشته اند که این پیراهن را درون و بیرون زمین بر تن کنند. 

کارلوس کی روش در گفتگو با سايت فدراسیون روند بررسی و معرفی بازیکنان طی چند روز آينده را تشريح کرد.

کی روش در پاسخ به سوالی در خصوص اينکه پس از اعلام لیست ۳۵ نفره آماده باش، قدم بعدی چه خواهد بود، گفت: مطمئنا قدم بعدی بسیار شفاف و مشخص است. ما خودمان را مهيای اعلام ليست تيم ملی در صبح روز يکشنبه خواهيم کرد. متاسفانه برنامه آماده سازی ما بخاطر برخی مشکلات و موانعی که پیش رو داشتيم تغییر کرد و مجبور شدم برنامه را با موانعی که بر سر راه داشتيم تطبیق بدهم. با در نظر گرفتن اين مشکلات، مجبور شدم لیست نهایی را زودتر از زمانی که توقع آن را داشتم اعلام کنم.

وی تاکيد کرد: البته بايد ذکر کنم که چند روز آينده روزهای حیاتی و قابل تعمقی از بُعد بررسی های فنی خواهد بود. بازبینی هایی که من شخصا برروی هر کدام از بازیکنان خواهم داشت. من به همراه سایر اعضای کادر عملکرد فنی، بازیکنان را با يک تحليل مجدد عميق در چند روز آينده بررسی خواهيم کرد. در نتيجه بايد تلفیقی از پايه های اصلی تيم که ما آماده جام جهانی روسیه کرديم و همينطور شرایط فعلی که ما با آن مواجه هستيم ايجاد کنيم و بايد تصمیم ما تلفیقی از اين دو حالت را به همراه داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد وضعيت بازیکنان مصدوم تيم ملی افزود: البته بايد اعتراف کنم که طی چند هفته گذشته نگرانی زیادی در مورد بازیکنان مصدوم تيم داشتم. مطمئنا اين موضوع شرایط بازیکنان را برای جام ملتها تحت تاثیر قرار خواهد داد. بخاطر اينکه توقع من اين بود که آن بازیکنان در حال بازی کردن و اصطلاحا در حال پرواز باشند. اما اين فوتبال است و اين اتفاقات هم جزئی از فوتبال است. ما فقط بايد تمام اتفاقات و تجاربی که در گذشته تجربه کرديم را در نظر بگیریم. در چند روز آينده به همراه کادرم روز و شب، ساعتها و ساعتهای طولانی عملکرد فنی بازیکنان را مورد بررسی مجدد قرار خواهيم داد. ما همه اطلاعات و آمار عملکردی بازیکنان به همراه فشرده و چکيده بازی و عملکرد بازیکنان داخلی و خارجی را طی چهار سال گذشته در اختیار داريم و طبق روال همیشه سعی می کنيم تا يک تصمیم فنی دقیق، صادقانه و تاثیرگذار اتخاذ کنيم. البته امیدوار هستیم خداوند هم به ما کمک کند تا بهترين تصمیم و ۲۳ نفر نهایی را انتخاب کنيم. 

سرمربی تيم ملی در ادامه گفت: البته لیست ۲۳ نفره ای که اعلام می شود لیستی بسته نخواهد بود؛ چراکه ما تا ۵ دی ماه فرصت داريم و می توانيم تا آن تاريخ لیست خود را بررسی کنیم. به همين خاطر ما يک لیست آماده باش هم خواهيم داشت و در نتيجه هر اتفاقی می تواند بیافتد.

وی در ادامه افزود: مطمئنا فرقی نمی کند که کدام ۲۳ بازیکن نهایی انتخاب شوند، ولی تک تک بازیکنان تلاش خود را خواهند کرد تا روحيه لازمه را برای حضور در تيم ملی داشته باشند. نگرش بازیکنان من بايد خاضعانه و مثل همیشه بدور از هر گونه غروری که تا امروز نشان دادند، باشد و کمال فروتنی برای جنگيدن برای منافع تيم ملی را قطعا تک تک بازیکنان من خواهند داشت. اين ۲۳ بازیکن مطمئنا آماده هستند خودشان را برای تيم فدا کنند و همانطور که همیشه گفتيم پیراهن تيم ملی را فراتر از منافع شخصی خودشان دانسته و خواهند دانست. برای اينکه بتوانند رویای هواداران فوتبال ايران را جامه عمل بپوشانند.

کی روش در پاسخ به سوالی در مورد مسابقات جام ملتهای آسیا گفت: همه می دانند که ما به اين مسابقات با توقعات بالا از تيم ملی وارد خواهيم شد ولی ما نگرش و تفکرمان مثل همیشه اين خواهد بود که بیشترین تلاشمان را به کار ببنديم و به تک تک حريفانمان از عراق و ويتنام و یمن گرفته تا استراليا و ژاپن و کره جنوبی احترام بگذاريم. ما برای تک تک حريفانمان احترام خاصی قائل هستيم و اين مسئوليت را کاملا حس می کنيم. همه بايد چالشی را که ما پیش رو داريم را درک کنند و چالش اصلی ما يک مسابقه دو صد متر کوتاه نیست و ما با يک چالش ماراتن گونه سروکار داريم که جام ملتهای ۲۰۱۹ امارات است. 

سرمربی تيم ملی تاکید کرد: در نهایت، افرادی که کيفیت فوتبالی بالاتری دارند و تيمی که روحيه تیمی بهتری دارد و کسانی که می توانند بدور از غرور و با فروتنی تا سرحد توانشان بجنگند و تنها يک چیز در ذهن دارند و آن پیراهن تيم ملی است و يک چیز در قلبشان دارند و آن هم عشق به هواداران تيم ملی شان است موفق خواهند بود.

کی روش در پایان افزود: من تقریبا تيم ملی فوتبال ايران را در حدود ۹۰ مسابقه هدایت کرده ام و همیشه يک خواسته غیرقابل مذاکره از بازیکنان داشته ام. بازیکنان من بايد همیشه صحبت شان را در زمين مسابقه انجام دهند. اين تنها جایی است که بازیکنان واقعی در آنجا صحبت می کنند، درون زمين. چرا اين خواسته را از آنها دارم؟ چون اين يک اصل و وظیفه اصلی آنها است چون رقبای آنها که آرزوی حضور در تيم ملی را داشتند و به هر دليلی نتواستند به تيم ملی بیايند بايد ببینند که اين بازیکنان در زمين مسابقه به خوبی کار خود را انجام می دهند. اين تنها راه و جایی است که بازیکنان من بايد صحبت کنند، درون زمين؛ و بايد نشان دهند که بدنهای خود را به بهترين نحو ممکن در پیراهن تيم ملی و داخل زمين مسابقه قرار داده اند. در هر لحظه و در هر صحنه از بازی چیزی که بازیکنان بايد نشان بدهند اين است که آنها اين حق و اين اجازه را داشته اند که اين پیراهن را درون و بیرون زمين بر تن کنند. 

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.