کاپیتان پیشین تیم فوتبال راه آهن گفت: امیدوارم افراد متمولی که از سلامت اقتصادی برخوردارند برای نجات تیم قدیمی راه آهن پا پیش بگذارند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال راه آهن از قدیمی‌ترین و ریشه دار ترین تیم های فوتبال ایران است که نام این تیم با سازندگی در فوتبال ایران عجین شده است. مروری بر تاریخچه پربار این باشگاه نشان می‌دهد بسیاری از ملی پوشان سابق فوتبال ایران محصول کارخانه بازیکن سازی این باشگاه بودند. با ورق زدن تاریخ باشگاه به اسامی ماندگاری در فوتبال ایران بر می‌خوریم که نادیده گرفتن آنها در این فوتبال محال ممکن است.

همین تیم خاطره انگیز و ریشه دار سالهاست با دست به دست شدن در بخش خصوصی حال زاری در فوتبال ایران دارد. آنقدر که می‌توان این تیم را بلاصاحب و بلاتکلیف ترین تیم حال حاضر دانست.

باشگاه راه آهن در انتقال به بخش خصوصی خوش شانس هم نبود. این تیم بین یکسری شخصیت‌های حقوقی در بخش خصوصی دست به دست شد که از سابقه درخشان اقتصادی برخوردار نبوده و این مسائل باعث شد تا این تیم با کوهی از مشکلات فنی، مالی و مالکیتی برخوردار باشد.

راه آهن بعد از سقوط از لیگ برتر، در لیگ دسته اول هم شرایط اسفباری دارد. راه آهنی ها بدون مالک مشخص، بدون منابع مالی معلوم، بدون یک سرمربی مشخص و بدون بازیکن شاخص تنها فعل بودن در لیگ یک را بدون شانس بقا در این مسابقات صرف کرده و می‌توان گفت فقط در این مسابقات هست که باشد؛ بدون هیچ انگیزه‌ای دیگر.

احمد تقوی که نزدیک به ۱۵ سال در تیم راه آهن سابقه بازی دارد و بازوبند کاپیتانی این تیم را هم بر بازو بسته است، در گفتگو با خبرنگار مهر با ابراز نگرانی از شرایط این تیم قدیمی تهرانی اظهار داشت: ضمن احترام به بسیاری از استان های فوتبال خیز مثل خوزستان، فارس، آذربایجان، مازندران، خراسان و خیلی استان‌های صاحب فوتبال دیگر، باید فوتبال تهران را پایه فوتبال ایران دانست. هرگاه فوتبال تهران قوی بوده، فوتبال ایران هم به نسبت آن قوی بود.

وی اضافه کرد: راه آهن جزئی از تاریخ لاینفک فوتبال ایران است. تا فوتبال ایران بوده، فوتبال تهران هم بوده و تا فوتبال تهران بوده، راه آهن هم بوده است اما متاسفانه با این تیم کاری کردند که حالا هیچ اثری از آن همه قدمت نباشد.

کاپیتان سابق تیم راه آهن تصریح کرد: فوتبال تهران و حتی فوتبال ایران مدیون این باشگاه است و الان که حال آن خوب نیست باید نهادهای مربوط به دادش برسند. سرپا شدن و سرپا بودن این تیم قدیمی به فوتبال ایران کمک می کند. متاسفانه این تیم در انتهای جدول لیگ یک قرار دارد و هیچ شانسی برای بقا در این مسابقات ندارد. راه آهن قطعا فصل آینده در لیگ دسته دو هم همین شرایط را خواهد داشت و چشم باز می کنیم و می بینیم این تیم از بین رفته و تنها نامی از آن در تاریخ فوتبال ایران به جای مانده است.

تقوی بیان داشت: این همه افراد سیاسی و اقتصادی هستند که دوست دارند در شهرستان‌ها برای فوتبال هزینه کنند. یا افراد متمولی هستند که حاضرند در تیم‌های استقلال و پرسپولیس هزینه کنند.‌ ای کاش فردی که توانایی مالی مناسب دارد و از سلامت اقتصادی برخوردار هستند برای نجات این تیم قدیمی پا پیش بگذارند.

وی افزود: من از رسانه ها هم انتظار دارم که با دیده مثبت به مشکلات این تیم قدیمی توجه بیشتری کرده و با انعکاس مصائب راه آهن برای نجات این تیم اقدام نمایند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.