سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: احترام بیشتری برای کادر فنی تیم و همکارانم می‌خواهم.

به گزارش خبرنگار مهر، وینفرد شفر در نشست خبری پیش از بازی استقلال با پیکان گفت: هفته گذشته بازی بسیار سختی مقابل الهلال داشتیم که خوشبختانه نتیجه خوبی گرفتیم و توانستیم بار دیگر خوب بودن خودمان را در آسیا نشان بدهیم.

سرمربی استقلال تهران ادامه داد: بازی های بسیار سختی در ایران داریم و سپس فینال جام حذفی. پس از آن هم باید در لیگ قهرمانان آسیا بجنگیم. بازی سختی داریم. همین الان که اینجا هستم نمی دانم کدام بازیکنان فردا در ترکیب اصلی هستند اما خوشحالم که با این تیم کار می کنم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر سدت مصدومیت روزبه چشمی اظهار داشت: او به بازی فردا با پیکان تهران نمی رسد اما می تواند در دیدار با ذوب آهن به میدان برود.

شفر در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه باشگاه می خواهد فرهاد مجیدی را به عنوان دستیار به جای پسرش به کادر فنی وارد کند، تاکید کرد: طبق آماری که تمام دوستان هم دیده اند، استقلال فقط دو بازی خانگی در لیگ قهرمانان آسیا داشت و پرسپولیس سه بازی. استقلال ۱۲۷ هزار تماشاگر در این دو مسابقه داشت و پرطرفدارترین تیم شناخته شد. شاید اگر استقلال یک بازی خانگی دیگر هم داشت، مثلا بازی با الهلال در آزادی برگزار می شد، در مجموع ۲۰۰ هزار تماشاگر به ورزشگاه می آمد.

سرمربی استقلال تاکید کرد: چرا تماشاگران از دیدن بازی استقلال خوشحال می شوند؟ به خاطر کار سخت کادر فنی و مربیان و بازیکنان در ماه های گذشته است. این کار من تنها نیست. ما کادر فنی بسیار خوب و با کیفیت و با انگیزه ای داریم. همان روز اول گفتم می خواهیم استقلال را به سطح اول فوتبال ایران برگردانیم. شاید خیلی از خبرنگاران این را باور نمی کردند و فکر نمی کردند این اتفاق رخ بدهد. این به خاطر حضور سانی، بیژن طاهری، میگوئل، ساشا و نامداری در کادر فنی است. من احترام بیشتری برای کادرم می خواهم. آنهایی که نمی دانند احترام چیست باید آنرا یاد بگیرند.

شفر یادآور شد: می خواهیم مدت زمان زیادی استقلال در سطح بالا بماند. نه فقط فوتبال و نتایج تیم بلکه کل باشگاه. می خواهیم استقلال جزو بزرگترین باشگاه های آسیا باشد. کادری دارم که خیلی خوب فوتبال را می فهمند. اگر کسی در باشگاه درباره کادر من خوب حرف نزند شاید بقیه هم حرف بزنند. ما استقلال را دوست داریم و می خواهیم کارمان را ادامه دهیم. چون هنوز کارهایی داریم. دوبار توانستیم قهرمان عربستان را شکست دهیم. ما باید پتانسیل باشگاه را مثل بایرن مونیخ و رئال مادرید حفظ کنیم تا درآمدزایی داشته باشیم. اهداف کلی را به باشگاه داده ایم. این کار همچون زندگی ام است. من باشگاه، ایران و تهران را خیلی دوست دارم. اکنون این موضوع در اختیار باشگاه است و آنها می توانند در این باره تصمیم گیری کنند چون می دانند قراردادم چه زمانی به اتمام می رسد.

شفر درباره اظهار نظر حسن زمانی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال درباره اینکه اعلام کرده است شفر با استقلال قرارداد دارد و تنها بحث مالی اش باقی مانده است گفت: اگر زمانی گفته است که همین است.

وی تاکید کرد: من به ایشان علاقه دارم. او حرفی زده است که به خودشان مربوط است دیگر! اما باید بگویم این موضوع بسیار مهم است.

شفر تصریح کرد: ما می توانیم یک راه را با هم برویم و استقلال را به سفیر فوتبال ایران و بهترین باشگاه آسیا تبدیل کنیم. قهرمانی پرسپولیس را تبریک می گویم ولی در رسانه های اروپایی خیلی صحبت از قهرمانی پرسپولیس نیست بلکه صحبت بیشتر درباره استقلال است. ما تیم جوان و با انگیزه ای داریم. استقلال هویت و برند بزرگی مثل رئال مادرید است. مثلا اگر شما به تایلند بروید، نمادهایی از رئال مادرید می بینید و همینطور از بارسلونا. این اتفاق می تواند برای استقلال هم رخ بدهد. باشگاه هم باید همراه با تیم رو به جلو حرکت کند. شاید ۳۰ میلیون نفر در جاهای مختلف دنیا طرفدار استقلال باشند. می توان از این موضوع استفاده کرد. می دانم که مدیرعامل باشگاه هم همین را می خواهد.

وی گفت: کاری که من می خواهم انجام بدهم این است که در مدت زمان طولانی استقلال را بهتر کنم. پایین آمدن راحت است اما بالا رفتن سخت است.می خواهم استقلال در سطح بالایی برای زمان زیادی باشد. می توانیم ستاره سوم را هم روی پیراهن استقلال حک کنیم. مسیر دیگر این است که بر خلاف مسیری که در هشت ماه گذشته رفته ایم، حرکت کنیم. شاید برخی اینچنین تمایلی داشته باشند ولی اگر تمام باشگاه با هم باشند، این اتفاق نمی افتد. نمی خواهم بیشتر در اینباره صحبت کنم. تا زمانی که وقت تمام شود و تکلیف مشخص شود، می توانم بگویم آره یا خیر. شاید این همه شایعه طبیعی باشد ولی کسانی که این شایعات را مطرح می کنند شاید کسانی هستند که می خواهند استقلال را به سطح پایین برسانند.

شفر تاکید کرد: من و کادرم در قبال هوادارانمان مسئولیت داریم. در بازی با العین صد هزار نفر به ورزشگاه آمدند ولی بعد از بازی هیچ مشکلی بیرون از ورزشگاه پیش نیامد. شاید در یونان و آلمان و سایر کشورها مشکلاتی توسط برخی هواداران ایجاد می شوند ولی هواداران استقلال می توانند در همه جای دنیا ایده آل باشند. نمی خواهم بعد از یکسال اتفاقی بیافتد که ده هزار نفر به ورزشگاه بیاید و تیم هم در رده های پایین جدول باشد. بازی با الهلال در کویت خارج از ایران بود ولی تماشاگران استقلال بیشتر از الهلال بود. باشگاه ما می تواند یکی از بهترین باشگاه های آسیا باشد. کار سختی است ولی اگر کنار هم باشیم، شدنی است.

ادامه دارد...

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳ )