عضو هیات مدیره باشگاه استقلال با بیان اینکه جدایی مجتبی جباری بر خلاف میل او بوده است، گفت: سیدحسین حسینی به استراحت لازم داشت و برای همین نیمکت نشین شد!

حسن زمانی در گفتگو با خبرنگار مهر، به بازی پیش روی استقلال با پارس جنوبی اشاره و تاکید کرد که دلش به نتیجه گیری استقلال در این بازی روشن است. وی همچنین درباره اینکه چرا به وینفرد شفر همانند علیرضا منصوریان انتقاد نمی‌کند، گفت: منصوریان خودش تیم را بسته بود ولی شفر استقلال را نبسته است!

مشروح گفتگوی زمانی در ذیل می آید:

* خبرگزاری مهر- آقای زمانی! استقلال در سه بازی موفق به کسب برد نشده است. چقدر امیدوار هستید که در بازی با پارس جنوبی روند نبردن‌های استقلال قطع شود؟

- حسن زمانی: این هفته بازی بزرگی داریم ولی استقلال بزرگتر از این بازی است! فکر می کنم بعد از سه هفته تساوی، بتوانیم در این بازی برد شیرین را به هواداران هدیه کنیم.

* علت پیروز نشدن استقلال در سه بازی گذشته را در چه چیزی می دانید؟

- علت آن یک مقدار بدشانسی است. مثلا در همین بازی آخر با پدیده پنالتی ما گل نشد. نباید اینطور باشد. ضمن اینکه باید پنالتی مجددا تکرار می شد. متاسفانه شاهد بودیم که داور به راحتی از بعضی مسائل گذشت و حق استقلال را گرفت. باتوجه به هماهنگی بازیکنان و شناخت کادر فنی از شرایط لیگ در دور برگشت، قطعا شاهد بازی خوبی خواهیم بود. بخصوص اینکه تیم هایی مثل پارس مقابل استقلال و پرسپولیس به «بازی مُرده» روی نمی آورند و با تمام وجود بازی می کنند.

* اگر تیم استقلال در این بازی هم به پیروزی نرسد آیا باشگاه اقدام خاصی انجام می دهد؟

- فعلا خیر. دلم روشن است که در این بازی نتیجه می گیریم.

* آیا در جریان رد شدن مهاجم پرتغالی در تستهای پزشکی هستید؟

- منتظریم که گزارشی را از این بازیکن از سوی مدیرعامل بگیریم. هنوز گزارشی نیامده و من در جریان جزئیات نیستم.

* گویا جذب مهاجم برای استقلال طلسم شده است.

- شاید قسمت این باشد که کار را با همین بازیکنان خودمان ادامه بدهیم. فصل قبل هم که از جذب بازیکن جدید محروم بودیم، بازیکنان جوان فرصت بازی پیدا کردند و همه شاهد بودند که چه بازیکنان شایسته ای هم شدند. با این حال امیدواریم قبل از شروع لیگ قهرمانان آسیا یک مهاجم خوب به استقلال اضافه شود.

* آیا استقلال با این وضعیت می تواند در لیگ قهرمانان آسیا موفق باشد؟

- باشگاه تا جایی که ممکن است از کادر فنی حمایت می کند و هم از نظر روحیه دادن و هم از نظر تامین منابع مالی کم نمی گذارد. تمام شرایط برای موفقیت استقلال در آسیا فراهم است.

* نیمکت نشینی سیدحسین حسینی در شرایطی که در اوج قرار داشت برای خیلی ها سئوال شده است. ارزیابی شما از تصمیم عجیب وینفرد شفر و بازی دادن مهدی رحمتی چیست؟

- به شخصه فکر می کنم شفر نمی خواست فشار زیادی به حسینی بیاید. او می خواست به حسینی استراحت بدهد چون اگر بیش از این به حسینی فشار می آمد احتمال مصدومیتش وجود داشت!

* با این حال به نظر می رسد رحمتی تا آخر لیگ برتر و همچنین در لیگ قهرمانان آسیا دروازه بان استقلال خواهد بود.

- نه اینطور نیست. خود شفر آنقدر به مسائل آشنا هست که حاشیه ای ایجاد نشود.

* بحث حاشیه‌ای دیگر استقلال کنار گذاشتن مجتبی جباری بود. چرا این بازیکن با این وضعیت بد از تیم کنار گذاشته شد؟

- بنده جباری را بازیکن بزرگی می دانم. او برای استقلال زحمت زیادی کشیده است و دوست داشتم ماجرا به نحو دیگری تمام شود. نمی خواستیم جباری با خاطره بد از استقلال جدا شود. این کار به رغم میل باطنی ما صورت گرفت. جباری هرکجا برود بزرگ است و برایش آرزوی توفیق دارم.

* بالاخره چه کسی حکم به کنار گذاشتن جباری داده بود؟ آقای افتخاری یا وینفرد شفر؟

- ما در هیات مدیره مصوب کردیم هرچه سرمربی تیم در این مورد بگوید، عملی شود.

* شفر دو بار با جباری جلسه گذاشته بود و حتی به منزل این بازیکن رفته بود. یعنی سرمربی تیم باوجود صحبت رو در رو با جباری حکم به کنار گذاشتنش داده است؟

- آقای افتخاری هم گفت که شفر رسما اعلام کرده جباری را نمی خواهد.

* آیا امکان دارد برای مجتبی جباری در انتهای این فصل بازی خداحافظی بگذارید؟

- باید ببینیم چه می شود. باید در جلسه هیات مدیره در اینباره تصمیم گیری شود.

* یکی از انتقاداتی که به شما وارد می شود این است که چرا این میزان حمایتی که از شفر دارید از علیرضا منصوریان نداشتید؟

- از کسانی که این انتقادات را مطرح می کنند می خواهم تمام مصاحبه هایم را از زمان ورود منصوریان به استقلال بخواننند. بیش از ۸۰ درصد مصاحبه های بنده حمایت از منصوریان بوده است. نیم فصل اول سال گذشته منصوریان نتایج خوبی نگرفت ولی من همان موقع حمایت کردم و منصوریان هم نیم فصل دوم جبران کرد. برای منصوریان احترام زیادی قائلم ولی برای ما نام استقلال مهم است.

* آیا اگر الان منصوریان سرمربی استقلال بود و این نتایج را می گرفت (سه تساوی متوالی) بازهم شما همین موضع را داشتید؟

- وینفرد شفر در بستن تیم استقلال نقشی نداشته است. یک زمان است که سرمربی خودش تیم را بسته است. یک زمان هم سرمربی وسط فصل هدایت تیمی را قبول می کند. اینها با هم فرق دارد. اگر شفر فصل آینده بماند و تیم را خودش ببندد، تمام لحظات او را زیر ذره بین می گذاریم!

* با این حساب آیا قرارداد شفر تمدید خواهد شد؟

- باتوجه به نتایجی که استقلال می گیرد، بله ایشان ماندگار است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.