سامان قدوس، ملی‌پوش ایرانی نامزد کسب جایزه گولدبولن سوئد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ روزنامه‌نگار مطرح فوتبال سوئد از صلاحیت سامان قدوس، ملی‌پوش ایرانی برای نامزدی جایزه گولدبولن خبر داد. پاتریک اکوال در سایت فوتبال دیرکت سوئد نوشت: «سامان قدوس ۱۵ بازی برای تیم اوسترشوندس در فصل جاری لیگ برتر فوتبال سوئد انجام داد، اما باید روی نظر هیئت داوری جایزه گولدبولن حساب کنیم، زیرا سامان قدوس به عنوان یک بازیکن ملی برای تیم ملی فوتبال ایران بازی کرده است و این پرسش ظریف مطرح می‌شود که او در قامت یک بازیکن خارجی برای تیم آمیای فرانسه محسوب می‌شود؟»

این روزنامه‌نگار فوتبال سوئد ادامه داد: «هر چند سامان قدوس تصمیم گرفت برای تیم ملی فوتبال ایران بازی کند، اما او بیشتر یک سوئدی به حساب می‌آید. طبق شرایط می‌بایست سامان قدوس نامزد کسب جایزه گولدبولن شود که تاکنون آن را فتح نکرده است. برخی از بازیکنان هم در سالیان اخیر همانند ریخت دارای ۲ پاسپورت بودند. به نظرم سامان قدوس باید یکی از ۳ نامزد اصلی فتح این جایزه پس از کاری که او برای یکی از تیم‌های کوچک فرانسوی (آمیا) در لوشامپیونه کرد باشد.»

جایزه گولدبولن سوئد هر ساله توسط توسط روزنامه آفتون‌بلاد و فدراسیون فوتبال سوئد به بهترین بازیکن فوتبال این کشور تعلق می‌گیرد. زلاتان ابراهیموویچ با کسب ۱۱ جایزه گولدبولن رکوددار است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )